Τρίτη, Αυγούστου 04, 2020

Ποιοι είναι οι παγκόσμιοι ηγέτες στην καινοτομία;


 



Η προσπάθεια για συνεχή καινοτομία είναι μια επίπονη διαδικασία, αλλά όταν γίνει σωστά η απόδοση είναι τεράστια.



Επιμέλεια: Ξένιος Μεσαρίτης

Η εταιρική μακροζωία μειώνεται. Στη δεκαετία του 1960, μια τυπική εταιρεία που άνηκε στον δείκτη S&P 500 αναμενόταν ότι θα είχε διάρκεια ζωής περισσότερη από 60 χρόνια, ενώ σήμερα το μέσο εταιρικό προσδόκιμο ζωής, μίας μέσης εταιρείας που ανήκει στον δείκτη S&P, είναι μόλις τα 18 χρόνια.

Στον ταχύτατα εξελισσόμενο σημερινό κόσμο, οι εταιρείες πρέπει να είναι συνεχώς σε εγρήγορση για να καταφέρουν να επιβιώσουν. Εξαιτίας αυτού, καθίσταται όλο και πιο σημαντικό για τις επιχειρήσεις να δίνουν προτεραιότητα στην καινοτομία.

Το παρακάτω διάγραμμα δημιουργήθηκε από την ομάδα VisualCapitalist και εξετάζει τις κορυφαίες 50 πιο καινοτόμες εταιρείες το 2020, με βάση μια έρευνα της αμερικάνικης Boston Consulting Group (BCG).

Οι εταιρείες ταξινομήθηκαν με βάση τέσσερις παραμέτρους:

• Ψηφοφορία από όλα τα στελέχη των εταιρειών που ασχολούνται με την καινοτομία.

• Ψηφοφορία από στελέχη όλων των εταιρειών από όλα τα είδη βιομηχανιών.

• Ένα δείκτης ποικιλομορφίας για τη μέτρηση των ψήφων μεταξύ των βιομηχανιών.

• Συνολική απόδοση των εταιρικών μετοχών.



Αν πρέπει να σκεφτείτε καινοτόμες εταιρείες, η Walmart μπορεί να μην είναι ανάμεσα στις πρώτες σας σκέψεις. Ωστόσο, ο γίγαντας του λιανικού εμπορίου ανέβηκε στην 13η θέση της λίστας, σημειώνοντας αύξηση 29 θέσεων από το 2019. Η Walmart έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την εδραίωση της στο ηλεκτρονικό εμπόριο και σε όλα τα ψηφιακά κανάλια. Για παράδειγμα, η εταιρεία ξεκίνησε το NextDay Delivery το 2020 και τώρα προσφέρει παράδοση μιας ημέρας στην πλειοψηφία του πληθυσμού των ΗΠΑ. Η εταιρεία συμμετέχει επίσης στην κινεζική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com, η οποία αύξησε την παρουσία της στην αγορά από 5% σε 12%.

Η Costco φτάνει στην 30η θέση φέτος με την εταιρεία να γίνεται γνωστή για την αποτελεσματική χρήση των δεδομένων που η ίδια κατέχει. Χάρη στο μοντέλο που έγινε μόνο για τα μέλη της εταιρείας, μπόρεσε να συγκεντρώσει πολλές πληροφορίες για τους πελάτες της. Χρησιμοποιεί αυτά τα δεδομένα όχι μόνο για σκοπούς μάρκετινγκ, αλλά για να βοηθήσει στον εξορθολογισμό διαδικασιών όπως ειδοποιήσεις ανάκλησης προϊόντων. Η Costco χρησιμοποιεί επίσης αισθητήρες παρακολούθησης δεδομένων στις αποθήκες της για να εξοικονομήσει χρήματα στη χρήση νερού και να εντοπίσει τυχόν πιθανές διαρροές πριν αυτές συμβούν.

Μια άλλη εταιρεία που αξίζει να αναφερθεί είναι η Huawei – η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας έχει πάρει την 6η θέση, ανεβαίνοντας κατά 42 θέσεις από το 2019. Αυτή η άνοδος πιθανότατα οφείλεται στη σημαντική επένδυση της εταιρείας στην έρευνα και ανάπτυξη 19 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019. Αυτοί οι τύποι επενδύσεων φαίνεται να αποδίδουν, καθώς η Huawei πούλησε περισσότερα κινητά τηλέφωνα το 2019 από την Apple.

Οι ηγέτες της καινοτομίας έρχονται σε όλα τα μεγέθη

Ενώ οι άνθρωποι μπορεί να φανταστούν νεοσύστατες και νεοφυείς επιχειρήσεις όταν σκέφτονται την καινοτομία και την προσαρμοστικότητα, οι μεγάλες εταιρείες δεν υστερούν πολύ σε ό, τι αφορά την δημιουργία καινοτόμων τεχνολογιών.

Σε αυτό το πλαίσιο, εταιρείες με πωλήσεις νέων προϊόντων πάνω από τη μέση τιμή της βιομηχανίας τους θεωρούνται «ηγέτες της καινοτομίας». Παρόλο που το 52% των μικρών επιχειρήσεων θεωρούνται πρωτοπόροι στην καινοτομία, το 43% των μεγάλων επιχειρήσεων εξακολουθούν να βρίσκονται στην ίδια κατηγορία.

Στην πραγματικότητα, επειδή οι μεγαλύτερες εταιρείες έχουν γενικά μεγαλύτερη πρόσβαση σε πόρους και ανθρώπινο δυναμικό από τις μικρότερες επιχειρήσεις, συχνά έχουν ένα πλεονέκτημα όσον αφορά την έρευνα και την ανάπτυξη και τη δημιουργία προγραμμάτων που εστιάζουν στην καινοτομία.

Η επένδυση στην καινοτομία δείχνει σαφέστατα μεγαλύτερες αποδόσεις. Οι εταιρείες που επένδυσαν 1,4 φορές περισσότερο στην εισροή καινοτομίας είδαν 4 φορές μεγαλύτερες πωλήσεις νέων προϊόντων.



Η καινοτομία ως τρόπος ζωής

Συνήθως οι νεοφυείς επιχειρήσεις πρωτοπορούν στην καινοτομία, έχοντας βέβαια και ως στόχο να εξαγοραστούν από μεγαλύτερες εταιρείες. Σε γενικές γραμμές όμως, είτε σε νεοφυείς επιχειρήσεις είτε σε εταιρείες κολοσσούς, η καινοτομία μακροπρόθεσμα είναι δύσκολο να διατηρηθεί.

Υπήρξαν μόνο 8 εταιρείες που εμφανίζονται στην λίστα καινοτομίας κάθε χρόνο.



Αυτές οι εταιρείες είναι εκ φύσεως καινοτόμοι, καταφέρνοντας να δημιουργήσουν καινοτόμα συστήματα ενισχύοντας διαρκώς τη δημιουργικότητα και την ευελιξία. Η προσπάθεια για συνεχή καινοτομία είναι μια επίπονη διαδικασία, αλλά όταν γίνει σωστά η απόδοση είναι τεράστια.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου