Η Γ.Γ. ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΜΟΝΟΜΕΡΕΙΣ ΑΝΑΛΗΨΕΙΣ
Χέρι στους μισθοδοτικούς λογαριασμούς και τις συντάξεις πελατών τους, που καθυστερούν να πληρώνουν δόσεις δανείων και πιστωτικών καρτών, φέρονται να απλώνουν συστηματικά 4 συγκεκριμένες τράπεζες, οι οποίες έχουν μπει στο μικροσκόπιο της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή....
Σύμφωνα με έγγραφο του υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιάννη Κουτσούκου, το οποίο διαβιβάστηκε χθες στη Βουλή, τα 4 πιστωτικά ιδρύματα -δεν κατονομάζονται- έχουν ήδη υποβάλει σχετικά υπομνήματα με τις θέσεις τους και κατηγορούνται για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας των καταναλωτών και συγκεκριμένα για παράνομη πρόκληση ζημιάς κατά την παροχή υπηρεσιών τους και τη χρήση καταχρηστικών γενικών όρων συναλλαγών. Επί του θέματος αναμένεται η τοποθέτηση της Τραπέζης της Ελλάδος πριν εκδοθεί απόφαση από το αρμόδιο υπουργείο Εργασίας.
Οταν έγιναν συγκεκριμένες καταγγελίες και ξεκίνησε η έρευνα τον Αύγουστο του 2011, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή είχε υποστηρίξει ότι η μονομερής ανάληψη μισθών και συντάξεων από λογαριασμούς μισθοδοσίας είναι μη νόμιμη και καταχρηστική και προειδοποίησε ότι θα επιβάλλονται κυρώσεις.
Στην ουσία η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή θεωρεί ότι αυτές οι πρακτικές για τον συμψηφισμό οφειλών στηρίζονται σε γενικούς όρους συναλλαγών που εμπεριέχονται είτε στις πιστωτικές συμβάσεις είτε στις συμβάσεις ανοίγματος λογαριασμών κατάθεσης.
Και άλλα χαρατσώματα
Οι καταχρηστικές πρακτικές των τραπεζών ωστόσο δεν περιορίζονται μόνο στις μονομερείς «αναλήψεις» από τους λογαριασμούς. Οι τράπεζες εφευρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για να χαρατσώνουν τους πελάτες τους, με τον υφυπουργό Γ. Κουτσούκο να επισημαίνει ότι το τελευταίο διάστημα διαπιστώνεται πλήθος νέων αμφιλεγόμενων χρεώσεων. Σε αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
* η επιβολή μηνιαίων εξόδων καθυστέρησης, τα οποία χρεώνονται πέραν των νόμιμων τόκων υπερημερίας (διπλό χαράτσι),
* χρέωση εξόδων επικοινωνίας,
* χρέωση εξόδων εξέτασης αιτημάτων, ακόμη και όταν πρόκειται για προεξόφληση ενός δανείου,
* χρέωση λειτουργικών εξόδων της τράπεζας,
* χρέωση υποτιθέμενων δαπανών της τράπεζας που ωστόσο δεν φαίνεται να συνδέονται με δαπάνες προς τρίτους κ.ά.
Και διοικητικές κυρώσεις
Ειδικά όσον αφορά το θέμα της επιβολής από τα πιστωτικά ιδρύματα χρεώσεων πέραν του επιτοκίου υπερημερίας για την περίπτωση καθυστέρησης καταβολής εκ μέρους των δανειοληπτών και των κατόχων πιστωτικών καρτών, έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για τη διερεύνηση της καταχρηστικότητας της πρακτικής αυτής και της επιβολής διοικητικών κυρώσεων στις τράπεζες.
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή διερευνά ήδη τις περιπτώσεις δύο τραπεζών, ενώ έχει στείλει σε όλες τις τράπεζες επιστολή με την οποία τους ζητείται να γνωστοποιήσουν αναλυτικά όλες τις επιβαρύνσεις που προβλέπουν για την περίπτωση καθυστέρησης καταβολής δόσης για κάθε τύπο δανείου και πίστωσης, ώστε να διερευνηθεί το κύρος των όρων που προβλέπουν οι σχετικές χρεώσεις.
Το ενημερωτικό έγγραφο του υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Φραγκίσκου Παρασύρη, ο οποίος επικαλούνταν καταγγελίες του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου για αθέμιτες πρακτικές εις βάρος επιχειρήσεων και καταναλωτών. *
Του ΒΑΣΙΛΗ ΓΕΩΡΓΑ
enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου