Σάββατο, Οκτωβρίου 23, 2021

“Εγώ να ξέρεις δεν στέλνω”! Ολοκληρώνεται το ξεχαρβάλωμα και του ΣΕΠΕ: 12 εκ. σε ιδιώτη από Χατζηδάκη για να απαντάνε άσχετοι με την εργατική νομοθεσία στις καταγγελίες εργαζομένων στο 1555




Τουλάχιστον δεν μπορεί να τους κατηγορήσει κανείς για ασυνέπεια…

«Εγώ να ξέρεις δεν στέλνω. Και το Κράτος δεν πρέπει να στέλνει, αλλά πρέπει να δείχνει μια μεγάλη κατανόηση απέναντι στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται με πολύ αυξημένο κόστος» έλεγε τον Ιούνιο του 2019, προεκλογικά, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε επιχειρηματία του τουρισμού που παραπονιόταν ότι ο Τσίπρας έστειλε στο Καστελόριζο 8 φορές το ΣΔΟΕ.

Σήμερα, 2 και κάτι χρόνια μετά, εκτός από το ΣΔΟΕ έχει ξεχαρβαλωθεί τελείως και το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και ωστόσο τα εξοργιστικά δεδομένα δεν σταματούν εκεί.

Όπως γράφει δημοσίευμα της “δημοκρατίας”, αφού με απόφαση Χατζηδάκη ανατέθηκε σε ιδιωτική εταιρεία η λειτουργία του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του Υπουργού Εργασίας(1555) έναντι του ποσού των 12.000.000 εκατομμυρίων ευρώ για ένα χρόνο, πλέον το 15512, ο τηλεφωνικός αριθμός στον οποίο καλούσαν οι εργαζόμενοι για να κάνουν καταγγελίες, καταργήθηκε σιωπηρά και πλέον όποιος τηλεφωνεί ακούει ένα ηχογραφημένο μήνυμα, το οποίο τον παραπέμπει στο 1555.

Επειδή όμως πλέον έχει αναλάβει τη λειτουργία του ιδιωτική εταιρεία, όταν ένας εργαζόμενος τηλεφωνεί για να κάνει καταγγελία για παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας, δεν απαντά πλέον επιθεωρητής Εργασίας, ο οποίος έχει εξειδικευμένες γνώσεις και αντλεί συγκεκριμένες πληροφορίες ώστε, εάν χρειαστεί, να προχωρήσει το ΣΕΠΕ σε επιτόπιο έλεγχο και να επιβάλει πρόστιμα, αλλά ένας υπάλληλος της εταιρίας που χειρίζεται το τηλεφωνικό κέντρο. Αυτός, με τη σειρά του, διαβιβάζει την καταγγελία στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, χωρίς να είναι σε θέση να χειριστεί την υπόθεση. Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση κατά την οποία εργαζόμενος σε ιδιωτική επιχείρηση τηλεφώνησε στο 1555 για να ρωτήσει σχετικά με τυχόν προσαυξήσεις που δικαιούται βάσει προϋπηρεσίας, και άκουσε άναυδος από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής να του απαντούν για τις τριετίες στο… Δημόσιο. Απόδειξη ότι οι υπάλληλοι της εταιρίας που διαχειρίζεται το τηλεφωνικό κέντρο δεν επαρκούν ούτε καν για τα στοιχειώδη!

«Είναι σαν να αναλάβει το ΕΚΑΒ μια ιδιωτική εταιρία και να μη σηκώνει πια το τηλέφωνο εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό που δίνει ακόμη και οδηγίες Πρώτων Βοηθειών αν χρειαστεί, αλλά ένας υπάλληλος ιδιωτικής εταιρίας που απλά στέλνει ασθενοφόρο» εξηγούν στη «δημοκρατία» έμπειρα στελέχη της Επιθεώρησης Εργασίας.

Λίγες μέρες νωρίτερα εξάλλου, ο πρώην ειδικός γραμματέας του ΣΕΠΕ Πάνος Κορφιάτης είχε γράψει σε ανάρτησή του στο Facebook μεταξύ άλλων ότι “υπάρχει τεράστιο ζήτημα με τη διαχείριση στην ουσία των καταγγελιών που αφορούν ιδιώτες από άλλους ιδιώτες. Πόσο μάλλον που μπορεί ανάμεσα στους αναδόχους να είναι και εταιρίες με αξιοζήλευτες επιδόσεις στις καταγγελίες σε βάρος τους. Αν δούμε και το κόστος της υπηρεσίας (μόλις 12.000.000 ευρώ), κατάφεραν να τα κάνουν και χειρότερα και ακριβότερα”.

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ: Υπερτιμολογημένο το έργο, επί ΣΥΡΙΖΑ ανάλογη προσπάθεια για call center το κόστος δεν ξεπερνούσε το 1 εκ.
Ερώτηση και ΑΚΕ με θέμα την ανάθεση έναντι 12,1 εκατ. ευρώ σε εταιρεία επιχειρησιακών συμβούλων, του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του Υπουργείου Εργασίας, είχαν καταθέσει βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στις 14 Οκτωβρίου. Αναλυτικά:

Θέμα: Με τρωτές, νομιμοφανείς διαδικασίες δαπανώνται δυσανάλογα υπέρογκα ποσά, 12,1 εκ. για ένα χρόνο, για την ανάθεση, σε εταιρεία επιχειρησιακών συμβούλων, του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του Υπουργείου Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων και των εποπτευομένων του φορέων για την αναγκαία μόνιμη και διαρκή ενημέρωση των πολιτών

Η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας ως δικαιολογία την έλλειψη ενημέρωσης των πολιτών από το Υπ. Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων και τους εποπτευόμενους φορείς του που η ίδια δημιούργησε, και αποδίδοντάς τη ψευδώς στην πανδημία, βρήκε την ευκαιρία να μοιράσει πάλι κάποια εκατομμύρια σε ημέτερους, με αδιαφανείς διαδικασίες, παρακάμπτοντας το νόμο.

Ανέθεσε, έναντι 12,1 εκ. €, με διαδικασίες κατεπείγοντος, κατά παρέκκλιση της ισχύουσας νομοθεσίας περί δημοσίων έργων και προμηθειών, στηριζόμενη σε νομοθεσία αντιμετώπισης των έκτακτων αναγκών του covid 19, το έργο ανάπτυξης και εφαρμογής ενιαίου αριθμού επικοινωνίας και εξυπηρέτησης πολιτών για θέματα του Υπουργείου Εργασίας, του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΣΕΠΕ.

Η διαδικασία που τηρήθηκε είναι αποκαλυπτική για τις προθέσεις και την τακτική της κυβέρνησης: Στις 2 Απριλίου ο Υπουργός Εργασίας εκδίδει την απόφαση έγκρισης σκοπιμότητας του έργου με προϋπολογισμό 12.524.000 €, του ΦΠΑ συμπεριλαμβανομένου. Ορίζει δε ότι το έργο θα ανατεθεί «με διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης … κατά παρέκκλιση των διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων… για τους λόγους επείγοντος που συνδέονται με την πανδημία covid-19».

Την ίδια ημέρα (2/4/21) η Διεύθυνση Προμηθειών αποστέλλει με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο την μακροσκελή πρόσκληση σε διαδικασία διαπραγμάτευσης (147 σελίδες) σε πέντε εταιρείες που, όλως τυχαίως, εκτέλεσαν και εκτελούν έργα με την κυβέρνηση της ΝΔ: την PRICE WATERHOUSE COOPERS GREECE, την GRANT THORNTON AE, την KPMG GREECE, την E & Y ΕΡΝΣΤ & ΓΙΑΝΓΚ (ΕΛΛΑΣ) ΟΡΚΩΤΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ- ΛΟΓΙΣΤΕΣ ΑΕ και την DELOITTE BUSINESS SOLUTIONS AE. Ορίζει δε ως ημέρα κρίσης των προσφορών την 9η Απριλίου, δηλαδή σε 5 εργάσιμες ημέρες!

Στις 9/4 η Επιτροπή καταγράφει ότι μόνον μια εταιρεία, η DELOITTE BUSINESS SOLUTIONS AE, κατέθεσε προσφορά, ύψους 12.114.800 εκ. €, δηλαδή με μια ελάχιστη έκπτωση 3,27% σε σχέση με τον προϋπολογισμό. Κατακυρώνει το έργο σε αυτή και στα τέλη Μαΐου υπογράφεται η σύμβαση διάρκειας 12 μηνών.

Πέρα από την προφανή εφαρμογή μιας διαδικασίας ασυνήθιστης για τόσο μεγάλο έργο που κατέληξε σε ανάθεση χωρίς καμία αντιπροσφορά, όταν γνωρίζουμε πόσο η αγορά ενδιαφέρεται για νέα έργα, το ίδιο το έργο είναι σαφώς υπερτιμολογημένο. Να επισημάνουμε ότι σε ανάλογες προσπάθειες, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για τη δημιουργία ενός call center της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του ΟΠΕΚΑ που υλοποιεί όλα τα προνοιακά προγράμματα, το εκτιμώμενο κόστος δεν ξεπερνούσε το 1 εκ.

Αν, δε, δούμε αναλυτικά το κόστος των υποέργων στη σύμβαση, θα διαπιστώσουμε ότι το καθαρά τεχνικό κομμάτι απορροφά μικρά ποσά. Αντίθετα, οι υπηρεσίες συμβούλων και εκπαίδευσης και οι δράσεις επικοινωνίας απορροφούν δυσανάλογα πολλά εκατομμύρια. Συγκεκριμένα: Ενώ ο Τεχνικός Σύμβουλος Σχεδιασμού Διαδικασιών και ροών αμείβεται με 576.000 €, και η ανάπτυξη του call center και η ψηφιακή βελτιστοποίηση με 297.000, ο Σύμβουλος Διοικητικής και Διαχειριστικής Υποστήριξης Φορέα αμείβεται με 1.760.000 €, η μελέτη εγκατάστασης και λειτουργίας υποδομής με την εκπαίδευση των ατόμων που θα απασχολούνται στο call centre απορροφά πάνω από 5 εκ., ενώ οι ενέργειες ενημέρωσης και δημοσιότητας του έργου χρεώνονται στο Υπουργείο 3,5 εκ.!

Επειδή η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευομένων του φορέων με τους πολίτες είναι μια πάγια και διαρκής ανάγκη που δεν δημιουργήθηκε από τον κορωνοϊό και δεν θα παύσει με το τέλος της σύμβασης της DELLOITE τον Μάιο του 2022,

Επειδή οι νομιμοφανείς διαδικασίες ανάθεσης του έργου στην ουσία παραπέμπουν σε μια απευθείας ανάθεση 12,1 εκ.,

Επειδή τα ποσά που προβλέπονται για μη τεχνικές ανάγκες του έργου (συμβουλευτικές διαδικασίες, εκπαίδευση χειριστών, επικοινωνιακή δαπάνη κ.λπ.) είναι υπέρογκα και αδικαιολόγητα

Επειδή η αμοιβή της εταιρείας καλύπτει μόνο το διάστημα μέχρι τα τέλη Μαΐου 2022 με άδηλο το μέλλον της λειτουργίας και υποστήριξης του κέντρου στη συνέχεια,

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Ποιο ακριβώς είναι το κόστος απασχόλησης των 167 ατόμων που θα παράσχει η εταιρεία για τη λειτουργία του call center και ποιο το κόστος της εκπαίδευσής τους;
Ποιο το κόστος του απαιτούμενου τεχνολογικού εξοπλισμού και της εγκατάστασης και λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος διαχείρισής του;
Σε ποιες εγκαταστάσεις θα λειτουργήσει το ενιαίο call center με το προσωπικό του;
Θα προβλέψει προσλήψεις προσωπικού που θα αναλάβει τη λειτουργία του call center και την εξυπηρέτηση του κοινού μετά τα λήξη της σύμβασης στα τέλη του Μαΐου 2022;
Έχει υλοποιηθεί, στο πλαίσιο του παραδοτέου της 30ής/6/21 το σχέδιο κατάρτισης/εκπαίδευσης στελεχών των φορέων; Για πόσα άτομα ανά φορέα και ποιων επιπέδων θέσεων ευθύνης;
Παρακαλούμε για την κατάθεση όλων των σχετικών αποδεικτικών εγγράφων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου