Σάββατο, Φεβρουαρίου 23, 2019

Καμπάνες εκατομμυρίων ευρώ σε Ryanair-Wizz Air για τις πολιτικές αποσκευών





Τεράστια πρόστιμα επιβλήθησαν στις αεροπορικές εταιρείες «Ryanair» και «Wizz Air» για πολιτικές που εφαρμόζουν στις αποσκευές καμπίνας.


Η ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγοράς AGCM ανέφερε ότι αποδείχτηκε πως οι πολιτικές είναι «μη διαφανείς» μετά από έρευνα που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2018.

Η αρχή επέβαλε πρόστιμο ύψους 3 εκατ. ευρώ στη Ryanair και πρόστιμο ύψους 1 εκατ. ευρώ για την Wizz Air.

Η Ryanair άλλαξε την πολιτική της για τις αποσκευές καμπίνας δύο φορές τον περασμένο χρόνο. Αρχικά ξεκίνησε νέους κανόνες τον Ιανουάριο, κατά τους οποίους μόνο οι επιβάτες προτεραιότητας επιβίβασης μπορούν να φέρουν δύο χειραποσκευές στην καμπίνα δωρεάν, ενώ οι επιβάτες χωρίς προτεραιότητα θα μπορούσαν να πάρουν μια μικρή χειραποσκευή στην καμπίνα και να έχουν μια δεύτερη τσάντα στο χέρι.

Ωστόσο, τον Νοέμβριο, η αεροπορική εταιρία άλλαξε την πολιτική έτσι ώστε όσοι δεν έχουν θέσεις προτεραιότητας θα πρέπει να πληρώσουν επιπλέον αν θέλουν μια δεύτερη αποσκευή, με χρέωση περίπου 9 ευρώ για μια αποσκευή έως 10 κιλά.

Τουλάχιστον έκανε μια φθηνότερη εναλλακτική λύση για τους επιβάτες που είχαν σχεδιάσει να ελέγξουν μια δεύτερη τσάντα ούτως ή άλλως σε σύγκριση με το σύνηθες 28,6 ευρώ για μια τσάντα μέχρι 20 κιλά.

Εν τω μεταξύ, η Wizz Air παρουσίασε νέα πολιτική τον Ιούνιο του 2018, αλλά η αεροπορική εταιρία άλλαξε τους κανόνες της από τον Νοέμβριο, υιοθετώντας κανονισμούς σχεδόν ταυτόσημους με τους κανόνες της Ryanair, καθώς οι επιβάτες της Wizz Air απαιτούνταν επίσης να πληρώσουν για δεύτερη δεξαμενή.

Η AGCM εξήγησε σε μια δήλωση ότι επιβάλλει πρόστιμα στις αεροπορικές εταιρίες, διότι «οι χειραποσκευές αποτελούν βασικό στοιχείο της υπηρεσίας αεροπορικών μεταφορών» και, ως εκ τούτου, αναφέρει ότι το κόστος πρέπει να συμπεριληφθεί από την αρχή της διαδικασίας κράτησης.

Ισχυρίστηκε ότι η Ryanair και η Wizz Air διαχωρίζουν αυτές τις δαπάνες προσθέτοντας τη δεύτερη τσάντα ως πρόσθετη αμοιβή στα βασικά εισιτήρια εισιτηρίων, θεωρώντας το ως «εξαπάτηση για τους πελάτες» επειδή «η τιμή που θα πληρωθεί στο τέλος της διαδικασίας κράτησης θα είναι σχεδόν να είναι πάντα υψηλότερο από το τιμολόγιο που παρουσιάστηκε στην αρχή της διαδικασίας».

Η AGCM έδωσε στη Ryanair και στην Wizz Air προθεσμία 60 ημερών για να κοινοποιήσουν τα μέτρα που ελήφθησαν, σύμφωνα με την απόφαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου