Δευτέρα, Απριλίου 24, 2017

Ένταση στη δίκη για την υπόθεση Καλλίτση - «Καταπέλτης» η εισαγγελική πρόταση




Διαβάστε τους χαρακτηριστικούς διαλόγους

«Είχαν ανθρωποκτόνο πρόθεση» είπε η εισαγγελέας - Αύριο αναμένεται η απόφαση του δικαστηρίου

«Καταπέλτης» ήταν η εισαγγελέας της έδρας του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου, όπου δικάζεται.... η υπόθεση του γνωστού κομμωτή Πάνου Καλλίτση και της συζύγου του, Έλενας Χριστοπούλου, οι οποίοι, τον Ιανουάριο του 2016, δέχθηκαν επίθεση στο γκαράζ του σπιτιού τους, την ώρα που επέστρεφαν από το κομμωτήριό τους στο Χαλάνδρι, στο σπίτι τους στο κέντρο της Αθήνας.

Αποτέλεσμα της επίθεσης ήταν να τραυματιστεί σοβαρά από τρεις συνολικά σφαίρες στο στήθος και τα πόδια ο γνωστός κομμωτής, καθώς και η σύζυγός του, η οποία δέχθηκε μια σφαίρα στο χέρι.

Κατηγορούμενοι για την υπόθεση, είναι ένας ειδικός φρουρός, ένας 35χρονος Ιρακινός και ένας 42χρονος, ο όποιος κατηγορείται ότι πυροβόλησε τον κομμωτή και την συζύγο του. Ο 42χρονος το βράδυ της επίθεσης βρίσκονταν σε άδεια από τις φυλακές όπου εξέτιε ποινή για ληστεία.

Σήμερα, οι τόνοι ανέβηκαν έξω από το δικαστήριο και μετά το πέρας της ακροαματικής διαδικασίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ένταση προκλήθηκε, όταν άνθρωπος από το περιβάλλον του κατηγορούμενου αστυνομικού φέρεται να πλησίασε τον Πάνο Καλλίτση και να τον προκάλεσε φραστικά. Ο γνωστός κομμωτής αντέδρασε και οι τόνοι ανέβηκαν, με αποτέλεσμα οι εμπλεκόμενοι να οδηγηθούν με περιπολικό της Άμεσης Δράσης στο αστυνομικό τμήμα, για να λυθεί το θέμα.

Η εισαγγελέας

Νωρίτερα, στην πρότασή της προς το δικαστήριο η εισαγγελέας της έδρας, ζήτησε την ενοχή των τριών κατηγορουμένων, αναφέροντας μεταξύ άλλων πως ο δεύτερος κατηγορούμενος πυροβολήσε εξ επαφής το θύμα.

Όπως είπε η εισαγγελέας, σκοπός του δεύτερου και τρίτου κατηγορουμένου ήταν αρχικά να τελέσουν το κακούργημα της ληστείας, με τη συνδρομή του πρώτου κατηγορουμένου αστυνομικού, ο οποίος παρακολουθούσε τον Παν. Καλλίτση και τους ενημέρωνε.

Στην πρότασή της η εισαγγελέας ζήτησε να κηρυχθεί ένοχος ο 42χρονος, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά:" Ο δεύτερος κατηγορούμενος ψυχρά και νηφάλια πυροβόλησε τρεις φορές. Είχε ανθρωποκτόνο πρόθεση. Επειδή αστόχησε τι θα σκεφτείτε ότι δεν ήθελε να σκοτώσει; Και έναν μαθητή του σχολείου να ρωτήσετε τι σκοπό έχει ένας που πυροβολεί τρεις φορές είναι ξεκάθαρο. Θέλει να σκοτώσει".

Η εισαγγελέας χαρακτήρισε τον 42χρονο ως έναν άνθρωπο με έλλειψη ηθικών αναστολών που όπως σημείωσε έπραξε ότι έπραξε ενώ βρίσκονταν σε άδεια από τις φυλακές για άλλη ληστεία για την οποία είχε καταδικαστεί 18 χρόνια.

Σε ό,τι αφορά στον κατηγορούμενο αστυνομικό, η εισαγγελέας τόνισε πως δεν αποδείχθηκε η απλή συνδρομή στην απόπειρα ανθρωποκτονίας και ζήτησε την ενοχή του για απλή συνδρομή σε ληστεία. Να κηρυχθεί ένοχος -όπως κατηγορείται - ζήτησε η εισαγγελέας και για τον τρίτο κατηγορούμενο.

Οι απολογίες

Είχαν προηγηθεί στο δικαστήριο, οι απολογίες των τριών κατηγορουμένων, οι οποίοι προσπάθησαν να αποδομήσουν τις κατηγορίες που αντιμετωπίζουν, με πλέον χαρακτηριστική την περίπτωση του 42χρονου, κάτι που προκάλεσε αρκετές φορές την αντίδραση του Π. Καλλίτση και των οικείων του που παρακολουθούσαν την ακροαματική διαδικασία. Είναι αξιοσημείωτο επίσης ότι μεταξύ των δυο πρώτων κατηγορουμένων ....βγήκαν τα μαχαίρια με τον ένα να δείχνει τον άλλο ως εμπνευστή της επίθεσης εις βάρος του γνωστού κομμωτή.

Ειδικότερα, κατά την απολογία του ο 42χρονος, αφού αρχικά δήλωσε ληστής με εμπειρία, έδωσε στη συνέχεια και μάλιστα με ιδιαίτερη άνεση τη δική του εκδοχή για το τι συνέβη το βράδυ της 30ης Ιανουαρίου 2016.

Καταρχάς ο 42χρονος ξεκάθαρα άφησε να εννοηθεί πως πίσω από το όλο σχέδιο, βρίσκονταν ο αστυνομικός συγκατηγορούμενος του, ενώ ούτε λίγο ούτε πολύ ανέφερε πως πυροβόλησε τον γνωστό κομμωτή γιατί ήταν σε κατάσταση άμυνας!

Είπε χαρακτηριστικά:"Ναι τον χτύπησα στα πόδια. Εγώ όμως, θεωρώ ότι λειτούργησα αμυνόμενος... Δεν είχα πρόθεση να σκοτώσω κανέναν. Το όπλο το ειχα μαζί μου για εκφοβισμό". Ο ίδιος υποστήριξε πως πάλεψε με τον Παν. Καλλίτση όταν εκείνος επιχείρησε να του αφαιρέσει το όπλο. Ήταν δε τόσο παραστατική η περιγραφή της επίθεσης που όπως είπε δέχτηκε από τον Πάνο Καλλίτση που εκείνος αντέδρασε λέγοντας: "Χαιλάντερ είμαι; Πρέπει να ήμουν υπεράνθρωπος".

Ο 42χρονος πολλές φορές κατά την απολογία του υποστήριξε πως δεν είχε ανθρωποκτόνο πρόθεση και ανέφερε πως η σφαίρα που βρήκε το θύμα στον θώρακα, προήλθε από την εκπυρσοκρότηση του όπλου πάνω στην πάλη. Είπε χαρακτηριατικά: "Δεν κατάλαβα ότι ειχε χτυπήσει, δεν είδα αίματα. Για τον τραυματισμό του έμαθα αργότερα από την τηλεόραση".

"Δεν πήγα για 1000 ευρώ"

Στη συνέχεια, ο κατηγορούμενος περιέγραψε πως με τον αλλοδαπό συγκατηγορούμενο του περίμεναν, σε ένα παγκάκι, έξω από το σπίτι του ζεύγους Καλλίτση μέχρι να τους ειδοποιήσει ο αστυνομικός ότι έφυγαν από το κομμωτήριο τους. "Εγώ δεν πήγα να πάρω τις εισπράξεις του κομμωτηρίου αλλά πίστευα πως μεταφέρει πάνω από 200.000 ευρώ. Οχι 4.000 ευρώ για να τα μοιραστούμε τρεις άνθρωποι και να πάρουμε 1.000 ευρώ ο καθένας" είπε και συνέχισε: "Ήταν λάθος που πήγα το κίνητρο μου όμως, ήταν αυτό. Η ληστεία που ήμουν φυλακή ήταν για πολύ μεγαλύτερο ποσό".

Ο κατηγορούμενος περιέγραψε πως έκανε την επίθεση στο ζευγάρι μέσα στο γκαράζ του απιτιού τους: Περιέγραψε στην απολογία του: "Πήγα στο παράθυρο του συνοδηγού και απείλησα τον Καλλίτση για να βγουν έξω. Εκείνος έβαλε όπισθεν. Εγώ πήγα από την πλευρά του Καλλίτση και τον περίμενα να βγει και να παει δίπλα στη σύζυγο του. Εκείνος, όμως, βγήκε και μου επιτέθηκε. Εγώ προσπαθούσα να τον απωθήσω με το αριστερό μου χέρι, με το δεξί μου κρατούσα το όπλο. Ένιωσα τα χέρια του πάνω στο όπλο".
Πρόεδρος: Εσείς τι κάνατε, που είστε τόσο έμπειρος;
Κατηγορούμενος: Έμπειρος είμαι αλλά δεν μου ειχε ξανατύχει κατι τέτοιο. Τράβαγε το όπλο. Όλα έγιναν μέσα σε δευτερόλεπτα. Άκουσα ένα μπαμ. Μου έπιασε τα χέρια από χαμηλά και προσπαθούσε να μου αποσπάσει το όπλο. Το έπιασε και το τράβαγε προς τα επάνω. Του είπα: "Άσε το όπλο θα σου ρίξω " και τότε άκουσα τον πυροβολισμό. Δεν κατάλαβα ότι ειχε χτυπήσει δεν είδα αίματα. Για τον τραυματισμό του έμαθα αργότερα από την τηλεόραση. Δεν ειχα συνειδητοποιήσει τι ειχε γίνει προσπαθούσε να με ακινητοποιήσει. Τότε σηκώθηκε η κ. Χριστοπούλου και ανεβαίνοντας τη ράμπα βγήκε έξω. Έμεινα μόνος πίσω με τον κ. Καλλίτση να παλεύω προσπαθώντας να φύγω. Ο κ. Καλλίτσης δεν με άφηνε ... Είναι ρωμαλέος"

Καλλίτσης:" Ποιός είμαι; Ο Χαϊλάντερ;"

Πρόεδρος: Και εσείς ρωμαλέος φαίνεστε ...
Κατηγορούμενος: Ναι αλλά δεν θα έκανα αυτό σε έναν ένοπλο. Ήθελα να φύγω και δεν με άφηνε. Έστρεψα το όπλο και δεν ήθελα να ρίξω. Έτρεξα γύρισα την πλάτη για να βγω από το γκαράζ και προς μεγάλη μου έκπληξη εκείνος έτρεξε και προσπάθησε να με ακινητοποιήσει εκ νέου.
Π. Καλλίτσης: Χαιλάντερ είμαι; Πρέπει να ήμουν υπεράνθρωπος.
Κατηγορούμενος: Έτρεξε και με ξανά έπιασε γύρισα και στόχευσα ξανά. Τι να κάνω; Αν μου έπαιρνε το όπλο; Τόσο αυτός όσο και εγώ είχαμε Άγιο. Θα σκοτωνόταν και θα το είχα τύψεις στη συνείδηση μου. Λειτούργησα αμυνόμενος ... Με κυνηγούσε και με έβριζε. Φοβήθηκα σταμάτησα και πυροβόλησα για εκφοβισμό .(...) Ναι τον χτύπησαν στα πόδια αλλά εγώ θεωρώ ότι λειτούργησα αμυνόμενος την ώρα που πήγα να φύγω.

Κλείνοντας την απολογία του ο κατηγορούμενος επανέλαβε:" Δεν ήθελα να σκοτώσω, δεν είχαν πρόθεση να τον αγγίξω " είπε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε " λυπάμαι που αναγκάστηκα να κάνω χρήση όπλου έστω και στα πόδια... Δεν συμβιβάζομαι με την απώλεια μιας ζωής".

Αστυνομικός: Δεν έκανα τίποτα, μόνο ένα τηλέφωνο!

Σε μόνο ένα τηλεφώνημα απέδωσε τη δική του εμπλοκή στην όλη υπόθεση, ο ειδικός φρουρός, ο οποίος ζήτησε συγνώμη από τον Παν. Καλλίτση, την οικογένειά του αλλά και την αστυνομία στην οποία υπηρέτησε.

Στην προσπάθειά του, να αντικρούσε την κατηγορία, υποστήριξε πως ο δεύτερος συγκατηγορούμενός του, που είχε βγει με άδεια από τις φυλακές, ήταν εκείνος που του υπέδειξε τον γνωστό κομμωτή, ως ένα πρόσωπο που μεταφέρει χρήματα με το αυτοκινητό του.

Ανέφερε χαρακτηριστικά: "Προς το τέλος του 2015 γνώρισα τον συγκατηγορούμενο μου, ήταν αδειούχος από τις φυλακές Μαλανδρίνου. Παλιά ζούσε στο Κολωνάκι και μου έλεγε για διαφόρους επωνύμους που έβλεπε. Μου είπε για τον κ. Καλλίτση και με ρώτησε αν τον γνωρίζω. Ήθελε κουβέντα, ανταλλάξαμε τηλέφωνα. Με πήρε δυο τρεις φορές. Στο τελευταίο τηλεφώνημα μου είπε ότι θα βγει με άδεια και ότι κάτι με ήθελε. Όταν βγήκε βρεθήκαμε στον Κολωνό. Μου είπε ότι αυτό που ήθελε από εμένα ήταν να του τηλεφωνήσω και να του πω ότι (ο Καλλίτσης) έφυγε. Εκείνη τη στιγμή δεν μου είπε ποιον εννοούσε. Μου είπε μετά. Μου είπε: "Σε παρακαλώ πολύ, θέλω να διαρρήξω το αυτοκίνητο του Καλλίτση". Σάστισα δεν ήξερα πως να το διαχειριστώ".
Πρόεδρος: Πώς δεχθήκατε να το κάνετε αυτό; Είστε αστυνομικός;
Κατηγορούμενος: Επέμενε να τον βοηθήσω. Του είπα να μη μου ξαναζητήσει κάτι αντίστοιχο. Μου ζήτησε να του βρώ και ένα φίλο για να έχει παρέα στο αμάξι. Έφυγα από τη συνάντηση και ανέβηκα την Κηφισίας. Είδα ένα αυτοκίνητο μαύρο tiguan. Μου είχε δώσει ένα καρτοτηλέφωνο για να του τηλεφωνώ. Εντόπισα το αυτοκίνητο που μου είχε πει. Δεν μπήκα όμως στη διαδικασία να πάρω από πίσω από τον Καλλίτση. Μετά κατέβηκα προς την αμερικάνικη πρεσβεία και πήγα σπίτι μου. Ήρθε στο σπίτι μου και τον είδα αγχωμένό. Μου είπε ότι έγινε "μαλακία" Μου είπε ότι ο Καλλίτσης πήγε να του πάρει το όπλο και πως τον πυρβόλησε. Τότε τον έδιωξα από το σπίτι. ..Δεν μπορώ να διανοηθώ πως έγινε όλο αυτό. Μετά από μήνες μας συλάβανε στο αεροδρόμιο και ενώ εγώ είχα βγάλει το όλο σκηνικό από το μυαλό μου. Ήθελα να ξεχάσω. Δεν έκανα τίποτα. Το μόνο που έκανα ήταν το τηλεφώνημα.
Εισαγγελέας: Το θύμα το επέλεξε ο δευτερος δηλαδή συγκατηγορουμενός σας;
Κατηγορούμενος: Ναι
Εισαγγελέας: Πήρατε όμως εννέα φορές τηλέφωνο τον συγκατηγορουμενό σας εκείνη την ημέρα..
Κατηγορούμενος: Ήμουν αγχωμένος...

"Θα μου έδιναν 300 ευρώ"

Στην απολογία του, ο τρίτος κατηγορούμενος έδωσε μια εντελώς διαφορετική εκδοχή για το πως γνωρίστηκε με τους άλλους δυο συγκατηγορούμενούς του. Όπως είπε, γνώρισε τον ειδικό φρουρό στο μαγαζί στην Ομόνοια όπου εργάζονταν. Ο αστυνομικός μαζί με τον άλλο συγκατηγορούμενό τους τον επισκέφθηκαν στο μαγαζί. Εκεί - όπως είπε - ο δεύτερος κατηγορούμενος που μόλις είχε βγει με άδεια από τη φυλακή - του είπε ότι θα τον χρειαστεί για μια δουλειά..
Ανέφερε ο κατηγορούμενος:" Μου είπε να τον βοηθήσω με ένα αμάξι. Δέχθηκα λόγω του ότι εκείνη την περίοδο είχαμε μεγάλη οικονομική ένδεια εγώ και η οικογένειά μου. Μου το παρουσίασαν σαν κάτι πολύ εύκολο. Μου είπαν ότι θα πάμε σε ένα αμάξι, θα σπάσουμε το τζάμι και θα πάρουμε ότι έχει μέσα, κάρτες, μετρητά, κ.α. Δεν γνώριζα καθόλου για όπλα. Ήρθε ο αστυνομικός και με πήγε στο σημείο. Εγώ καθόμουν εκεί άγαλμα, αυτοί οι δυο μιλούσαν μεταξύ τους. Ο δεύτερος κατηγορούμενος μου είπε ότι θα έρθει ένα αμάξι θα μπει στο γκαράζ και αν βρω χρήματα να τα πάρω, όσο εκείνος θα τους κρατάει. Όταν μπήκε το αυτοκίνητο στο γκαράζ ο συγκατηγορούμενος χτύπησε με το πιστόλι και έσπασε το τζάμι του αυτοκινήτου. Η γυναίκα κατέβηκε και έκατσε κάτω. Εγώ καθόμουν, δε μπορούσα να κάνω τίποτα. Ύστερα ο συγκατηγορούμενος μου προσπάθησε να κατεβάσει τον οδηγό. Ήρθαν σε πάλη. Εγώ έφυγα πίσω από την γυναίκα ούτε την ακούμπησα. Ακουσα ένα θόρυβο από το τζάμι του αυτοκινήτου. Έβλεπε ότι τσακώνονται".
Πρόεδρος: Δεν άκουσατε πυροβολισμό;
Κατηγορούμενος: Έβλεπα ότι τσακώνονται έτρεξα από πίσω τη γυναίκα φοβήθηκα, τρόμαξα περισσότερο από τους παθόντες. Έτρεξα για να φύγω από το σημείο εντελώς.
Μετά που ανέβηκα πάνω σταμάτησα ένα ταξί και του είπα να με πάει στην Ομόνοπια. Μετά από ώρες γύρισα στο σπίτι μου στον Κολωνο. Δεν συναντήθηκα ξανά με τους άλλους δυο. Μίλησα με τον αστυνομικό και μου είπε δεν είναι κάτι φοβερό και να το ξεχάσω.

Ο κατηγορούμενος ανέφερε πως ο 42χρονος δεν είχε σκοπό να σκοτώσει. Είπε χαρακτηριστικά: "Ο παθών επιτέθηκε πάνω στο όπλο. Αν ήθελε να τον σκοτώσει θα το έκανε με μια σφαίρα στο κεφάλι. Πέντε χρόνια που ζω σε αυτή τη χώρα δεν έχω κάνει ζημιά ούτε σε μύγα".
Εισαγγελέας: Ποιος έδινε τις πληροφορίες για το τι θα κάνετε;
Κατηγορούμενος: Και οι δυο.Δεν θα μου έδιναν παραπάνω από 200 με 300 ευρώ. μου είπαν ότι κάτι λίγα χρήματα θα πάρεις.

Η δίκη θα συνεχιστεί αύριο, οπότε και αναμένεται η απόφαση του δικαστηρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου