Πέμπτη, Ιουνίου 20, 2019

Πότε θα λειτουργήσει το μετρό σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη – Χρονοδιάγραμμα των έργων





Τα τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ ξεπερνά ο προϋπολογισμός για τα έργα που θα πραγματοποιήσει την επόμενη δεκαετία η Αττικό Μετρό σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Αυτό ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, κατά τη διάρκεια του 3ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr.

Σε ό,τι αφορά τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, ο ίδιος υποστήριξε ότι οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό στην Αττική προς Πειραιά θα είναι έτοιμοι στο τέλος του 2019, ενώ η γραμμή αναμένεται να ολοκληρωθεί στο καλοκαίρι του 2021.

Όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης, μετατίθεται για το 2024 η ολοκλήρωση του σταθμού της Βενιζέλου, αν και σύμφωνα με τον μέχρι τώρα προγραμματισμό επρόκειτο να είναι έτοιμη στο τέλος του 2022 ή στις αρχές του 2023.

Ωστόσο, η βασική γραμμή του μετρό της πόλης αναμένεται να λειτουργήσει -χωρίς το σταθμό της Βενιζέλου- στο τέλος του 2020, ενώ η επέκταση προς Καλαμαριά το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Στις πρώτες προτεραιότητες της εταιρείας για την επόμενη δεκαετία βρίσκεται και η επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες. Σχεδιάζεται να κατασκευαστεί δίκτυο 11 χιλιομέτρων με 8 σταθμούς. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 900 εκατομμύρια ευρώ και εντός του Ιουνίου αναμένεται η δημοπράτηση του διαγωνισμού για τις πρόδρομες εργασίες, ο οποίος θα περιλαμβάνει αρχαιολογικά και μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας.

Επίσης, υπό δημοπράτηση βρίσκονται οι τοπογραφικές εργασίες και οι γεωτεχνικές έρευνες για τη δεύτερη επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Θα περιλαμβάνει γραμμή μήκους 5,5 χιλιομέτρων με 1 υπόγειο και 3 υπέργειους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατομμύρια ευρώ.

Έργα στην Αθήνα

Στην Αθήνα, η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του μετρό από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, με ταυτόχρονη κατασκευή νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του ΚΕΡΑΝΗ (σταθμός Καμίνια), προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, είναι, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, στα έργα προς ένταξη στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο.

Επίσης, στον σχεδιασμό της εταιρείας περιλαμβάνεται το έργο της αναβάθμισης 75 οχημάτων της Γραμμής 1, τα οποία τέθηκαν σε κυκλοφορία το 1985, με στόχο την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής τους κατά 20 χρόνια, ένα έργο προϋπολογισμού 70 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και η προμήθεια έξι νέων δι-ρευματικών συρμών, προϋπολογισμού 80 εκατομμυρίων ευρώ.

Παράλληλα, εντός του 2019 και του 2020 προετοιμάζονται να βγουν οι διαγωνισμοί για τις τεχνικές και γεωτεχνικές μελέτες των επεκτάσεων της υπό δημοπράτηση Γραμμής 4 προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, όπως και για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον – Καματερό – Στ. Προαστιακού Α. Λιόσια, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το σενάριο υλοποίησης των επεκτάσεων της Γραμμής 4 με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, ο κ. Παπαδόπουλος εκτίμησε τον συνολικό προϋπολογισμό στα 2,86 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,24 δισ. ευρώ θα είναι η συνεισφορά του ιδιωτικού τομέα. Στο εν λόγω σενάριο προβλέπεται 35ετής λειτουργία με συνολικά έσοδα 2,5 δισ. ευρώ και μέση τιμή εισιτηρίου 0,67 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου