Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2011

Πενθήμερο Χριστουγεννιάτικων Προσφορών στην Αθήνα κήρυξε ο Εμπορικός Σύλλογος

«Πενθήμερο Χριστουγεννιάτικων Προσφορών» για όλη την Αθήνα από τις 27 μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου κήρυξε ο Εμπορικός Σύλλογος της πρωτεύουσας, μετά τα απογοητευτικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) για πτώση του τζίρου την εορταστική περίοδο σε όλη την Ελλάδα


«Καλούμε τους καταναλωτές και πελάτες μας να επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές και να συμμετάσχουν στις εορταστικές εκδηλώσεις του Δήμου, κάνοντας παράλληλα τις αγορές τους με τις καλύτερες δυνατές τιμές, την αξιόπιστη εξυπηρέτηση πριν και μετά την αγορά και την καλύτερη ποιότητα», αναφέρει συγκεκριμένα ο ΕΣΑ.

Σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, φέτος η κίνηση στην αγορά ήταν απογοητευτική, αφού η πτώση στις πωλήσεις των καταστημάτων λιανικής φαίνεται να έφθασε το 30% σε σχέση με πέρυσι.

ιδικότερα, η πτώση των πωλήσεων σε είδη ένδυσης και υπόδησης έφθασε το 40%, στα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών το 30%, στα καταστήματα καλλυντικών, βιβλίων και δώρων το 20%, ενώ ακόμα και στα καταστήματα τροφίμων και ποτών σημειώθηκε πτώση της τάξης του 15% σε σχέση με πέρυσι.

Μόνη εξαίρεση από την κάθετη πτώση, αποτελεί ο κλάδος των παιδικών και των παιχνιδιών.

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, η μειωμένη κατανάλωση και ο "φτωχός τζίρος" ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της χριστουγεννιάτικης αγοράς. Η "χριστουγεννιάτικη θλίψη" ήταν φέτος το κύριο γνώρισμα στην "εορταστική" κατά τα άλλα ελληνική αγορά.

Οι έμποροι βίωσαν μια "χριστουγεννιάτικη κατήφεια" που τους ψαλίδισε όποια αισιοδοξία διατηρούσαν πριν τα Χριστούγεννα. Οι σαρωτικές αλλαγές στο ελληνικό εμπόριο κατά την διάρκεια του έτους αποτυπώθηκαν και στην τρέχουσα εορταστική αγορά αναδεικνύοντας το 2011 ως την χειρότερη χρονιά μέχρι τώρα.

Καταναλωτικές αλλαγές

Εφέτος παρατηρήθηκαν πολλές καταναλωτικές αλλαγές στον Έλληνα: αλλαγή στην διάθεση, στην συμπεριφορά, στις προτεραιότητες και στις υποχρεώσεις, ακόμη και στις επιλογές χριστουγεννιάτικων δώρων.

Συγκεκριμένα μόνο ένας στους πέντε καταναλωτές προτίμησε τα είδη ένδυσης-υπόδησης, δυο στους πέντε παιδικά δώρα και παιχνίδια, ενώ δυο στους πέντε φέτος προτίμησαν τα δώρα χαμηλού κόστους, δηλαδή τα "μικροδωράκια".

Οι γενναίες μειώσεις τιμών και οι εορταστικές προσφορές πριν και κατά την διάρκεια της χριστουγεννιάτικης αγοράς, μπορεί να μην κατάφεραν να διατηρήσουν τις πωλήσεις στα περσινά επίπεδα, αλλά τουλάχιστον φαίνεται ότι βοήθησαν στο να μην αυξηθούν θεαματικά οι μεγάλες απώλειες που σημειώθηκαν κατά την διάρκεια όλης της χρονιάς.

ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου