Οι ναυτιλιακές εταιρίες δεν έχουν να αντιμετωπίσουν πια μόνο την αύξηση κόστους καυσίμων, που έχει “χτυπήσει" τον κλάδο και έχει προκαλέσει την...
μείωση της ζήτησης σε σχέση με την προσφορά στην αγορά, τώρα ανησυχούν ότι τον τζίρο θα πλήξει ευρύτερα και η κρίση χρέους στην Ευρωζώνη. Μάλιστα σύμφωνα με τις προβλέψεις οι επιπτώσεις θα είναι χειρότερες από εκείνες για την κρίση του 2008.
Συγκεκριμένα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου μείωσε τις προσδοκίες για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου το 2011 στο 5,8% από 6,5%, που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση. Επίσης το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο μείωσε την παγκόσμια ανάπτυξη στο 4% για το 2011 και το 2012, από 4,3% και 4,5% αντίστοιχα των προηγούμενων εκτιμήσεων.
Εξάλλου, σύμφωνα με την διεθνή ένωση πλοιοκτητών, Bimco, ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου θα αυξηθεί φέτος κατά 9% και το επόμενο έτος κατά 7%, την ίδια στιγμή που, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου θα είναι 1,1% για το τρέχον έτος και 1,4% για το 2012.
“Η ευρωπαϊκή κρίση χρέους θα είναι εδώ για αρκετό καιρό και θα συμβάλλει στη μεταβλητότητα της ναυτιλιακής αγοράς", δήλωσε στο Reuters, ανώτερο στέλεχος της Credit Suisse. Από την πλευρά του, ο Won-Woo Lee, διευθύνων σύμβουλος της κινεζικής Hanjin Shipping, δηλώνει ότι “οι γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προς την Ευρώπη θα είναι δύσκολο να παραμείνουν κερδοφόρες”. Όπως εξάλλου αναφέρει ο υπουργός Μεταφορών της Κίνας, Li Shenglin, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με μια κατάσταση που είναι πολύ χειρότερη του 2008. Επισημαίνεται ότι στις αρχές Δεκεμβρίου του 2008 ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς BDI είχε βρεθεί στο ιστορικό χαμηλό των 663 μονάδων.
Ο αναλυτής του ναυλομεσιτικού οίκου G. Moundreas, Γιώργος Λογοθέτης, προειδοποιεί επιπλέον ότι φυσικό επακόλουθο είναι οι αρνητικές οικονομικές εξελίξεις να επηρεάζουν και τον ευρύτερο τομέα της ναυτιλίας, η οποία είναι άμεσα εξαρτημένη από την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας. Ο ίδιος μάλιστα σημειώνει ότι η Κίνα, που ήδη διακρατεί κρατικό χρέος χωρών-μελών της Ευρωζώνης που ανέρχεται σε 500 δισ. ευρώ, εξετάζει το ενδεχόμενο να επενδύσει ακόμη 72 δισ. ευρώ, αλλά φυσικά με αντάλλαγμα.
Σημειώνεται, ότι ΗΠΑ και Ε.Ε. θεωρούνται οι “πιο καλοί πελάτες” της Κίνας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου