Παρασκευή, Ιουλίου 30, 2021

Ολυμπιακοί Αγώνες – Τόκιο 2020: Χρυσά κουπιά από τον Στέφανο Ντούσκο (Photos – Video)




Ο κορυφαίος κωπηλάτης στον κόσμο είναι Έλληνας! Ο 24χρονος Στέφανος Ντούσκος κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στο σκιφ και επιστρέφει στα Γιάννινα με τον τίτλο του Ολυμπιονίκη.


Ο Ηπειρώτης αθλητής έκανε εκπληκτική κούρσα στον τελικό, προσπέρασε τους ανταγωνιστές του μετά το πρώτο μισό και τερμάτισε πρώτος με διαφορά σχεδόν ένα μήκος, καταρρίπτοντας το Ολυμπιακό ρεκόρ (6:40.45).

O Ντούσκος παρέλαβε το χρυσό μετάλλιο από τα χέρια του προέδρου της ΕΟΕ Σπύρου Καπράλου και ο εθνικός ύμνος της Ελλάδας ακούστηκε στο Τόκιο γύρω στις 4.15 τα ξημερώματα, για το χατίρι του κωπηλάτη που ο Ομοσπονδιακός προπονητής Τζοβάνι Ποστιλιόνε χαρακτήρισε «σιωπηλό εργάτη, επαγγελματία στο μυαλό, ικανό για όλα».


Λίγα λεπτά μετά τον τερματισμό, ο Ντούσκος παραμιλούσε από το μεθύσι της χαράς. «Ειλικρινά δεν μπορώ να το πιστέψω», είπε στην κάμερα της ΕΡΤ. «Ένιωθα πάρα πολύ καλά, με βοήθησε και ο καιρός. Ο προπονητής μου μού έλεγε να μείνω στα μετάλλια. Όταν έκανα την αλλαγή και προσπέρασα, στα 750-800 μέτρα, δεν πίστευα ότι θα αντέξω μέχρι τέλος. Έλεγα μέσα μου, Θεέ μου, ας κρατήσω λίγο ακόμα! Μόνο στα τελευταία 100 μέτρα πίστεψα ότι ήμουν νικητής».

Ο 24χρονος Ντούσκος αφιέρωσε το χρυσό μετάλλιο «σε όσους με βλέπουν στην Ελλάδα, στην κοπέλα μου, στους γονείς μου, σε όλο τον κόσμο. Πάνω απ’ όλους στον προπονητή μου, τον κύριο Ποστιλιόνε για την καθοδήγηση και την προπόνηση. Στον έφορο τον κύριο Πολύμερο, στον γιατρό μου, στον χορηγό μου, στους συναθλητές μου…».

Αμέσως μετά την απονομή, ο νεαρός Ολυμπιονίκης χαρακτήρισε το χρυσό μετάλλιο «δώρο Θεού. Τρέμω ολκληρος», είπε. «Δεν πίστευα ποτέ ότι θα έφτανα στη νίκη. Ξεκινώντας, ήλπιζα να φτάσω μια μέρα στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Στο σκιφ είσαι ολομόναχος, είναι το πιο δύσκολο αγώνισμα. Προσευχόμουν για ένα μετάλλιο, δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα έπαιρνα χρυσό, κοίταζα μόνο να έχω τρεις αθλητές πίσω μου. Μου φαινόταν άπιαστο αυτό το όνειρο, απέναντι σε τέτοιους αντιπάλους. Ημουν πολύ συγκινημένος στο βάθρο, σκεφτόμουν τους πόνους που πέρασα και όλη την προσπάθεια, κρατιόμουν για να μη δακρύσω. Θέλω να γυρίσω στους ανθρώπους μου στην Ελλάδα, στα Γιάννινα, να δείξω το χρυσό μετάλλιο στην οικογένειά μου».



Ο Νορβηγός Κγιέτιλ Μπορχ τερμάτισε δεύτερος στην κούρσα με 6:41.66 και ο Κροάτης Νταμίρ Μάρτιν τρίτος με 6:42.58. Ο Ντούσκος είχε μπει στον τελικό με τον καλύτερο χρόνο.

H κωπηλασία έχει φέρει το πρώτο μετάλλιο και στους Αγώνες του 2004 στην Αθήνα με τους Πολύμερο-Σκιαθίτη, ενώ έδωσε μετάλλια και το 2008 στο Πεκίνο (Πολύμερος-Μούγιος, ασημένιο) και το 2012 στο Λονδίνο (Τσιάβου-Γιατζιτζίδου, χάλκινο), όλα στο διπλό σκιφ ελαφρών βαρών. Το μετάλλιο του Ντούσκου ήταν το πρώτο χρυσό στην ιστορία του αθλήματος στην Ελλάδα.

O Nτούσκος κέρδισε το 34ο χρυσό Ολυμπιακό μετάλλιο στην ιστορία του ελληνικού αθλητισμού και 22ο μεταπολεμικά. Στο Ρίο το 2016 κέρδισαν χρυσά οι Κορακάκη, Πετρούνιας, Στεφανίδη, ενώ στην Αθήνα το 2004 οι Χαλκιά, Τσουμελέκα, Ταμπάκος, Ηλιάδης, Μπίμης-Συρανίδης, Μπεκατώρου-Τσουλφά.

Ο Στέφανος Ντούσκος ήταν παρών και στο Ρίο σε ηλικία 20 ετών, με την ομάδα της τετρακώπου που τερμάτισε στην 6η θέση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου