Πέμπτη, Αυγούστου 22, 2024

Kάμαλα Χάρις vs Ντόναλντ Τραμπ: Πώς θα επηρεάσει το αυτοκίνητο τις αμερικανικές εκλογές Η Χάρις εκτιμάται ότι θα συνεχίσει την πολιτική του Μπάντεν στην αυτοκίνηση, ενώ ο απρόβλεπτος Τραμπ θα στραφεί κατά της ηλεκτροκίνησης και θα επιβάλει δρακόντειους δασμούς στα εισαγόμενα οχήματα.




 


Οι πιο πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν την Κάμαλα Χάρις να προηγείται του Ντόναλντ Τραμπ στην κούρσα των επερχόμενων αμερικανικών προεδρικών εκλογών. Οι διαφορές ωστόσο μεταξύ των δύο υποψηφίων είναι πολύ μικρές και απολύτως αναστρέψιμες, ενώ τον τελικό νικητή ενδέχεται να κρίνει η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Ο συγκεκριμένος κλάδος έχει χάσει την αίγλη του παρελθόντος, ωστόσο ανέκαμψε δυναμικά χάρη κυρίως στην Tesla και παραμένει ένας σημαντικός εκλογικός παράγοντας στις σημαντικές Πολιτείες του Μίσιγκαν και του Ουισκόνσιν, όπου τα πάντα είναι ανοιχτά. Αν γύρει η ζυγαριά σε αυτές τις δύο πολιτείες υπέρ της Χάρις ή του Τραμπ, ενδέχεται να κρίνει και το τελικό αποτέλεσμα των προεδρικών εκλογών, οπότε αξίζει να δούμε τι πρεσβεύει κάθε υποψήφιος/α για τη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Κάμαλα Χάρις: Στα χνάρια του Μπάντεν

Ο Μπάντεν είχε διασώσει ως αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ομπάμα τις Chrysler και General Motors με ενέσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων από τη χρεοκοπία, ενώ ως πρόεδρος είχε υποστηρίξει το 2023 τις μεγάλες απεργίες του αμερικανικού συνδικάτου αυτοκινήτου UAW στο Μίσιγκαν για αυξήσεις στους μισθούς.




Ο Μπάιντεν υποστήριξε την απεργία του συνδικάτου αυτοκινήτου UAW

Η Χάρις αναμένεται ότι θα συνεχίσει τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση που ξεκίνησε ο Μπάιντεν και μάλιστα με τη διάθεση υψηλότερων κονδυλίων. Οι Αμερικανοί αναλυτές προβλέπουν, ότι η υποψήφια των Δημοκρατικών θα θεσπίσει ως Πρόεδρος ακόμη αυστηρότερα όρια εκπομπής ρύπων, θα επιδιώξει την αναδιάρθρωση των αναγκαίων οδικών υποδομών και θα διευκολύνει τις επενδύσεις στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία για την αύξηση των θέσεων εργασίας.
Advertisement






Δεν είναι τυχαίο, ότι ο πρόεδρος του συνδικάτου UAW, Σον Φέιν, τάχθηκε υπέρ της Χάρις λέγοντας χαρακτηριστικά, ότι η χώρα του βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι: ‘’Μπορούμε είτε να επανεκλέξουμε έναν δισεκατομμυριούχο, του οποίου οι ιδέες έρχονται σε αντίθεση με όλα όσα υπερασπίζεται το συνδικάτο μας είτε να ψηφίσουμε την Κάμαλα Χάρις, η οποία θα σταθεί στο πλάι μας στον πόλεμο κατά της απληστίας των μεγάλων επιχειρήσεων’’. Να σημειώσουμε, ότι το συνδικάτο UAW θεωρείται πολύ ισχυρό στις πολιτείες του Μίσιγκαν και του Ουισκόνσιν, όπου αριθμεί περίπου 370.000 μέλη!
Ντόναλντ Τραμπ: Όπου φυσάει ο άνεμος

Ο Τραμπ δεν έκρυψε ποτέ την αποστροφή του απέναντι στην ηλεκτροκίνηση, ενώ τον Μάιο προανήγγειλε δασμούς ύψους 100% για τα εισαγόμενα οχήματα τέτοιας τεχνολογίας που κατασκευάζονται στο Μεξικό από αμερικανικές εταιρείες. Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ έχει υποσχεθεί να καταργήσει σε περίπτωση εκλογής του πολλές νομοθετικές ρυθμίσεις της σημερινής κυβέρνησης Μπάιντεν σχετικά με το περιβάλλον και τα όρια εκπομπών ρύπων, αλλά και τα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Είναι εξάλλου γνωστό, ότι οι πετρελαϊκοί όμιλοι και οι εταιρείες φυσικού αερίου ανήκουν στους βασικούς χρηματοδότες της προεκλογικής καμπάνιας του Ντόναλντ Τραμπ.

Οι εξαγγελίες του Τραμπ δεν ενθουσιάζουν ωστόσο τους επιχειρηματίες της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίοι τονίζουν ότι οι σχεδιασμοί τους είναι μακροπρόθεσμοι και δεν μπορούν να αλλάζουν με κάθε νέα κυβέρνηση. Οι εταιρείες του κλάδου ποντάρουν πλέον και στις ΗΠΑ στην ηλεκτροκίνηση, όπου επενδύουν πακτωλούς χρημάτων και φυσικά προσδοκούν κίνητρα και ενισχύσεις και όχι εμπόδια από την επόμενη κυβέρνηση. Επίσης, ο Μπάιντεν είχε προσελκύσει στις ΗΠΑ ξένες εταιρείες αυτοκινήτου παρέχοντας φοροελαφρύνσεις και άλλα κίνητρα, τα οποία σκοπεύει να καταργήσει ο Τραμπ με αποτέλεσμα την απώλεια δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας.


Ο Τραμπ επιβεβαίωσε πάντως απολύτως στο θέμα της ηλεκτροκίνησης τον ακραίο οπορτουνισμό του και την ικανότητά του, να αλλάζει συνεχώς θέσεις όπως ο χαμαιλέοντας χρώματα. Έτσι δεν δίστασε να δηλώσει πρόσφατα υπέρμαχος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων λόγω της μεγάλης οικονομικής ενίσχυσης που του προσφέρει ο ιδρυτής και πρόεδρος της Tesla, Έλον Μασκ, η οποία κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Ο Μασκ, που είναι αυτή τη στιγμή ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, εξασφάλισε στον Τραμπ μέσω της ιδιόκτητης πλατφόρμας Χ (πρώην Twitter) ένα πολύ μεγάλο ποσό για την προεκλογική εκστρατεία του πρώην πλανητάρχη, που αποδείχθηκε εξαιρετικά πειστικό επιχείρημα, ώστε να αλλάξει την άποψη του για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου