Σάββατο, Δεκεμβρίου 14, 2024

Τα «Ανθρωπάκια» του Γαΐτη και 5 απορίες για το κύκλωμα με τα πλαστά έργα τέχνης Ατελείωτα τα έργα Γαΐτη λες και ζωγραφίζει μετά θάνατον…






 


Γράφει ο Δήμος Βερύκιος
 


Τα «Ανθρωπάκια» του Γαΐτη επι της οδού Σβώλου στην Θεσσαλονίκη με τα ριγέ κοστούμια και τα μαύρα ημίψηλα καπέλα δεν είναι ανέκφραστα όπως όλα τ´ αλλά «παιδιά» του καλλιτέχνη. Το εάν είναι γνήσια ή νόθα μόνο ο ίδιος ο δημιουργός θα μπορούσε να μας το πει με σιγουριά αλλά δυστυχώς έχει φύγει μια για πάντα απο το 1984. Βεβαίως υπάρχουν και οι ειδικοί με τους δικαστές που θα αποφανθούν.

Αλλά κάτι δεν «κουμπώνει» καλά σε τούτη την υπόθεση εξιχνίασης του FBI.


- Η Art «εγκληματική οργάνωση» αποκαλύφθηκε - σύμφωνα με τις διαρροές της Αστυνομίας- απο την κόρη του ζωγράφου που είδε μέσω διαδικτύου τους πίνακες προς δημοπράτηση ότι δεν είναι γνήσιοι.

ΑΠΟΡΙΑ 1η : Η κόρη Γαΐτη γνώριζε και κατά το παρελθόν συνεργάζονταν με τον γκαλερίστα της Θεσσαλονίκης που έκανε την δημοπράτηση; Επικοινώνησε μαζί του για να του εκφράσει τις αμφιβολίες ή τις ενστάσεις της ως προς την γνησιότητα των έργων του πατρός της; Προφανώς όχι.


Έχουν περάσει ακριβώς 40 χρόνια απο τον θάνατο του Γαΐτη και απο τότε μέχρι σήμερα δημοπρατούνται και κυκλοφορούν στην αγορά εκατοντάδες έργα του. Κάθε σπιτι νεόπλουτου έχει και έναν Γαΐτη με τα ανθρωπάκια και τις ρίγες ως να τους θυμίζουν ότι οι φυλακές είναι εδώ…

ΑΠΟΡΙΑ 2η : Μα πόσα έργα έχει φτιάξει ο Γαΐτης που σαράντα χρόνια μετά τον θάνατο του εξακολουθούν να κυκλοφορούν στην αγορά σε άριστη κατάσταση και με φρέσκα χρώματα ως να έχουν βγει μόλις απο το ατελιέ του ;


ΑΠΟΡΙΑ 3η : Η κόρη Γαΐτη κληρονόμησε έργα του πατρός της; Εάν όντως κληρονόμησε τα διέθεσε στην αγορά; Εξακολουθεί να έχει στοκ προς διάθεση ;

Ειδικότερα σε ότι αφορά τα «ανθρωπάκια» Γαΐτη της οδού Σβώλου στην Θεσσαλονίκη

ΑΠΟΡΙΑ 4η : Ποιος αποφάνθηκε ότι δεν είναι γνήσια τα έργα της δημοπρασίας; Ειδικός με πιστοποίηση; Η εξέταση έγινε με επιστημονικό τρόπο απο ειδικό ή δια γυμνού οφθαλμού απο υπάλληλο της πινακοθήκης Θεσσαλονίκης που δεν διαθέτει ούτε γνώσεις και ούτε μέσα για να κάνει διάγνωση ;


Η παραπάνω απορία γεννιέται απο την προσεκτική διατύπωση της διαρροής που έκανε η Αστυνομία : «Σαφώς δεν έχει εξακριβωθεί ποια από τα κατασχεθέντα είναι πλαστά. Οι ειδικοί πραγµατογνώµονες και επιστήµονες που συνεργάζονται µε την ΕΛ.ΑΣ. θα δώσουν εκείνες τις απαντήσεις που θα «δέσουν» ή όχι την υπόθεση».

Το FBI μέχρι τώρα δεν έχει εντοπίσει εργαστήριο παραγωγής πλαστών έργων τέχνης μεγάλων δημιουργών.

Σε ό,τι αφορά τις έρευνες στην ιδιωτική πινακοθήκη της οδού Σβώλου στην Θεσσαλονίκη παραμένει ζητούμενο εάν τηρήθηκαν οι διαδικασίες απογραφής και κατάσχεσης των έργων υπό την επίβλεψη εκπροσώπου της ιδιοκτησίας.




ΑΠΟΡΙΑ : Το τριήμερο των ερευνών και της κατάσχεσης των έργων απο το FBI λειτουργούσε το κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης που διαθέτει το κτίριο ; Κατέγραφε όλες τις κινήσεις, ποιος έμπαινε και ποιος έβγαινε απο τις εισόδους του κτιρίου και κυρίως τι κρατούσε στα χέρια του κατά την έξοδο ; Εάν δεν λειτουργούσε πότε σταμάτησε η εγγραφή, μήπως όταν ξεκίνησαν οι έρευνες ;

- Όσο διαρκούσαν οι έρευνες στην γκαλερί ήταν παρών εισαγγελέας ; Εκτός απο τον υπάλληλο που είχε «επιταχθεί» απο τα όργανα εκτελώντας χρέη αχθοφόρου ήταν παρών και εκπροσωπος της ιδιοκτησίας ;

Όταν ο ιδιοκτήτης επιστρέψει στον χώρο του και ενδεχομένως διαπιστώσει ότι λείπουν έργα που δεν συμπεριλαμβάνονται στο πρακτικό κατάσχεσης απο ποιον θα πρέπει να ζητήσει ευθύνες ; Απο την Mrs. FBI που είχε το γενικό πρόσταγμα των ερευνών ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου