Το... φάντασμα της Siemens εξακολουθεί να στοιχειώνει την καθημερινή μετακίνηση χιλιάδων Αθηναίων, αφού οι παραδοτέοι σταθμοί του μετρό έχουν κολλήσει στο ομώνυμο σκάνδαλο και δεν προβλέπεται να λειτουργήσουν νωρίτερα από... του χρόνου.
Μόλις πρόσφατα το θέμα της επέκτασης του μετρό της Αθήνας εντάχτηκε ξανά στην ημερήσια πολιτική ατζέντα με απανωτές ερωτήσεις στις επιτροπές της Βουλής· εδώ και τρία χρόνια δεκάδες πυκνοδομημένες περιοχές της Αττικής περιμένουν να ανοίξουν οι επτά
«σφραγισμένοι» σταθμοί και ν' αρχίσουν να κατασκευάζονται νέοι. Απ' ό,τι φαίνεται, εν τούτοις, η όποια θετική εξέλιξη επαφίεται στη... διακομματική συναίνεση, δεδομένου ότι ο νέος υπουργός Μεταφορών Μάκης Βορίδης δεν αρνείται να υπογράψει προκειμένου να ξεμπλοκάρει η διαδικασία, ζητεί ωστόσο την πολιτική τοποθέτηση όλων των κομμάτων της Βουλής επί του θέματος.
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν θετικές εξελίξεις στην ανάπτυξη του μετρό αφού όλο το έργο έχει βαλτώσει από το 2008. Η μη λειτουργία των επτά νέων σταθμών -Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό, Περιστέρι, Ανθούπολη και Χαϊδάρι, που είναι έτοιμοι, αλλά εν αχρησία- κοστίζει στο κράτος περισσότερα από 180.000 ευρώ ημερησίως, ενώ εάν τα έργα δεν ξεκινήσουν μέχρι την ερχόμενη άνοιξη κινδυνεύουν να απενταχθούν από τα κοινοτικά προγράμματα και το ελληνικό Δημόσιο να επιστρέψει περισσότερα από 400 εκατομμύρια ευρώ. Το πρόβλημα επεκτείνεται και στην παραλαβή των 17 νέων συρμών που αγοράστηκαν και επρόκειτο να κινηθούν στις γραμμές των νέων σταθμών.
Το '12 και οι επεκτάσεις
«Μέχρι το τέλος του 2012 αναμένεται να λειτουργήσουν και οι επτά σταθμοί», διαβεβαίωσε τη Βουλή απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι στις αρχές του νέου έτους θα ξεκινήσουν οι εργασίες της επέκτασης της γραμμής 3 από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά με έξι σταθμούς. Η υπόθεση της γραμμής 4 ωστόσο, που θα «μετράει» περισσότερα από 33 χιλιόμετρα, διερχόμενη μέσα από περιοχές του κέντρου (Παγκράτι, Γαλάτσι, Κυψέλη), βρίσκεται ακόμα στη φάση της ολοκλήρωσης των μελετών. Το πρώτο της τμήμα, από Γαλάτσι έως Ευαγγελισμό, αναμένεται να είναι κι αυτό έτοιμο προς δημοπράτηση στα τέλη του '12.
Υπενθυμίζεται ότι η Siemens έχει αναλάβει την εγκατάσταση του συστήματος σηματοδότησης στους σταθμούς του μετρό (σ.σ. είχε κερδίσει σχετικό διαγωνισμό) και περιμένει το υπουργικό «σήμα» προκειμένου να ολοκληρώσει τη δουλειά που της ανατέθηκε. Η γερμανική εταιρεία συμμετέχει στο έργο του μετρό της Αθήνας από την αρχική σύμβαση του 1992. Ολα τα ηλεκτρολογικά συστήματα στο μετρό είναι της συγκεκριμένης εταιρείας και συμβατά μόνο με άλλα της ιδίας. Το Δημόσιο θα πρέπει, συνεπώς, να υπογράψει τη σύμβαση ή να προχωρήσει στην (οικονομικά ασύμφορη) αλλαγή όλων των συστημάτων όλου του δικτύου. Οι υπουργοί που ανέλαβαν μετά το σκάνδαλο αρνήθηκαν να υπογράψουν την ανάθεση, στέλνοντας ολόκληρο το έργο επέκτασης του μετρό της Αθήνας στις ελληνικές καλένδες - αν και το Ελεγκτικό Συνέδριο γνωμοδότησε θετικά από τον περασμένο Ιούνιο για την αρτιότητα του σχετικού διαγωνισμού.
«Οι επεκτάσεις πρέπει να λειτουργήσουν μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες, αλλιώς το ελληνικό Δημόσιο θα χρεωθεί χρήματα που έχουν ήδη καταβληθεί από την Ε.Ε. Ηδη οι καθυστερήσεις είναι τεράστιες», λένε πηγές της Αττικό Μετρό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου