Πολλοί επαρχιακοί δρόμοι είναι όμορφοι για να οδηγείς. Οι περισσότερες εθνικές είναι πολύ καλές για να φτάσεις όσο πιο γρήγορα και ξεκούραστα γίνεται σε έναν μακρινό προορισμό. Όμως πίσω από το τιμόνι του Mitsubishi Evolution, καμία διαδρομή δεν έχει νόημα αν δεν έχεις αντίπαλο το χρονόμετρο...
Αν ρωτάς πόσο κάνει, απλά δεν είναι για σένα, λένε οι πωλητές της Rolls Royce και σου δείχνουν την πόρτα εξόδου του καταστήματος. Το ίδιο θα έπρεπε να κάνουν και οι πωλητές της Mitsubishi σε όσους τους ρωτάνε τι εξοπλισμό έχει το EVO ή ακόμα χειρότερα πόσο καίει και κάθε πότε θέλει service. Η μόνη ερώτηση που έχει νόημα στην περίπτωση του EVO είναι αν έχεις τα λεφτά να το πάρεις με μετρητά κι αυτή την κάνεις στον εαυτό σου. Αν για οποιοδήποτε λόγο, αισθανθείς την ανάγκη να ρωτήσεις κάτι παραπάνω, απλώς δεν είσαι ο κατάλληλος ιδιοκτήτης ενός EVO και η απογοήτευση θα είναι μεγάλη.
Μπαίνοντας μέσα και κλείνοντας την πόρτα του EVO, ούτε ένα ευρώ από τα σχεδόν 55.000 που έχεις δώσει δεν φαίνονται. Όλα σου τα λεφτά είναι κρυμμένα μέσα στα hi-tech διαφορικά της τετρακίνησης, στα φρένα της Brembo, στις ελαφριές σφυρήλατες ζάντες, στο αγωνιστικής ακαμψίας πλαίσιο, στα θηριώδη ψαλίδια της ανάρτησης και φυσικά στον δίλιτρο turbo κινητήρα των 300 ίππων. Εξοπλισμός άνεσης; Μάλιστα. Έχει ένα κλιματιστικό που βγάζει κρύο ή ζεστό αέρα και τέσσερα κουμπιά στην πόρτα για να ανεβοκατεβάζεις τα παράθυρα. Αυτά και τέλος! Τα πλαστικά στο ταμπλό είναι ίδιας ποιότητας με του Colt 1.1 του γείτονά σου και το δερμάτινο τιμόνι μοιάζει να το έχουν αγοράσει από το Jumbo με 1,99 ευρώ.
Αν αυτά σου φαίνονται τραγικά, σταμάτα τώρα να χάνεις τον χρόνο σου διαβάζοντας για το EVO και πήγαινε αγόρασε ένα περιοδικό που να έχει συγκριτικό τεστ για μεσαίες γερμανικές λιμουζίνες.
Αν δεν έχεις απογοητευτεί, τότε είμαι σίγουρος ότι έχεις καταλάβει για τι είδους αυτοκίνητο μιλάμε. Ναι, είναι ένα επαγγελματικό μηχάνημα οδήγησης. Χωρίς εισαγωγικά η λέξη επαγγελματικό. Μονοδιάστατο και απόλυτα προσηλωμένο στο στόχο του, δηλαδή να σπάει τα χρονόμετρα. Τέτοιο μίσος με τους μετρητές του χρόνου δεν πρέπει να έχει άλλο αυτοκίνητο. Μόλις δει τον δείκτη του χρονόμετρου να κουνιέται, τα παίρνει στο κρανίο και κάνει τα πάντα για τον σταματήσει. Πολλά αυτοκίνητα τρέφουν μίσος για τα χρονόμετρα, όμως ελάχιστα σε κάνουν να νοιώθεις ότι έχουν γεννηθεί για αυτό τον σκοπό και σίγουρα κάνουν τα διπλάσια χρήματα από το EVO.
Βάλε στην μέση μιας ευθείας μια δύσκολη στροφή και το EVO θα φτάσει στον τερματισμό μαζί με τα αυτοκίνητα των 500 ίππων. Βάλε άλλη μία στροφή και θα φτάσει πρώτο. Πρόσθεσε δυο-τρεις στροφές ακόμα και ο οδηγός του EVO θα έχει παρκάρει, θα κάνει τσιγάρο και θα πίνει τον καφέ του περιμένοντας τους άλλους. Τόσο γρήγορο και αποτελεσματικό είναι. Δεν είναι μόνο η κορυφαία πρόσφυση της ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενης τετρακίνησης, ούτε μόνο η δύναμη των 300 ίππων η αιτία. Είναι η δυνατότητα που σου δίνει να εκμεταλλευτείς στο έπακρο και με απίστευτη ακρίβεια κάθε χιλιοστό του δρόμου. Τίποτα δεν πάει χαμένο και η παραμικρή λεπτομέρεια δουλεύει για σένα. Το βασικό πλεονέκτημα των περισσότερων τετρακίνητων είναι ότι εκμεταλλεύονται την υψηλότερη πρόσφυσή τους σε σχέση με τα δικίνητα, ώστε να πατάς βαθειά το γκάζι νωρίς μέσα στην στροφή.
Με άλλα λόγια σου επιτρέπουν να εκμεταλλεύεσαι όλη την δύναμη του κινητήρα τους για περισσότερη ώρα. Μόλις όμως ξεπεράσεις αυτό όριο, χάνουν απότομα το πλεονέκτημά τους και σε φέρνουν ξαφνικά αντιμέτωπο με την κατανομή μαζών του πλαισίου τους, που μπορεί να οδηγήσει σε έντονη υπερστροφή ή υποστροφή, όχι πάντα με λογική σειρά. Έτσι, οι περισσότεροι κατασκευαστές ρυθμίζουν ‘’υποστροφικά’’ τα τετρακίνητα αυτοκίνητά τους, ώστε σε περίπτωση απώλειας της πρόσφυσης να έχουν πάντα την ίδια αντίδραση. Και η υποστροφή είναι η καλύτερη επιλογή, αφού η αντανακλαστική αντίδραση των περισσότερων οδηγών όταν βλέπουν την μπαριέρα να έρχεται πάνω τους είναι να σηκώσουν το πόδι από το γκάζι.
Η μαγεία του EVO βρίσκεται ακριβώς σε αυτό το σημείο. Για την ακρίβεια ξεκινάει από αυτό το σημείο, δηλαδή από την στιγμή που ξεπερνάς τα όρια της πρόσφυσης των ελαστικών. Μπορείς να ρυθμίζεις τις γραμμές σου με ακρίβεια χιλιοστού πάνω στην άσφαλτο κι ας τα λάστιχα έχουν χάσει την μάχη της πρόσφυσης προ πολλού. Όχι δεν σε κάνει μάγκα. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Πρέπει να είσαι μάγκας για να κατανοήσεις και να μετουσιώσεις σε ταχύτητα τις δεκάδες πληροφορίες που σου στέλνει στα χέρια το τιμόνι και στο σώμα το πλαίσιο.
Αν δεν το’χεις, αν δεν μπορείς, αν δεν είσαι 100% προσηλωμένος σε αυτά που σου λέει, θα ξεγυμνώσει κάθε οδηγηκή σου ανεπάρκεια, ακόμα κι αν είναι στιγμιαία. Η πραγματικά γρήγορη οδήγηση ενός EVO είναι ένας διάλογος αγωνιστικού επιπέδου μεταξύ σας. Ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν να σου πουν αυτά που θα σου πει το EVO και ακόμα λιγότερα μπορούν να ακούσουν αυτά που τους λες εσύ. Σκληρή δουλειά και πολύ απαιτητική αλλά, πιστέψτε με, αξίζει τον κόπο.
Η Mitsubishi σου δίνει δύο επιλογές. Υπάρχει η έκδοση με το χειροκίνητο πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων και η ‘’αυτόματη΄΄ με το εξάρι, δισύμπλεκτο. Έχουν ακριβώς τις ίδιες δυνατότητες, όμως στην πραγματικότητα είναι δύο εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα, που απευθύνονται σε εξίσου εντελώς διαφορετικό κοινό. Το χειροκίνητο είναι η βάση για να χτίσεις πάνω του ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο και να συμμετάσχεις σε αναβάσεις ή rally. Επίσης, είναι η κατάλληλη επιλογή για αυτούς που σκοπεύουν να βάλουν μια τουρμπίνα από Boeing 747 και να εκτοξεύουν την ιπποδύναμη στους 400 με 500 ίππους, αφού είναι εύκολη η απαραίτητη ενίσχυση του συμπλέκτη για αυτή την δουλειά.
Η αυτόματη έκδοση όμως είναι για αυτούς που έχουν μια φυσιολογική ζωή. Εκτός από απίστευτα γρήγορο στις αλλαγές ταχυτήτων, μέσω των σταθερών paddles στην κολώνα του τιμονιού (πολύ πιο εργονομικά στην γρήγορη οδήγηση από τα αυτοκίνητα με τα paddles πάνω στο τιμόνι), έχει και έξι σχέσεις αντί για πέντε, πράγμα που σημαίνει ότι ταξιδεύοντας στην εθνική οδό μπορείς να μιλάς με τον διπλανό σου χωρίς να φωνάζεις, κάτι που δεν μπορείς να κάνεις με την χειροκίνητη έκδοση, όπου η θεόκοντη πέμπτη σχέση κάνει τον κινητήρα να βουίζει έντονα ήδη από τα 120km/h. Επίσης, η απουσία πεντάλ για τον συμπλέκτη, λύνει το μοναδικό σοβαρό πρόβλημα του EVO, που είναι η απουσία ρυθμίσεων για το τιμόνι. Έτσι, στην χειροκίνητη έκδοση, είτε δεν θα φτάνεις το τιμόνι, είτε ο συμπλέκτης θα είναι υπερβολικά κοντά σου. Η ‘’αυτόματη’’ έκδοση δεν έχει κανένα από αυτά τα κουσούρια, χωρίς να θυσιάζει τίποτα από την ταχύτητα ή την απόλαυση οδήγησης ενός EVO.
Επίσης η ‘’αυτόματη’’ έχει στην πράξη έως και 20% μικρότερη κατανάλωση στην φυσιολογική οδήγηση σε σχέση με την χειροκίνητη. Κάτι που έχει μεγάλη σημασία καθώς το EVO ρουφάει τα 55 λίτρα του ρεζερβουάρ του μέσα σε μόλις 240 χιλιόμετρα με οικονομική οδήγηση και με το ζόρι καλύπτει 150 χιλιόμετρα αν έχεις βαρύ πόδι. Γι΄αυτό, καλό είναι να το αγοράσεις με μετρητά, διότι με τέτοια κατανάλωση δεν βλέπω να σου περισσεύει κάτι για τις δόσεις… Άλλωστε το κοινό χαρακτηριστικό των μυθικών αυτοκινήτων είναι ότι όλοι θέλουν να τα οδηγήσουν, άλλοι τόσοι να τους τα χαρίσουν, όμως ελάχιστοι μπορούν να ζήσουν μαζί τους και το EVO είναι πραγματικά ένα μυθικό αυτοκίνητο
skai.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου