Δευτέρα, Δεκεμβρίου 19, 2011

Δεν πάει σε δώρα το δώρο...

Αλλάζει τις χριστουγεννιάτικες καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων η κρίση και οι περικοπές στα εισοδήματα.


Σύμφωνα με την 11η έρευνα MasterCard Barometer, φέτος οι Έλληνες καταναλωτές θα διαθέσουν ένα μέρος του δώρου Χριστουγέννων για αγορές, καθώς το περισσότερο (60%) θα πάει στην κάλυψη τρεχουσών ή εκτάκτων αναγκών.

Πριν από δύο χρόνια το μεγαλύτερο μέρος του 13ου μισθού πήγαινε στην αγορά δώρων (46%) ή για προσωπική ψυχαγωγία (20%), ενώ φέτος τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 15% και 13%.
Παράλληλα, φέτος, σχεδόν ένας στους τρεις Ελληνες (30%) δεν θα έχει επιπλέον εισόδημα τα Χριστούγεννα. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 ήταν 12%.

Ακόμα, 8 στους 10 συμμετέχοντες ερωτηθέντες δε σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν κάποιο ταξίδι, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό.

Πάντως, παρά τις δύσκολες συνθήκες, οι Έλληνες σε ποσοστό 56% δηλώνουν και φέτος πως η καταναλωτική τους συμπεριφορά αλλάζει κατά την περίοδο των γιορτών και παρασύρονται από το πνεύμα των Χριστουγέννων. Το αντίστοιχο ποσοστό το 2011 ήταν 48% και το 2010 29%). Ωστόσο, όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, η αλλαγή διάθεσης τα Χριστούγεννα δεν αποδίδεται πια στο επιπλέον εισόδημα –που φαίνεται να μην υπάρχει– ούτε στις βόλτες για ψώνια.

Τέλος, οι καταναλωτές που δηλώνουν ότι δεν θα αλλάξουν την αγοραστική συμπεριφορά τους κατά τη διάρκεια των γιορτών, η πεποίθηση ότι η χρονιά δεν ενδείκνυται για υπερκατανάλωση (56%) κερδίζει σημαντικότατο προβάδισμα έναντι της διάθεσής τους να μην αποκλίνουν από τα προγραμματισμένα έξοδα (44%).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου