Τρίτη, Νοεμβρίου 29, 2022

Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Οι Έλληνες κόβουν τις εξόδους για να περιορίσουν τα έξοδα




Χοντρό ψαλίδι σε «περιττά» έξοδα αποφάσισαν να βάλουν οι Έλληνες, με την ενεργειακή κρίση που έρχεται ως απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία να έχει προκαλέσει ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας που γονατίζει τα ελληνικά νοικοκυριά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) το ολοένα αυξανόμενο κόστος διαβίωσης, ειδικά τώρα το χειμώνα που οι ανάγκες για ρεύμα είναι σαφώς μεγαλύτερες, οδηγοί τους καταναλωτές να αλλάξουν τις συνήθειές τους, περιορίζοντας κατά πολύ τις εξόδους για διασκέδαση και μειώνοντας ακόμη και τις αγορές βασικών προϊόντων, καθώς οι διαρκείς ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών έχουν εκτοξεύσεις την αξία τους στο θεό.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.000 καταναλωτών, από τις 9 έως 11 Νοεμβρίου 2022 και, μεταξύ άλλων, αφορά σε θέματα όπως η επίδραση των ανατιμήσεων, του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας Covid-19 στις καταναλωτικές συνήθειες στη χώρα μας.

Ξεκάθαρη είναι, σύμφωνα με την έρευνα, η τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων, όσον αφορά στις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων, με το 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα να δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά. Την ίδια στη μείωση της κατανάλωσης ρεύματος έχει προχωρήσει το 66% των ερωτηθέντων, ενώ το 62% δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής (στο σπίτι, το αυτοκίνητο, κλπ.).

Το 55% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει μειώσει γενικότερα τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου, ενώ ένα 25% δηλώνει ότι αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες του. Υπάρχει δε ένα 20% που αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.

Ενδιαφέρον, εξάλλου, παρουσιάζει και το γεγονός ότι σε ποσοστό 15% οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι έχουν αυξήσει τις ώρες εργασίας τους ή έχουν βρει δεύτερη δουλειά, προκειμένου να αυξήσουν το εισόδημά τους, ενώ το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών, για να καλύψει τις αγορές του.

Υπάρχει, τέλος και ένα 9%, που δήλωσαν ότι δεν έχουν λάβει απολύτως κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου