Τετάρτη, Μαρτίου 13, 2024
Πλατφόρμα stop bullying για τη βία στα σχολεία: Θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα λένε οι εκπαιδευτικοί Η νέα πλατφόρμα stop bullying και οι αντιδράσεις των δασκάλων.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI
Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για τη λειτουργία της ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας stop bullying για τις επώνυμες καταγγελίες περιστατικών βίας στα σχολεία.
Όπως προβλέπει ο νόμος 5029/2023 αποδέκτες υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας και ένας (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από εκείνον για τον σκοπό αυτόν.
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο Διευθυντής σε κάθε σχολική μονάδα συνεπικουρείται από έναν (1) Σύμβουλο Σχολικής Ζωής που είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση κρίσεων και την πρόληψη κάθε τύπου αντικοινωνικών συμπεριφορών. Η επεξεργασία των αναφορών γίνεται με δική τους ευθύνη και ο χειρισμός αυτών λαμβάνει υπόψη κατά προτεραιότητα τις αναφορές για σοβαρές αντικοινωνικές και παραβατικές συμπεριφορές που πλήττουν μαθητές και διαταράσσουν την εκπαίδευση.
Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Παιδείας έστειλε έγγραφο στους διευθυντές των σχολείων και στους προϊσταμένους να ορίσουν έως και σήμερα 13/03/2024 υπεύθυνους για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού γνωστοποιώντας τα στοιχεία τους στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Αντιδράσεις από τους δασκάλους
Από την πλευρά τους όμως οι εκπαιδευτικοί όπως επισημαίνει και η Διδασκαλική Ομοσπονδία (ΔΟΕ) δηλώνουν ότι δεν έχουν την κατάλληλη επιστημονική στήριξη για να διαχειριστούν τέτοιες καταστάσεις και ότι μια ακόμη φορά, αυτοί που θα επωμισθούν το βάρος της διαχείρισης, των παρεμβάσεων και του συνόλου των καταγγελιών θα είναι οι εκπαιδευτικοί και με επιβάρυνση των ήδη επιβαρυμένων με ατέλειωτη γραφειοκρατία (εξ αιτίας των συνεχών παράλογων εντολών του διοικητικού μηχανισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.) καθηκόντων τους.
Η ΔΟΕ αναφέρει ότι οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου είναι ανεπαρκείς, με αποσπασματικό χαρακτήρα, αναφορές «τίτλων» στερούμενες ουσιαστικού περιεχομένου, αφού η ανάγνωση, η αιτιολόγηση και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού δεν εδράζεται στις παιδαγωγικές προσεγγίσεις και καλεί την πολιτική ηγεσία να αντιληφθεί τον ορατό κίνδυνο αλλοίωσης των σχέσεων παιδαγωγικού χαρακτήρα μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων και να προχωρήσει άμεσα σε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα πριν τεθεί σε λειτουργία το ειδικό διαχειριστικό περιβάλλον (πλατφόρμα). Αποτελεί κοινό τόπο των επιστημονικών θεωρήσεων του φαινομένου, το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει μια αποτελεσματική του αντιμετώπιση.
Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η πρώιμη παρέμβαση. Η πρόληψη έχει άμεση σχέση με την εξέλιξη του παιδιού και του εφήβου σε ψυχοκοινωνικό επίπεδο, στην υγεία και την ομαλή του ανάπτυξη. Οι παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού θα πρέπει να επικεντρώνονται στις επιθετικές συμπεριφορές πριν την εκδήλωση του φαινομένου στο σχολείο, στη βοήθεια στους μαθητές που ενδέχεται να εκδηλώσουν επιθετικές συμπεριφορές καθώς και στην προσπάθεια μείωσης της συχνότητας και της έντασής τους ως ένα ολοκληρωμένο «σχέδιο δράσης».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου