Σάββατο, Μαΐου 30, 2020

Ποιοι θέλουν να “τορπιλίσουν” τις φρεγάτες Belh@rra και γιατί αυτές παραμένουν αβύθιστες!




Ατελείωτες ώρες τηλεοπτικών αναλύσεων για την Τουρκία και τα ελληνοτουρκικά και
άπαντες συμφωνούμε ότι επιτρέψαμε στην Τουρκία να “ξεφύγει” στους εξοπλισμούς και πρώτα απ΄ όλα στο ναυτικό. Η Τουρκία “έχτισε” νέο στόλο και οραματίζεται “έλεγχο των θαλασσών για να ελέγξει τον κόσμο”…


Στην Ελλάδα κυριολεκτικά εγκαταλείψαμε το Στόλο μας, θεωρώντας δεδομένο ότι η ναυτική μας κυριαρχία είναι εξασφαλισμένη. Ανακαλύψαμε εδώ και πολλά χρόνια ότι η ναυτοσύνη από μόνη της δεν αρκεί και με κάποιο τρόπο , το προσωπικό του ΠΝ πρέπει να αποκτήσει τα μέσα που το αξίζουν για να ελέγξει ό το Αιγαίο, αλλά και να ΄χει τη δυνατότητα να κάνει “επίδειξη σημαίας” και ισχύος και μακριά απ΄ αυτό.

Οι ναύαρχοι έχουν αποφασίσει ότι ο Στόλος δεν χρειάζεται απλά εκσυγχρονισμό. Χρειάζεται νέα πολεμικά πλοία. Έχουν καταλήξει ότι η υπόθεση των γαλλικών φρεγατών πρέπει να προχωρήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη μια επίμονη προσπάθεια για να μην προχωρήσει ούτε αυτό το πρόγραμμα. Τα όσα γράφονται σε μία απροκάλυπτη προσπάθεια “βύθισης” του προγράμματος είναι απερίγραπτα!

Μερικά από τα απίθανα που έχουμε εντοπίσει:


“Το κόστος του προγράμματος έχει εκτοξευθεί στα 4 δις € για τη προμήθεια 2 πλοίων”!

Η αλήθεια; Το κόστος για δύο Belh@rra μαζί με τα όπλα τους υπολογίζεται από 2 έως 2,4 δις. Μπορεί η Ελλάδα να το μειώσει, αρκεί να βρεθεί κάποιος να διαπραγματευθεί σοβαρά.

Δεν υπάρχει πουθενά στο κόσμο αντίστοιχο παράδειγμα φρεγάτα αυτού του εκτοπίσματος (4.000 τόνοι) με όποιο εξοπλισμό να διαθέτει να προσεγγίζει κόστος πρόσκτησης στα απίθανα ποσά που γράφονται. Μόνο μεγέθη πλοίων 10.000 τόνων και παραπάνω θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν τέτοια ποσά. Αδιάψευστος μάρτυς για το κόστος του εν λόγω πλοίου είναι το κόστος μονάδας για τη παραγγελία του Γαλλικού ναυτικού που είναι δημοσιευμένο και σε καμιά περίπτωση ακόμη και αν πρόκειται για 5 αρχικές μονάδες δεν είναι δραματικά διαφορετικό από το αντίστοιχο που συζητά η ελληνική πλευρά.


“Η Γαλλικη πλευρά πιέζει συνέχεια για άνοδο του κόστους για τη τεχνική υποστήριξη”.

Η αλήθεια; Πρώτα απ΄ όλα είναι θετικό που επιτέλους για μια μεγάλη αγορά συζητείται το κόστος της υποστήριξης του! Πρέπει να ΄ναι η πρώτη φορά. Όσο για το κόστος συζητείται συνολικά χωρίς τμηματικές αναφορές και επιπλέον κόστη που δεν συμπεριλαμβάνονται στο τελικό πακέτο.


• “Οι Γάλλοι πιέζουν για τελική διαμόρφωση των ελληνικών πλοίων αντιστοίχου με τη γαλλική διαμόρφωση”.

Αποτελεί υποτίμηση των επιτελών του ΠΝ να αναφέρεται ότι συζητούν κάτι διαφορετικό από αυτό που καλύπτει επειχειρησιακά τις ανάγκες του Στόλου. Οι επιτελείς του ΠΝ έχουν ζητήσει μια διαμόρφωση που περιλαμβάνει, τρεις εκτοξευτές Α50 και ένα Α70, με αναχορηγία 32 όπλων/ 24 Aster 30 ΑΝΤΙΕΡΟΠΟΡΙΚΏΝ ΠΥΡΑΎΛΩΝ ΜΕ ΑΚΤΙΝΑ ΔΡΑΣΗΣ 120 χιλ που θα προσδώσουν νέες μοναδικές αντιεροπορικές δυνατότητες στο ΠΝ και που θα είναι σε θέση να προστατεύσουν και το μεγαλύτερο κομμάτι του υπόλοιπου ελληνικού στόλου προστατεύοντας τις επανδύσεις του ελληνικού λαού και 8 MdCN SCALP NAVAL που θα προσδώσουν δυνατότητες μακρού πλήγματος μια πρωτόγνωρη ισχύ για τα δεδομένα του ΠΝ.


“Υπάρχουν και άλλες λύσεις που μπορούν να εξετασθούν”.

Βέβαια και υπάρχουν κ άλλες λύσεις από άλλους τύπους πλοίων που μπορούν να εξετασθούν. Η ανάγκη όμως του ΠΝ για ενίσχυση είναι άμεση και στο επίπεδο ποιότητας και υπεροχής που μπορεί να προσδώσει στο ΠΝ η Belh@rra και στους χρόνους παράδοσης εντός του 2024,δεν υπάρχει κατι αντίστοιχο σε καμιά των άλλων περιπτώσεων που είτε υπολοίπονται σε εξοπλισμούς και δυνατότητες είτε σχεδιαστικά βρίσκονται σε εξαιρετικά πρώιμο στάδιο, είτε θα χρειασθούν εξαιρετικά μακρύ χρόνο προετοιμασίας, συζητήσεων και διαμορφώσεων, ώστε να αποτελέσουν μια αξιόπιστη λύση για Την έγκαιρη και σχετικά άμεση ενίσχυση που απαιτεί το ΠΝ.


“Υπάρχουν ερωτήματα για τη βιωσιμότητα του προγράμματος”

Οι παραγγελίες του Γαλλικού Ναυτικού μόνο ανέρχονται σε 5 μονάδες, ενώ συζητούνται κατ αρχήν 2 πρόσθετες μονάδες για το ΠΝ. Το σύνολο των συστημάτων που θα χρησιμοποιεί η νέα φρεγάτα είναι ήδη σε πλήρη ευρύτατη χρήση πιστοποιημένα , με όλα τα αναγκαία πρότυπα.Δεν τίθεται λοιπόν κανένα θέμα βιωσιμότητας ενός από τα πιο υποσχόμενα προγράμματα της γαλλικής ναυπηγικής που ανοίγει μια νέα εποχή στο ναυτικό πόλεμο.

Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας η προσπάθεια να μπει φρένο στο πρόγραμμα των γαλλικών φρεγατών προέρχεται από τις ΗΠΑ, οι οποίες χρειάζονται χρόνο για να παρουσιάσουν μια ολοκληρωμένη εναλλακτική πρόταση, έναντι των Belh@rra. Η Ελλάδα δεν έχει καθόλου χρόνο και σ΄ ότι αφορά το Στόλο της, όλοι νομίζω συμφωνούμε ότι ο χρόνος έχει τελειώσει εδώ και πολύ καιρό.

Θα επιχειρηματολογήσουν κάποιοι λέγοντας ότι “γεωπολιτικοί λόγοι πιθανόν να μας οδηγήσουν σε αμερικανική λύση”. Με απλά λόγια θα επικαλεστούν τη περίφημη “εξοπλιστική διπλωματία”. Ακόμη κι αν δεχτούμε αυτή την λογική ,θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι αυτή τη στιγμή η μοναδική χώρα από την οποία μπορούμε να αναμένουμε κάτι σε συμμαχικό επίπεδο είναι η Γαλλία, η οποία εμφανίζεται δραστήρια στη Μεσόγειο που μας ενδιαφέρει κι έχει αρκετά δυναμώσει στην ΕΕ. Ποια ακριβώς είναι η ουσιαστική στήριξη που έχει η Ελλάδα από τις ΗΠΑ, εκτός από τις πολύ προσεκτικές για την Τουρκία ανακοινώσεις του Στέιτ Ντιπάρτμεντ; Οι ΗΠΑ μέσα στην κρίση πήραν δισεκατομμύρια σε εξοπλισμούς από την Ελλάδα, πήραν όσες και όποιες διευκολύνσεις ζήτησαν από την Ελλάδα κι έχουν προσφέρει τι ακριβώς; Ας μην αναφερθούμε στην χωρίς όρια στήριξη της Τουρκίας παρά τις αποφάσεις του Κογκρέσου. Η Ουάσινγκτον και η διοίκηση Τραμπ είναι έτοιμη να δώσει στην Τουρκία και τα F-35, ας μη γελιόμαστε.

Επειδή όπως λέει και το γνωστό πια διαφημιστικό σποτ με το Σπύρο Παπαδόπουλο “τα πράγματα είναι σοβαρά” ,καλό θα ΄ναι για μία φορά να κινηθούμε με κυρίαρχο κριτήριο το συμφέρον της χώρας και κανενός άλλου.

Αυτά προς το παρόν…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου