Πέμπτη, Νοεμβρίου 03, 2011

BMW 120 Coupe – Εκκεντρικότητες

Αν είσαι φτωχός και κάνεις παλαβομάρες σε αποκαλούν… παλαβό. Αν όμως είσαι πλούσιος και κάνεις αντίστοιχα ακατανόητες πράξεις σε αποκαλούν εκκεντρικό. Για τον ίδιο λόγο, η επιλογή της 120 coupe, αντί μιας 316 Coupe έχει την γοητεία της εκκεντρικότητας...


Η λογική είναι σαν την ηθική. Καθορίζεται από τον τόπο και τον χρόνο. Σήμερα που μιλάμε, σε μερικά χωριά της Ινδίας, όταν πεθαίνει ο άντρας είναι απόλυτα ‘’λογικό’’ και ‘’ηθικό’’ για την τοπική κοινωνία να κάψουν μαζί με το πτώμα του ανδρός, ζωντανή την γυναίκα του!!! Στην υπόλοιπη Ινδία αυτό θεωρείται κανονικότατος φόνος (… πάλι καλά) και σε βάζουν φυλακή. Με το ίδιο σκεπτικό, τον μεσαίωνα οι καθολικοί παπάδες είχαν δικαίωμα να κάψουν τις μάγισσες στην πλατεία του χωριού, ενώ τώρα θα ήταν κάπως περίεργο αν ο Πάπας έριχνε την ιδέα να κάψουμε τον Ντεϊβιντ Κοπερφίλντ στην κεντρική πλατεία της Ρώμης… νομίζω.

Αντίθετα στην Σαουδική Αραβία, πριν μόλις μερικούς μήνες, ο αντίστοιχος Μουφτής, πρότεινε να σκοτώσουν τον… Μίκυ Μάους (!), διότι είναι ποντίκι και τα ποντίκια για τους μουσουλμάνους αντιπροσωπεύουν το Κακό. Ακούγεται αστείο, όμως θα σας κοπεί το γέλιο όταν μάθετε ότι η πλειοψηφία των πολιτών της Σαουδικής Αραβίας συμφωνεί μαζί του.

Κάπως έτσι, έρχεται η κουβέντα στο μικρό coupe της BMW με τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα. Σήμερα στην Ελλάδα η κατοχή αυτοκινήτου 2000 κυβικών είναι ‘’ανήθικη’’. Ο υπουργός οικονομικών σε ρόλο Μουφτή, είπε ότι τα 2000 κυβικά είναι ο Μίκυ Μάους της αυτοκίνησης, που συμβολίζουν το Κακό μαύρο χρήμα, την φοροδιαφυγή και όλα αυτά που ακούγονται ωραία στα αυτιά της κυρα-Κατίνας, κάτι που θα προκαλούσε απλώς γέλιο αν δεν υπήρχαν τόσες πολλές κυρα-Κατίνες να συμφωνήσουν μαζί του. Οπότε, το μικρό coupe 120 των 36000 ευρώ μοιάζει μια ‘’ανήθικη’’ επιλογή δίπλα στην 316 coupe των 1600 κυβικών κι ας μην κοστίζει περισσότερα χρήματα.

Επίσης, στην Ελλάδα που το καλό αυτοκίνητο ήταν όνειρο μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ’90, φαίνεται λογικό να αγοράζεις το μεγαλύτερο σε μέγεθος αυτοκίνητο που μπορείς, έστω κι αν δεν σου χρειάζεται. Η 316 coupe είναι μεγαλύτερη από την 120 coupe, χωρίς να είναι αντίστοιχα μεγάλη η διαφορά στην τιμή της, οπότε και σε αυτόν τον τομέα χάνει την μάχη. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα να μην σου προκαλεί εντύπωση που μπορείς να δεις παρκαρισμένη μια 316 coupe σε οποιαδήποτε γειτονιά, διότι είναι μια απόλυτα λογική επιλογή. Εδώ είναι που η μικρή 120 coupe παίρνει το αίμα της πίσω. Επειδή είναι εκκεντρική επιλογή για την Ελλάδα, την έχουν μόνο εκκεντρικοί άνθρωποι και κυκλοφορεί μόνο σε εκκεντρικές γειτονιές. Κάτι που την κάνει πιο γοητευτική από την μεγάλη της αδερφή.

Υπάρχουν και μερικοί πιο ουσιώδεις λόγοι για να την επιλέξεις. Η 316 coupe θέλει πλέον τον ίδιο χώρο με μια 5άρα για να παρκάρει, ενώ η 120 έχει πολύ πιο λογικό μέγεθος. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πάσχει ιδιαίτερα από εσωτερικούς χώρους, αφού στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα αυτοκίνητο στο μήκος μιας Ε36. Μικρότερη, ελαφρύτερη και με μεγαλύτερο κινητήρα, η 120 έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις σε αντίθεση με την 316 που θα φας ντομάτες αν ξεστομίσεις κάτι τέτοιο. Το καλύτερο όμως είναι ότι η ‘’αίσθηση BMW’’ είναι παρούσα σε όλο της το μεγαλείο κι ας της λείπουν μερικά εκατοστά… μήκους. Γεροδεμένη, ήσυχη, ποιοτική και άνετη, παρά τις γιγαντιαίες ζάντες και το σπορ στήσιμο της ανάρτησης του πακέτου M-Pack που είχε το αυτοκίνητο που οδήγησα.

Ταυτόχρονα έχει εξίσου μια παράξενη γοητεία η εμφάνισή της. Όμορφη εγώ δεν την λέω και αυτή η ανάποδη ακμή στο μαρσπιέ την κάνει να μοιάζει από το πλάι σαν να έχουν κάτσει δύο υπέρβαροι ελέφαντες μέσα, όμως στο άσπρο χρώμα και με τους προφυλακτήρες του M-Pack έχει κάτι από την αλήτικη πολυτέλεια της Μ1. Το μόνο που της λείπει είναι το μελωδικό τραγούδι των εξακύλινδρων σε σειρά κινητήρων της BMW.

Άψογος ο τετρακύλινδρος των 2000 κυβικών, αλλά μόνο για αυτούς που δεν έχουν βουτήξει ακόμα το δάκτυλό τους στο βάζο με το μέλι των εξακύλινδρων BMW. Όπως και να’ χει, αν φοράς Rolex και οδηγάς την 120 coupe, κανείς δεν θα αναρωτηθεί αν είναι μαϊμού, κάτι που δεν σου εγγυούμαι αν οδηγάς την 316 Coupe.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου