Τετάρτη, Δεκεμβρίου 05, 2012

ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΙΣΧΥΟΥΝ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΑΠΟΣΥΡΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΦΕΛΟΣ - ΕΚΠΝΕΕΙ ΣΤΙΣ 20/12 ΤΟ ΜΕΤΡΟ

Ρεπορτάζ : Γιώργος Ανδρής
(από την Ημερησία)
Πτώση 47,2% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων το Νοέμβριο καθώς διατέθηκαν μόλις 4.164 νέα ΙΧ έναντι 7.890 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Ωστόσο το εντυπωσιακό στοιχείο των πωλήσεων...

Νομεβρίου έχει να κάνει με το γεγονός πως το 41,3% (1.717 ΙΧ) των συνολικών ΙΧ που πωλήθηκαν αφορούσαν σε εταιρικά αυτοκίνητα τα οποία ως γνωστόν διατίθενται σε τιμές χονδρικής ή και ακόμη χωρίς κανένα κέρδος για τις εισαγωγικές.

Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις νέων ΙΧ έχουν κυριολεκτικά επιστρέψει πίσω 37 χρόνια καθώς το 1975 διατέθηκαν περίπου 50.000 νέα ΙΧ ενώ το 1976 πουλήθηκαν περίπου 58.000 οχήματα! Αν βέβαια συνυπολογίσει κανείς πως τότε δεν υπήρχαν τα εταιρικά ΙΧ που καταλαμβάνουν το 30% των συνολικών πωλήσεων τότε η σύγκριση των πωλήσεων θυμίσει τις αρχές της δεκαετίας του '70.
Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις για το μήνα Νοέμβριο στην πρώτη θέση βρέθηκε η Opel με 549 πωλήσεις ΙΧ και ακολουθούν η VW με 515, η Toyota με 472, η Citroen με 318 και η Skoda με 272 οχήματα.
Σε επίπεδο έτους η αγορά καταγράφει πτώση 40,5% καθώς στο 11μηνο του 2012 έχουν διατεθεί 54.810 νέα ΙΧ έναντι 92.144 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2011 ενώ στην πρώτη πεντάδα των εισαγωγικών με τις υψηλότερες πωλήσεις περιλαμβάνονται η Opel με 6.599 ΙΧ και ακολουθούν η VW με 5.523, η Toyota με 5.511 και η Citroen με 3.988 οχήματα.
Το μέλος του δ.σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευρυπίδης Κωνσταντινίδης μιλώντας στην «Η» τόνισε μεταξύ άλλων πως: «Ο κλάδος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα πνέει τα ολίσθια! Αν δεν ληφθούν μέτρα τόνωσης της αγοράς όπως η συνέχιση και η επέκταση του μέτρου της απόσυρσης και στα εγχώρια μεταχειρισμένα, δεν μειωθούν τα Τέλη Ταξινόμησης, τα τεκμήρια αλλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας τα επόμενα χρόνια οι πωλήσεις δεν θα ξεπερνούν τις 20.000 νέα ΙΧ. Βέβαια γυρνώντας την αγορά 50 και πλέον χρόνια πίσω θα συρρικνωθούν τόσο πολύ και τα έσοδα με αποτέλεσμα να δούμε καταβολή Τελών Κυκλοφορίας κάθε τρίμηνο όπως γίνονταν εκείνα τα χρόνια. Από την άλλη μεριά στην αγορά θα επιβιώσουν οι τοκογλύφοι, εκείνοι που θα εργάζονται χωρίς να φαίνονται πουθενά ενώ οι εκθέσεις αυτοκινήτων θα είναι ελάχιστες και θα απευθύνονται μόνο στα υψηλά κοινωνικά στρώματα της χώρας...».
Εκπνέει η απόσυρση ΙΧ στις 20/12
Η απόσυρση παλαιών ΙΧ η οποία αποτελεί και το μοναδικό μέτρο τόνωσης των πωλήσεων του κλάδου εκπνέει στις 20 Δεκεμβρίου και ουδείς γνωρίζει με βεβαιότητα αν θα συνεχιστεί το μέτρο και κατά τη διάρκεια του 2013. Πάντως αν το μέτρο δεν συνεχιστεί οι κάτοχοι βεβαιώσεων απόσυρσης για να αποκομίσουν το όφελος θα πρέπει να βρουν κάποιο καινούριο μοντέλο το οποίο θα έχει εκτελωνιστεί μέχρι τις 31/12/2012 καθώς πέραν της συγκεκριμένη ημερομηνίας δεν θα υπάρχει κανένα όφελος από την απόσυρση! Το ίδιο ισχύει και για τους εμπόρους που έχουν στην κατοχή τους χιλιάδες χαρτιά απόσυρσης καθώς και εκείνοι θα πρέπει να βρουν καινούρια αυτοκίνητα εκτελωνισμένα μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου του 2012 ώστε να μειωθεί το Τέλος Ταξινόμησης...
Οσον αφορά στις «επιδόσεις» του μέτρου της απόσυρσης στο 11μηνο του 2012 σημειώνει πτώση 22,6% στα ΙΧ ενώ αντίθετα στα φορτηγά καταγράφεται αύξηση 17,8%. Ειδικότερα στο 11μηνο του 2012 έχουν οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ 40.167 ΙΧ και 3.064 φορτηγά έναντι 51.900 ΙΧ και 2.600 φορτηγών αντίστοιχα το 2011.
Κατάρρευση στα έσοδα
Εκτός στόχων έχουν τεθεί τα κρατικά έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου και ειδικότερα από τα Τέλη Ταξινόμησης. Μάλιστα σύμφωνα με τα δελτία εκτέλεσης του προϋπολογισμού για το 2012 τα έσοδα από τα Τέλη Ταξινόμησης στο 10μηνο καταγράφουν πτώση 48,8% καθώς ανήλθαν σε μόλις 43 εκατ. ευρώ όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2011 ήταν 84 εκατ. ευρώ.
Πριν λίγα χρόνια βέβαια τα έσοδα από το Τέλος Ταξινόμησης στα ΙΧ ξεπερνούσε κατά το πολύ το 1 δισ. ευρώ!
Οσον αφορά στο 2013 οι εκτιμήσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών κάνουν λόγο για μόλις 33 εκατ. ευρώ έσοδα από τα Τέλη Ταξινόμησης ενώ παράλληλα εμφανίζονται 50.000 έσοδα από τον ειδικό Φόρο επιβατικών ΙΧ με μεγάλο κυλινδρισμό κινητήρα τα οποία αφορούν σε παλιές οφειλές κατόχων ΙΧ και όχι στην επαναφορά του μέτρου!
Τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας αναμένεται να κυμανθούν σε 1,24 δισ. ευρώ έναντι 1,1 δισ. ευρώ που ανήλθαν το 2011 καυαγράφοντας αύξηση 11,8%! Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες τα έσοδα παρουσιάζονται αυξημένα καθώς φέτος δεν αναμένεται να δοθεί παράταση στην εξόφληση των Τελών τις 2 πρώτες εβδομάδες του 2013. Πάντως για το 2011 οι εκτιμήσεις τους έκαναν λόγο για 1,26 δισ. ευρώ αλλά τελικά εισπράχθηκαν 150 εκατ. ευρώ λιγότερα...
Επίσης απρόβλεπτος παράγοντας στα έσοδα των Τελών παραμένει η προσωρινή ακινησία οχημάτων που μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο έλλειμμα στα δημοσιονομικά έσοδα καθώς και φέτος εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες ΙΧ αναμένεται να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους ώστε να γλιτώσουν από τα Τέλη αλλά και τα υψηλά τεκμήρια διαβίωσης.
Αρνητικά κεφάλαια!
Φαίνεται πως η νομοθεσία σε κάποιες «ειδικές» περιπτώσεις κάνει εξαιρέσεις καθώς κάποιες εισαγωγικές αλλά και πολύ μεγάλες εμπορικές επιχειρήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου λειτουργούν με αρνητικά κεφάλαια. Αλλωστε σύμφωνα με το άρθρο 48 και ειδικά στην 3η παράγραφο αναφέρεται χαρακτηριστικά πως η ανάκληση της άδειας σε ΑΕ γίνεται σε περίπτωση που το σύνολο των κεφαλαίων της εταιρείας όπως προσδιορίζονται στο υπόδειγμα ισολογισμού είναι μικρότερο από το 1/10 του μετοχικού κεφαλαίου.
Τεκμήρια Vs Τεκμήρια
Η πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει έστω και ελάχιστα τα τεκμήρια διαβίωσης έως 20% στα ΙΧ με κινητήρες έως 1.600 κ.εκ. και λιγότερο στα οχήματα με υψηλότερο κυβισμό έχει ανοίξει τον Ασκό του Αιόλου με τους άλλους κλάδους που θεωρούν ότι αδικούνται. Οπως μάλιστα επισημαίνουν στην «Η» στελέχη άλλων κλάδων δεν μπορεί να διατηρηθούν τα υψηλά τεκμήρια στις βάρκες ή στις κατοικίες και να μειωθούν έστω και λίγο στα ΙΧ! Πάντως σύμφωνα με πληροφορίες η «ελαφρά» πτώση των τεκμηρίων στα ΙΧ πρέπει να «περάσει» πρώτα από την Τρόικα η οποία τα έχει συνδέσει με την φοροδιαφυγή και δύσκολα θα κάνει πίσω...
Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Νοεμ. 2012 - 2011
Εταιρεία Νοε. 2012 Νοε. 2011 Διαφ. 2012 vs 2011
OPEL 549 1.218 -54,9%
VOLKSWAGEN 515 1.077 -52,2%
TOYOTA 472 934 -49,5%
CITROEN 318 241 32,0%
SKODA 272 312 -12,8%
FIAT 262 428 -38,8%
FORD 209 417 -49,9%
PEUGEOT 187 242 -22,7%
NISSAN 180 211 -14,7%
SUZUKI 139 291 -52,2%
MERCEDES 139 104 33,7%
AUDI 130 249 -47,8%
VOLVO 112 188 -40,4%
BMW 102 166 -38,6%
HYUNDAI 92 338 -72,8%
RENAULT 68 256 -73,4%
KIA MOTORS 64 141 -54,6%
MINI 61 100 -39,0%
ALFA ROMEO 60 133 -54,9%
SEAT 57 190 -70,0%
SMART 44 126 -65,1%
CHEVROLET 39 54 -27,8%
LANCIA 34 69 -50,7%
DACIA 17 52 -67,3%
MITSUBISHI 8 96 -91,7%
HONDA 7 96 -92,7%
DAIHATSU 7 48 -85,4%
ABARTH 5 3 66,7%
JEEP 4 6 -33,3%
LANDROVER 3 4 -25,0%
LEXUS 2 16 -87,5%
SSANGYONG 2 - 200%
SUBARU 1 26 -96,2%
SAAB 1 4 -75%
CHANGAN 1 - 100%
FERRARI 1 - 100%
MAZDA - 47 -100%
PORSCHE - 4 -100%
Σύνολο 4.164 7.890 -47,2% fimotro

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου