Του Σπύρου Δημητρέλη
Ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με τις φορολογικές αρχές της Βουλγαρίας στήνει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Ο λόγος; Τα όλο και περισσότερα πολυτελή αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας της γειτονικής χώρας. Το ΣΔΟΕ ζητά τη συνδρομή των...
Βούλγαρων προκειμένου να διαπιστώσει αν οι εταιρείες στις οποίες εμφανίζονται να ανήκουν τα οχήματα έχουν πραγματικό επιχειρηματικό αντικείμενο ή είναι απλώς εταιρείες - σφραγίδες που στήθηκαν μόνο και μόνο για να έχουν οι Έλληνες ιδιοκτήτες τους μια ή περισσότερες αφορολόγητες λιμουζίνες.
Μετά την επιβολή φόρου πολυτελείας στην απόκτηση αυτοκινήτων υψηλού κυβισμούς, τη μεγάλη αύξηση των τεκμηρίων διαβίωσης και των τελών κυκλοφορίας, πολλοί ήταν αυτοί που μπήκαν στον πειρασμό να αποκτήσουν ένα ΙΧ με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας. Η ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα χερσαία σύνορά της με την Ελλάδα διευκόλυνε πολύ όσους ήθελαν να παρακάμψουν την ελληνική φορολογική νομοθεσία για επενδύσεις αλλά και για κατανάλωση. Η απόκτηση ΙΧ με βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας κάλυψε και τα δυο.
Πολλοί Έλληνες, κυρίως από τη βόρεια Ελλάδα, ίδρυσαν εταιρείες και δραστηριοποιήθηκαν επιχειρηματικά στη γειτονική χώρα. Πολλοί όμως ήταν και αυτοί που προχωρούν απλώς στην ίδρυση μιας εταιρείας στη Βουλγαρία της οποίας μοναδικό περιουσιακό στοιχείο είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Άλλωστε η ίδρυση εταιρείας στη Βουλγαρία είναι πανεύκολη, καθώς απαιτούνται μόνο μερικές εκατοντάδες ευρώ, το μετοχικό κεφάλαιο μπορεί να είναι μόνο 1 ευρώ και η εταιρεία μπορεί να λειτουργήσει μέσα σε 24 ώρες.
Ωστόσο, στο ΣΔΟΕ σημειώνουν ότι η κατοχή και χρήση ενός ΙΧ με βουλγάρικες πινακίδες από Έλληνα φορολογούμενο δημιουργεί πεδίο φορολογικού ελέγχου. Τονίζουν ότι στις περιπτώσεις που η βουλγάρικη εταιρεία δεν έχει ουσιαστικό αντικείμενο δραστηριότητας, δηλαδή δεν εμφανίζει έσοδα από πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά ταυτόχρονα διαθέτει ένα πολυτελές ΙΧ, τότε υπάρχει θέμα παραβίασης της ελληνικής τελωνειακής νομοθεσίας περί λαθρεμπορίου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για όσους «συλλαμβάνονται» να οδηγούν αυτά τα οχήματα. Εξηγούν ότι έχει ξεκινήσει η συνεργασία με τις φορολογικές αρχές της Βουλγαρίας προκειμένου να δοθούν στοιχεία για τις εταιρείες στις οποίες ανήκουν τα ΙΧ με πινακίδες Βουλγαρίας που εντοπίζονται από ελέγχους στην Ελλάδα.
Άγνωστο είναι αν η συγκεκριμένη συνεργασία θα μπορέσει να ανακόψει το κύμα αύξησης των ΙΧ με πινακίδες Βουλγαρίας που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Ωστόσο, θα αποτελέσει, όπως λένε στο ΣΔΟΕ, ένα μήνυμα προς επιτήδειους που κινούνται με βάση το γράμμα το νόμου, ότι η κυκλοφορία ενός μεγάλου κυβισμού ΙΧ με ξένες πινακίδες όχι μόνο δεν είναι φορολογική «εξυπνάδα» και «μαγκιά», αλλά μια ενέργεια που μπορεί να τους φέρει αντιμέτωπους με βαρύτατες κατηγορίες για λαθρεμπόριο.
www.capital.gr
Ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με τις φορολογικές αρχές της Βουλγαρίας στήνει το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος. Ο λόγος; Τα όλο και περισσότερα πολυτελή αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους και φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας της γειτονικής χώρας. Το ΣΔΟΕ ζητά τη συνδρομή των...
Βούλγαρων προκειμένου να διαπιστώσει αν οι εταιρείες στις οποίες εμφανίζονται να ανήκουν τα οχήματα έχουν πραγματικό επιχειρηματικό αντικείμενο ή είναι απλώς εταιρείες - σφραγίδες που στήθηκαν μόνο και μόνο για να έχουν οι Έλληνες ιδιοκτήτες τους μια ή περισσότερες αφορολόγητες λιμουζίνες.
Μετά την επιβολή φόρου πολυτελείας στην απόκτηση αυτοκινήτων υψηλού κυβισμούς, τη μεγάλη αύξηση των τεκμηρίων διαβίωσης και των τελών κυκλοφορίας, πολλοί ήταν αυτοί που μπήκαν στον πειρασμό να αποκτήσουν ένα ΙΧ με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας. Η ένταξη της Βουλγαρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα χερσαία σύνορά της με την Ελλάδα διευκόλυνε πολύ όσους ήθελαν να παρακάμψουν την ελληνική φορολογική νομοθεσία για επενδύσεις αλλά και για κατανάλωση. Η απόκτηση ΙΧ με βουλγάρικες πινακίδες κυκλοφορίας κάλυψε και τα δυο.
Πολλοί Έλληνες, κυρίως από τη βόρεια Ελλάδα, ίδρυσαν εταιρείες και δραστηριοποιήθηκαν επιχειρηματικά στη γειτονική χώρα. Πολλοί όμως ήταν και αυτοί που προχωρούν απλώς στην ίδρυση μιας εταιρείας στη Βουλγαρία της οποίας μοναδικό περιουσιακό στοιχείο είναι ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Άλλωστε η ίδρυση εταιρείας στη Βουλγαρία είναι πανεύκολη, καθώς απαιτούνται μόνο μερικές εκατοντάδες ευρώ, το μετοχικό κεφάλαιο μπορεί να είναι μόνο 1 ευρώ και η εταιρεία μπορεί να λειτουργήσει μέσα σε 24 ώρες.
Ωστόσο, στο ΣΔΟΕ σημειώνουν ότι η κατοχή και χρήση ενός ΙΧ με βουλγάρικες πινακίδες από Έλληνα φορολογούμενο δημιουργεί πεδίο φορολογικού ελέγχου. Τονίζουν ότι στις περιπτώσεις που η βουλγάρικη εταιρεία δεν έχει ουσιαστικό αντικείμενο δραστηριότητας, δηλαδή δεν εμφανίζει έσοδα από πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά ταυτόχρονα διαθέτει ένα πολυτελές ΙΧ, τότε υπάρχει θέμα παραβίασης της ελληνικής τελωνειακής νομοθεσίας περί λαθρεμπορίου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για όσους «συλλαμβάνονται» να οδηγούν αυτά τα οχήματα. Εξηγούν ότι έχει ξεκινήσει η συνεργασία με τις φορολογικές αρχές της Βουλγαρίας προκειμένου να δοθούν στοιχεία για τις εταιρείες στις οποίες ανήκουν τα ΙΧ με πινακίδες Βουλγαρίας που εντοπίζονται από ελέγχους στην Ελλάδα.
Άγνωστο είναι αν η συγκεκριμένη συνεργασία θα μπορέσει να ανακόψει το κύμα αύξησης των ΙΧ με πινακίδες Βουλγαρίας που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Ωστόσο, θα αποτελέσει, όπως λένε στο ΣΔΟΕ, ένα μήνυμα προς επιτήδειους που κινούνται με βάση το γράμμα το νόμου, ότι η κυκλοφορία ενός μεγάλου κυβισμού ΙΧ με ξένες πινακίδες όχι μόνο δεν είναι φορολογική «εξυπνάδα» και «μαγκιά», αλλά μια ενέργεια που μπορεί να τους φέρει αντιμέτωπους με βαρύτατες κατηγορίες για λαθρεμπόριο.
www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου