Δευτέρα, Ιουλίου 08, 2024

Το... βιολί τους με τις αναθέσεις στη ΔΥΠΑ...

 



Ακόμα και μετά το σκάνδαλο της «λίστας Πέτσα», ακόμα και κατά τη διάρκεια του έκτακτου καθεστώτος της πανδημίας, η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης μοίραζε, χωρίς διαφάνεια, χρήματα από τον κρατικό κορβανά για διαφημίσεις και επικοινωνία και, όπως είναι αναμενόμενο, τώρα τηρεί σιγή ιχθύος...

Η διοίκηση απέφυγε να δώσει την παραμικρή απάντηση στην τελευταία αποκάλυψη του Πανελλήνιου Συλλόγου Υπαλλήλων (ΠΑΣΥΠΟ) της ΔΥΠΑ, εδώ και σχεδόν δύο εβδομάδες, για 533.194 εύρω σε διαφημιστικές εταιρείες και ΜΜΕ το 2021. Ολα με τη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων, η οποία αποδεικνύεται ο κανόνας για τα έργα της Υπηρεσίας, αν και ούτε γι’ αυτό τον σκοπό προκύπτει ο επείγον χαρακτήρας που δεν θα επέτρεπε τη διεξαγωγή διαγωνισμού για την αναζήτηση συμφερουσών προσφορών.

Υπέρογκα ποσά

Ετσι, οι σχετικές δαπάνες για τα τρία συναπτά έτη ώς το 2023 ανέρχονται συνολικά στα 2.177.163 ευρώ, αλλά η διοίκηση της Υπηρεσίας δεν φαίνεται να πτοείται και να ανακατευθύνει τα φετινά έξοδα στην υποστήριξη των ανέργων, καθώς έχει εγγράψει στον προϋπολογισμό της τρέχουσας χρονιάς αντίστοιχες δαπάνες 2.372.000 ευρώ, σύμφωνα με τον ΠΑΣΥΠΟ, που επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ότι πρόκειται για τον μόνο από τους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης που εκταμιεύει υπέρογκα ποσά για διαφημίσεις και επικοινωνία.

Τα στοιχεία στο e-Πασιθέα της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας δείχνουν πως από τα 197.379 εύρω στις διαφημιστικές εταιρείες τα υψηλότερα ποσά δόθηκαν στην Oval Advertising (31.000 ευρώ) και στην Beknown Μονοπρόσωπη ΙΚΕ (29.946 ευρώ). Οι δύο εταιρείες έχουν λάβει αναθέσεις από το Ιδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης. Η πρώτη έχει, μεταξύ άλλων, συναλλαγές με τα υπουργεία Πολιτισμού, Παιδείας, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και αρκετές με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Η δεύτερη έχει επίσης λάβει απευθείας αναθέσεις από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τον Δήμο Πειραιά.

Σοβαρά ερωτήματα όμως προκαλεί το γεγονός ότι, σύμφωνα με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο, η Beknown είχε ιδρυθεί μόλις έναν χρόνο πριν από τον Χρήστο Στρέβλα με στοιχεία κεφαλαίου 1.000 ευρώ και έχει ωφεληθεί και από τις απευθείας αναθέσεις του εποπτευόμενου από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης Εθνικού Δικτύου Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας, επί Πιερρακάκη. Ο ιδιοκτήτης της έχει το ίδιο ονοματεπώνυμο και πατρώνυμο με άτομο που είχε εκλεγεί στην Κεντρική Επιτροπή της ΟΝΝΕΔ το 2019, όπως έχει αποκαλύψει η «Εφ.Συν.» (βλ. «Βρέχει» απευθείας αναθέσεις στο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, 11.11.2022).

Η λίστα για το 2021 αποδεικνύει ακόμα πως τα 104.466 ευρώ σε κανάλια, τα 84.851 ευρώ στα ραδιόφωνα, τα 24.537 εύρω στον Τύπο –121.960 καταγράφονται στην κατηγορία «άλλες» δαπάνες– ξοδεύτηκαν χωρίς κριτήρια βάσει του αντίκτυπου του Μέσου ή του γεωγραφικού εύρους του.

Αναντιστοιχίες

Μεγαλύτερα ποσά διοχετεύτηκαν σε τοπικούς ραδιοσταθμούς από ό,τι σε πανελλαδικούς, με πρώτους από όλους τους ιδιωτικούς ραδιοσταθμούς, τους Θεσσαλονίκη 94,5 fm (7.440 ευρώ) και Zoo radio Χαλκιδικής (5.580 ευρώ).

Ακρως προβληματική η εικόνα και στα κανάλια. Τα μόνα πανελλαδικής εμβέλειας ιδιωτικά κανάλια που επιλέχθηκαν ήταν ο ΣΚΑΪ (17.583) και το Open Beyond (6528), που έλαβαν μικρότερα ποσά από το περιφερειακό Center tv Kαβάλας (20.832) το θεσσαλικό TRT (11.160) και το Κρήτη TV (10.044). Οπως συνέβη και με τη «λίστα Πέτσα», η Δημοσία Υπηρεσία πλήρωσε και δημόσια ραδιοτηλεοπτικά Μέσα για επικοινωνία. Η ΕΡΤ1 και η ΕΡΤ3 έλαβαν 19.859 ευρώ, ενώ συνολικά οι δημόσιοι σταθμοί των ερτζιανών 13.295 ευρώ.  

Αναπάντητες άφησε η διοίκηση, κατά παράβαση του κανονισμού της Βουλής, και τις κοινοβουλευτικές ερωτήσεις αναφορικά με τις προηγούμενες αποκαλύψεις, που ανέδειξε η «Εφ.Συν.», σχετικά με το 1 εκατ. ευρώ για διαφήμιση το 2023 («Λίστα Πέτσα και από τη ΔΥΠΑ», 05.06.2024) και το πάρτι των απευθείας αναθέσεων στη νεοσύστατη τότε Syn International IKE, που καταγγέλλεται πως είναι εταιρεία-φάντασμα. (Βλ. «Η μυστηριώδης εταιρεία των 5 απευθείας αναθέσεων της ΔΥΠΑ», 23.05.2024.)

Οι αρμόδιοι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Γιώργος Γαβρήλος και Κατερίνα Νοτοπούλου, ζητούσαν να μάθουν εάν τα συναρμόδια υπουργεία Εργασίας και Κοινωνικής Συνοχής παρείχαν πολιτική ή διοικητική κάλυψη στις αμφισβητούμενες ενέργειες, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Γιώργος Μουλκιώτης τους λόγους της ύπαρξης διαφημίσεων αφού η ΔΥΠΑ μπορεί να ενημερώνει μέσω των στοιχείων επικοινωνίας επιχειρήσεων και ανέργων και η Νέα Αριστερά τα ποσά του 2024, όπως επίσης πόσους δημοσιογράφους πληρώνει η διοίκηση.

Λένα Κυριακίδη

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου