Παρασκευή, Νοεμβρίου 04, 2011

Dacia Duster, παντός εδάφους ευέλικτο και ελκυστικό!

Το παντός εδάφους Duster, το οποίο κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2010, είναι το 6ο όχημα της γκά¬μας Dacia και έγινε εμπορική επιτυχία σε όλες τις χώρες. Το Duster, το οποίο...
επιδοκιμάστηκε από τον Τύπο, και έλαβε διάφορα βραβεία και εγκωμιαστικά σχόλια σε όλο τον κόσμο, αποτελεί πλέον ένα νέο σημείο αναφοράς στην αγορά του αυτοκινήτου.Ενα στοιχείο που του προσδίδει έντονο εκτός δρό-μου χαρακτήρα είναι η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, η οποία φτάνει τα 21 εκατοστά

Tο Dacisa Duster είναι ένα αυτοκίνητο που δεν έχει κάτι ουσιαστικό αρνητικό να του προσάψεις. Είναι μια τίμια πρόταση, σε μια πολύ λογική τιμή, που δημιουργεί έναν καλό αντίλογο σε όσους θα ήθελαν ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, αλλά δεν μπορούν να δώσουν άλλα 4-5.000 ευρώ για κάτι άλλο. Η εμφανώς πολύ καλή βάση της Renault είναι καθοριστική και τελικά το αυτοκίνητο καλύπτει όλες τις ανάγκες ενός αγοραστή σωστά. Μπορεί να μην τον ενθουσιάσει, αλλά θα περάσει από όλες τις παραμέτρους με επιτυχία. Κι αυτό δεν είναι λίγο.

Συνολικά τρεις είναι οι κινητήρες που εξοπλίζουν το νέο Duster. Η βενζινοκίνητη έκδοση αποδίδει από 1.6 lt 105 PS, χρησιμοποιώντας τον ατμοσφαιρικό 16βάλβιδο κινητήρα της Renault. O πετρελαιοκινητήρας dCi 1.5 lt της Renault εξοπλίζει το Duster σε δύο παραλλαγές απόδοσης με 85 και 109 PS. Η έκδοση dCi 110 διαθέτει φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων και ικανοποιεί τις προδιαγραφές ρύπων Euro5, όπως άλλωστε και ο 1.6 16v. Οι εκδόσεις dCi προσφέρουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2 ( χαμηλότερη τιμή 135 gr/km). Ο κινητήρας βενζίνης 1.6 16v και ο πετρελαιοκινητήρας dCi 110 χρησιμοποιούνται στην τετρακίνητη έκδοση του Duster. Η τετρακίνηση προέρχεται από την συνεργασία της Renault-Nissan και συνεργάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, επίσης προϊόν της παραπάνω συνεργασίας.

Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής υπολείπεται του ανταγωνισμού. Πρόκειται για ένα μεσαίο 4x4 με τιμή κάτω από τα 17.000 ευρώ, ποσό πολύ κάτω από το μέσο όρο του ανταγωνισμού. Τα πλαστικά είναι σκληρά και η συναρμογή παρουσιάζει αρκε-τές ατέλειες. Εργονομικά υπάρχουν αρκετά προβλήματα, καθώς οι λίγοι διακόπτες είναι τοποθετημένοι σε άβολα σημεία, όπως για παράδειγμα αυτοί των πίσω παραθύρων. Όσον αφορά τη θέση οδήγησης, θα θέλαμε μεγαλύτερο εύ-ρος στις ρυθμίσεις του καθίσματος, αλλά και ρύθμιση του τιμονιού σε απόστα-ση προκειμένου να βρούμε την ιδανική θέση. Με άλλα λόγια δεν θα βολευτούν όλοι οι σωματότυποι. Στο εσωτερικό θα βολευτούν εύκολα τέσσερα άτομα, ενώ και πέμπτο θα χωρέσει χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Το πορτμπαγκάζ στη δικίνητη έκδοση έχει χωρητικότητα 475 λίτρα.


Το 6-τάχυτο κιβώτιο χαρακτηρίζεται από την κοντή πρώτη σχέση. Η τετρακίνηση δίνει τρεις επιλογές στον οδηγό. Στη θέση «2WD» η ροπή μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, για βέλτιστη οικονομία κινούμενος στην άσφαλτο. Μετακινώντας το διακόπτη στη θέση «Auto», όταν o εμπρός άξονας τα βρει σκούρα, ένας ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης αναλαμβάνει να περάσει τη ροπή και πίσω, σε ποσοστό έως και 50%. Η τρίτη θέση «Lock» κλειδώνει τον συμπλέκτη σε ποσοστό 50:50, με την απόκριση του γκαζιού και το σύστημα πέδησης να ρυθμίζονται για εκτός δρόμου χρήση.

Η ανάρτηση εκπλήσσει με τη συμπεριφορά της. Παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να πάρει ιδιαίτερη κλίση ή να παρουσιάσει πλεύση στις στροφές. Η απόσβεσή της είναι πολύ καλή καθώς φιλτράρει τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Ακόμα και στο χώμα προσφέρει ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης. Στα μείον η μέτρια ηχομόνωση που επιτρέπει στον αεροδυναμικό θόρυβο αλλά και στο θόρυβο κύλισης να εισβάλλουν στην καμπίνα. Οι τετρακίνητες εκδόσεις έχουν τον ίδιο διακόπτη με το Qashqai μέσω του οποίου ο οδηγός ρυθμίζει την τε-τρακίνηση. Το κι-βώτιο του Duster χαρακτηρίζεται από την πολύ κοντή κλιμάκωση της 1ης. Το τιμόνι είναι μέτριο στις ασφάλτινες διαδρομές, εκτός δρόμου όμως έχει σωστό βάρος, καλή αίσθηση και δεν μεταφέρει κραδασμούς.

Η υπερυψωμένη εικόνα, όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι του Dacia Duster προσφέρει αμφιθεατρική οδήγηση με καλή ορατότητα τριγύρω και καλή αίσθηση από τα χειριστήρια. Το καλό σε βάρος τιμόνι και η αποτελεσματική λειτουργία της ανάρτησης σε άσφαλτο και χώμα συμβάλει στο σωστό πάτημα και στον εκδρομικό χαρακτήρα του Duster, που είναι ο κύριος σκοπός του. Ότι δεν καταφέρνουν οι δικίνητες εκδόσεις όταν η περιπέτεια αγριέψει, καταφέρνει η τετρακίνητη που εντυπωσιάζει σε δυνατότητες ακόμα και σε δύσκολα για SUV περάσματα.

Ο κινητήρας που κινεί το Duster είναι 1,6 λίτρων και αποδίδει 105 ίππους. Είναι δε λίγο τραχύς στη λειτουργία του, η οποία πάντως σε βοηθάει να κινείσαι εύκολα μέσα στην πόλη, δημιουργώντας ένα αρκετά ευκολοδήγητο σύνολο. Παράλληλα, δεν είναι και ιδιαίτερα απαιτητικός σε καύσιμο, χωρίς βέβαια να κάνει και κάποιο ρεκόρ οικονομίας. Γενικότερα, μπορεί οι 105 ίπποι να μην θέτουν νέα δεδομένα, ειδικά αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο και κινείται σε επαρχιακό δρόμο, αλλά τα καταφέρνει καλά χωρίς να κουράζει τον οδηγό του κι αυτό είναι ένα καλό προσόν για την κατηγορία του.

Πέρα όμως από ευκολοδήγητο και επαρκές, είναι και ασφαλές στο δρόμο. Η «βάση» της Renault δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, παρά μόνο σε οριακές καταστάσεις που ίσως να ήθελες κάποια αμορτισέρ με καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος. Αλλά το Duster δεν φτιάχτηκε για να κινείται στο όριο. Οπότε ας μείνουμε στην καλή πρόσφυση, στην φιλική συμπεριφορά και στην καλή του ευθυβολία. Βέβαια τα χειριστήρια είναι κάπως απομονωμένα από τον οδηγό, αλλά σίγουρα θα τον ικανοποιήσουν με την απόδοσή τους. Το τιμόνι είναι αρκετά γρήγορο και αμεσότατο, ενώ ο επιλογέας δεν είναι κορυφαίος σε αίσθηση, αλλά το κιβώτιο διαχειρίζεται σωστά τη δύναμη του κινητήρα, με καλή κατανομή των σχέσεων. Με τα φρένα δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα, αλλά δεν ανήκουν στην κορυφή της κατηγορίας. Τέλος, το Duster είναι καλό και σε άνεση, άλλο ένα θετικό του σημείο.

skai.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου