Τρίτη, Νοεμβρίου 21, 2017

Λαζόπουλος: Η σάτιρα είχε πάντα πολιτικό λόγο





Συνέντευξη στον Νίκο Χατζηνικολάου, στη ραδιοφωνική του εκπομπή στον Realfm, παραχώρησε ο Λάκης Λαζόπουλος, κατά τη διάρκεια της οποίας αναφέρθηκε στη νέα του θεατρική παράσταση «Α-πε-λπι-σί-το»,στην οικονομική κρίση, στην πολιτική πραγματικότητα, στη σάτιρα, για το ενδεχόμενο να επιστρέψει στην τηλεόραση και τα σχέδια του για το μέλλον.....

Ο Λάκης Λαζόπουλος ξεκαθάρισε πως η σάτιρα δεν είναι εκπομπή lifestyle για να κάνει χαζοχαρουμενιές και διαιωνίζει το βλακώδες, αλλά σχολιάζει με τον δικό της πολιτικό «νυστέρι» τα του τόπου.


«Η σάτιρα είχε πάντα πολιτικό λόγο. Δεν είναι εξουσία, δεν παίρνει αποφάσεις. Δεν είμαι τίποτα μπροστά στον Αριστοφάνη, αλλά ο πολιτικός του λόγος έμεινε εδώ και 2.500 χρόνια. Αυτά που έλεγε για την εποχή, για το σύστημα, για την εξουσία. Τι είναι ο σατιρικός συγγραφέας αν δεν κάνει πολιτική σάτιρα; Αν δεν κάνει πολιτική; Πολιτική δεν παράγει μόνο ο πολιτικός. Πολιτική παράγει ο καθένας που μπορεί να προσφέρει μία σκέψη για τη χώρα του», είπε χαρακτηριστικά.

Μην ξεχνάμε ότι ο Αριστοφάνης αυτοεξορίστηκε στη χώρα. Κάτι τέτοιο ζητούν περίπου και οι γερμανοεντεταλμένοι για τον Λάκη Λαζόπουλο σήμερα. Ο Αριστοφάνης, για όσους δεν γνωρίζουν, έμεινε αυτοεξόριστος 11 ολόκληρα χρόνια, ώσπου οι Αθηναίοι τον κάλεσαν και πάλι να γράψει, θεωρώντας τον ως οδηγό για να βλέπουν τα πράγματα με μια άλλη ματιά.

Μάλλον από αυτό το γεγονός ο Λαζόπουλος αναφέρθηκε με τέτοια ένταση στον Αριστοφάνη, για τον οποίο επανέλαβε «δεν είμαι τίποτα μπροστά του».

«Η προοδευτική γραμμή υπήρχε πάντα σε όλες μου τις παραστάσεις, ουδέποτε δεν υπήρξα Δεξιός. Την προοδευτική κατεύθυνση της χώρας την έβλεπα πάντα θετικά, από όπου και εάν προερχόταν αυτή», είπε μεταξύ άλλων ο καταξιωμένος ηθοποιός και σημείωσε ότι «η σάτιρα σχολιάζει την εξουσία, δεν σχολιάζει την κυβέρνηση. Δηλαδή, το βαθύ κράτος είναι η μεταπολίτευση, το κράτος το οποίο ανέλαβε ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα άλλο πράγμα. Τώρα γίνονται και αυτοί μέρος αυτού του κράτους».

Αναφερόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ και την πολιτική του κ. Τσίπρα στη διαπραγμάτευση, ο κ. Λαζόπουλος σημείωσε ότι «εγώ έχω μία άποψη, πας για έναν πόλεμο, στον πόλεμο δεν λες ‘και τώρα πάμε να υποχωρήσουμε’. Πριν ξεκινήσεις δεν λες ‘πάμε τώρα να χάσουμε’… Το αίσθημα του κόσμου είναι ότι πάμε σε έναν πόλεμο και επειδή ήμασταν πιεσμένοι, πάμε για να κερδίσουμε. Ο πόλεμος χάθηκε, αυτή είναι η αλήθεια, αλλά δεν μπορείς να πας και υποταγμένος από πριν γιατί όλη η μεταπολίτευση δίδαξε ότι πρέπει να υποταχθούμε από την αρχή».

«Δεν είναι καλώς καμωμένα τα πράγματα, δεν έχει περάσει η χώρα στη στιγμή της ελπίδας. Οι δυσκολίες θα υπάρχουν… Δεν μας ενδιαφέρει να αναστραφεί το κλίμα για να πάμε καλύτερα ή χειρότερα στις εκλογές, αλλά νομίζω ότι πρέπει να αποκτηθεί ξανά η σχέση εμπιστοσύνης και εκτίμησης προς τον κόσμο… Νομίζω ότι το βλέμμα του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι εδώ, αυτό είναι που με απασχολεί εμένα».

Σε ό,τι αφορά στο ενδεχόμενο επιστροφής του στην τηλεόραση, τόνισε: «Θα ήθελα να έχω για την ώρα μια απόσταση. Είμαι 35 χρόνια στο προσκήνιο, 22 χρόνια ουσιαστικά στην τηλεόραση. Χρειάζεται μια παύση και για μένα να δω και για τον κόσμο.

Εγώ είμαι αυτός που περισσεύω; Είναι όλα καλά και τόσο ήρεμοι που δεν πρέπει να υπάρχει η γνώμη μου; Αν περισσεύω θα είμαι εκτός και δεν θέλω να επιστρέψω. Γίνονται συζητήσεις για τη νέα χρονιά. Δεν έχω πάρει απόφαση. Οι Δέκα Μικροί Μήτσοι είναι πιο κοντά σε αυτό που σκέφτομαι. Αυτό που ονειρεύομαι, να πω την αμαρτία μου, είναι να έχω ένα κέντρο κωμωδίας. Θα ήθελα να παράγω σειρές που έχουν σχέση με την κωμωδία, με τη σάτιρα. Αυτό θα ήθελα να κάνω. Και μία ευρωπαϊκή σχολή θεάτρου με μεγαλύτερη ειδικότητα στην κωμωδία. Αυτά είναι τα δικά μου σχέδια για το μέλλον».

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου