Το ελληνικό δημόσιο αναζητά επενδυτές για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΕΝΟΣΕ, και για τον σκοπό αυτό αναμένεται να υπογράψει σύμβαση με κοινοπραξία συμβούλων, για την ...
υλοποίηση διαδικασίας πώλησης των μετοχών της, έως και 100%. Η κοινοπραξία περιλαμβάνει εταιρίες όπως την SNCF, τον γαλλικό σιδηροδρόμο, αλλά και τον επενδυτικό βραχίονα της Credit Agricole, την Credit Agricole CIB. Πάντως δεν υπάρχει ακόμη συγκεκριμέν επενδυτική πρόταση για την ΤΡΕΝΟΣΕ, δηλαδή για τις επιβατικές και εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.
Η αποκρατικοποίηση περιλαμβάνει την μονάδα συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, αλλά και την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων της ΓΑΙΑΟΣΕ, που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ομίλου ΟΣΕ.
Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τον νόμο 3891 για την εξυγίανση του ομίλου ΟΣΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να έχει μηδενίσει τα ελλείμματά της έως του τέλος του 2011, κάτι που όπως αναφέρεται, πρόκειται να επιτευχθεί. Εξάλλου, το δημόσιο θα πρέπει να καταβάλλει το ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ ως κρατική επιδότηση για το τρέχον έτος. Αγκάθι όμως, αποτελεί το γεγονός, ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο απεφάνθη ότι δεν μπορεί να εκταμιευθεί το ποσό, καθώς η σύμβαση μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ουδέποτε πέρασε από προσυμβατικό έλεγχο, όπως άλλωστε προβλέπει και η νομοθεσία. Η ΤΡΕΝΟΣΕ έχει απαντήσει με αίτηση ανακοπής της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθώς η απόφαση έχει εντείνει τα προβλήματα ρευστότητας στην εταιρεία.
Πάντως, εξαιτίας των προβλημάτων ρευστότητας, αναμένεται η αναστολή περαιτέρω δρομολογίων, ακόμα και στον προαστιακό σιδηρόδρομο Αθηνών. Αν και με το νόμο 3891 ανεστάλησαν δεκάδες δρομολόγια, η εταιρεία ενδεχομένως να χρειαστεί να προχωρήσει και σε άλλες περικοπές δρομολογίων μετά την αποχώρηση προσωπικού από τις εταιρείες του ομίλου ΟΣΕ, με το μέτρο της εργασιακής εφεδρείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου