Τετάρτη, Δεκεμβρίου 11, 2019

Τι αλλάζει στις εκπομπές αερίου των αυτοκινήτων από 1η Ιανουαρίου


 



Από την 1η Ιανουαρίου, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη θα πρέπει είτε να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς είτε να αντιμετωπίσουν μαζικά πρόστιμα. Ποιοι είναι αυτοί οι νέοι κανονισμοί της ΕΕ;



Όλα τα νέα επιβατικά αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη θα πρέπει να εκπέμπουν όχι περισσότερο από 95 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία δεν σημειώσει πρόοδο όσον αφορά την τήρηση των ορίων της ΕΕ για το 2020-2021 αντιμετωπίζει πρόστιμα συνολικού ύψους 32 δισεκατομμύρια ευρώ – δύο φορές τα εκτιμώμενα κέρδη και θα αναγκαστεί να αυξήσει τις τιμές.

Θα μπορούσαν επίσης να αναγκαστούν να μειώσουν τις θέσεις εργασίας. Μεταξύ των πρόσφατων ανακοινώσεων, η Audi δήλωσε ότι θα μειώσει έως και 9.500 τις θέσεις εργασίας στα γερμανικά εργοστάσια παραγωγής της τα επόμενα πέντε χρόνια, σε μια κίνηση που, όπως λεει η αυτοκινητοβιομηχανία, θα απελευθερώσει € 6 δισεκατομμύρια για επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα και ψηφιακές τεχνολογίες.

Σύμφωνα με τον Κλέμενς Φουέστ,πρόεδρο της IFO:«Αυτό το μήνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν σε δεινή θέση. Οι εκτιμήσεις είναι μάλλον αρνητικές. Βρισκόμαστε σε μια περίπλοκη διαδικασία μετασχηματισμού. Δεν είναι σαφές ποιο είναι το μέλλον του αυτοκινήτου που λειτουργεί με ντίζελ. Οι εταιρείες γνωρίζουν ότι χρειάζονται περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και χρειάζονται νέα τεχνολογία κίνησης και είναι μια μεγάλη αλλαγή. Μια στις δέκα δουλειές σε αυτή τη βιομηχανία στη Γερμανία εξαρτάται από τη μηχανή καύσης».

Η Γερμανία σκοπεύει να αυξήσει κατά το ήμισυ τις επιχορηγήσεις που θα δοθούν στους αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων για μια πενταετία ξεκινώντας από το 2020.

Για τα μοντέλα που κοστίζουν μέχρι € 40.000, η εφάπαξ πληρωμή θα αρθεί από € 4.000 σε € 6.000.

Οι επιδοτήσεις ποικίλουν σε ολόκληρη την ΕΕ. Όπως και οι πωλήσεις.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων λέει,ότι παρά τα πρόσφατα κέρδη, το μερίδιο αγοράς των οχημάτων με εναλλακτική ισχύ εξακολουθεί να είναι 5 φορές μικρότερο από τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων οχημάτων.

Νέα επιβατικά αυτοκίνητα ανά τύπο καυσίμου στην Ε.Ε.:

Με Βενζίνη 59,5%

Με Ντίζελ 29,1%

Άλλου τύπου 11,3%

Η εταιρεία ερευνας αγοράς IHS Markit δεν αναμένει κάποια σημαντική αλλαγή: Μέχρι το 2025 μόνο το 10,2% των πωλήσεων παγκοσμίως θα είναι ηλεκτρικά και θα φορτιζόνται με μπαταρία και μέχρι το 2030 θα φθάσουν το 14,8%.

Η κατάσταση στην Ευρώπη μπορεί να αποτελέσει καλό παράδειγμα και θετική εξαίρεση, αλλά μόνο εάν υπάρξουν αρκετές προσπάθειες από όλες τις πλευρές: από τις κυβερνήσεις,τις αυτοκινητοβιομηχανίες και φυσικά τους οδηγούς.

Πηγή: euronews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου