Δευτέρα, Μαρτίου 26, 2012

Kawasaki Versys 1000: Πολυδιάστατη μοτοσικλέτα τουρισμού και καθημερινής χρήσης!

Η σχεδίαση του Versys 1000, βασίζεται στο Versys 650, αλλά εδώ πρόκειται για ενα εντελώς νέο μοντέλο. Στο επίκεντρό του ο τετρακύλινδρος κινητήρας απο το Ζ1000 και το Ninja 1000, ρυθμισμένος για καλύτερη αποκριση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αλλά όπως...
διαπίστωσαμε στην πράξη,προσφέρει μια εξαιρετική απόκριση του γκαζιού και ισχυρή ροπή σε όλο το φάσμα στροφών. Μια μοτοσικλέτα με τουριστικό προορισμό, αλλά και εύκολη για καθημερινή χρήση εντός και εκτός πόλης.



Η εμφάνιση της Versys 1000 παραπέμπει σε street adventure, με ελεύθερη τη φαντασία..., χρησιμοποιεί το πλαίσιο του Z-1000 σαν βάση (με πιο αργή γεωμετρία) καθώς και τον κινητήρα του, αλλά με περισσότερη ροπή και δύναμη στις χαμηλές στροφές, ενώ στις ψηλές στροφές υπολείπεται έναντι του Z-1000, προσφέροντας ευκολία στην καθημερινή κίνηση, αλλά και στις περιηγητικές αναζητήσεις, αφού δίνει την ευχέρεια να κινείσαι με μια ταχύτητα επάνω, μειώνοντας παράλληλα και την κατανάλωση. Η σέλα του είναι πολύ μεγάλη και άνετη, ενώ η μεγάλη σχάρα πίσω σε συνδυασμό με τη σέλα συνηγορούν για ξεκούραστα ταξίδια με αποσκευές.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας του Z-1000 των 1043 κ.εκ. έχασε συμπίεση και απέκτησε ηπιότερους εκκεντροφόρους για περισσότερη δύναμη στις χαμηλές – μεσαίες στροφές. Επίσης στο κιβώτιο ταχυτήτων η 1η με την 2α είναι κοντύτερες ενώ το αντίθετο συμβαίνει με την 3η και την 6η για να είναι πιο ξεκούραστο το ταξίδι στις υψηλές ταχύτητες. Αποδίδει 118 ίππους στις 9.000 στροφές, με έμφαση στην απόδοση στη χαμηλό-μεσαία κλίμακα στροφών.

Πρόκειται για το ευκολότερο ίσως μεγάλο on –off σε τέτοιες συνθήκες. Μόνο το KTM 990 Adventure μπορεί να κινηθεί εξίσου άνετα έχοντας όμως το μειονέκτημα του ύψους της σέλας. Αντίθετα στο Versys πατάς εύκολα και με τα δύο πόδια (ύψος αναβάτη 1.75), ώστε να εκτιμήσεις επιπροσθέτως το χαμηλό του βάρος. Η ελαφριά του αίσθηση δύσκολα θα βρει ανταγωνιστή κάνοντας παιχνίδι τους επιτόπιους χειρισμούς. Επίσης είναι αρκετά μαζεμένο σε διαστάσεις. Εφόσον λοιπόν επιθυμείτε ή αν χρειαστεί, το Versys 1000 θα σας μεταφέρει μέσα στην πόλη ευκολότερα από οιοδήποτε άλλο on – off.

Στα του κινητήρα τώρα. Κανένας κατασκευαστής μέχρι στιγμής, είτε εξ Ιαπωνίας είτε εξ Ευρώπης δεν έχει επιλέξει να εξοπλίσει ένα on – off μοντέλο του με τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα! Δεν μπορούμε να μπούμε στην διαδικασία να αναλύσουμε αν κάτι τέτοιο έχει γίνει για λόγους μάρκετινγκ. Αυτό που σίγουρα μπορούμε να καταθέσουμε όμως είναι ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι εκπληκτικός για αυτή την χρήση. Λες και τώρα βρέθηκε το κατάλληλο μοντέλο για να αποδείξει την αξία του!

Απόλυτα γραμμικός από το «μηδέν» με την γνωστή ελαστικότητα , χωρίς σκορταρίσματα, μηχανικούς θορύβους. Πραγματικά βελούδινο χαλί που θα κάνει ό, τι ακριβώς ζητήσει ο αναβάτης. Βόλτα με ελάχιστα χιλιόμετρα ρεμβάζοντας; Εύκολα. Γρήγορο ρυθμό σε ταξίδι με δύο άτομα; Χωρίς κανένα πρόβλημα.

Άμεση επιτάχυνση με τα χιλιόμετρα να σκαρφαλώνουν ταχύτατα στο κοντέρ; Περνάει για πλάκα τα 200 και συνεχίζει μέχρι τα 240+! Ταχύτητες που μόνο το Ducati Multistrada ανταγωνίζεται..

Το καλύτερο όμως το κρατάει για το τέλος και δεν είναι τίποτα άλλο από το μαγικό traction control. Λειτουργεί τόσο αψεγάδιαστα ώστε με δυσκολία μπορείς να αποφανθείς αν και πότε επεμβαίνει. Μάλιστα στο διάστημα που είχαμε το Versys 1000 για δοκιμή, ο καιρός είχε μπερδευτεί κάνοντας μας να πιστεύουμε ότι είμαστε στην βόρεια Ευρώπη. Το σίγουρο είναι ότι οι δρόμοι μας δεν έχουν καμία σχέση, οπότε αφού το KTRAC συμπεριφέρθηκε ιδανικά σε τέτοιες συνθήκες, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για ένα από τα καλύτερα συστήματα στην αγορά. Επιπροσθέτως υπάρχει και η επιλογή δύο χαρτογραφήσεων για την απόδοση του κινητήρα που μεταβάλουν την ιπποδύναμη δραστικά.


Ο σκελετός του που είναι σχεδόν κοινός με το Z-1000, είναι τροποποιημένος στον λαιμό για να δώσει μεγαλύτερη γωνία κάστερ και αργότερη γεωμετρία, έχει από μια πλαϊνή ενίσχυση στις δύο πλευρές που περικλείουν τον κινητήρα, ενώ το μακρύ μεταξόνιο 1520 χιλ., για περισσότερη σταθερότητα, προσφέρει μια μακριά βάση για άνετους χώρους και μεγάλη, μακριά σέλα, καθώς και μεγάλο ρεζερβουάρ 21 λίτρων χωρητικότητας. Η ζελατίνα του φέρινγκ είναι ρυθμιζόμενη καθ' ύψος για να προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες του αναβάτη προσφέροντας σωστή κάλυψη από τον αέρα, βοηθώντας στα πολύωρα ξεκούραστα ταξίδια.

Το Versys έχει στον στάνταρ εξοπλισμό του traction control (KTRC) με 3 επιλογές λειτουργίας αναλόγως συνθηκών, καθώς και δυο επιλογές χαρτών προσφερόμενης ιπποδύναμης, με τη δεύτερη επιλογή να μειώνει την παροχή δύναμης κατά 25%, για περιβάλλον ολισθηρό αλλά και οικονομικότερη οδήγηση. Στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης ABS εξελιγμένο από την Bosch.



Οι αναρτήσεις έχουν σχετικά μεγάλες διαδρομές 15 εκατοστών εμπρός και πίσω για άνεση σε δρόμους σαν τους ελληνικούς, είναι δε ρυθμιζόμενες ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και απόσβεση επαναφοράς. Σε φυσιολογικούς σβέλτους ρυθμούς σε στροφές θα ανταποκριθούν θετικά, αρκεί να μην το παρακάνετε νομίζοντας ότι πρόκειται για κάποιο μεγάλο streetfighter. Πιστέψτε μας κάτι τέτοιο δεν είναι αρκετά εύκολο αφού αυτός ο τετρακύλινδρος σε έχει στην πρίζα ανά πάσα ώρα και στιγμή. Από τα φρένα θα θέλαμε περισσότερη δύναμη στο αρχικό πάτημα της μανέτας. Την κατάσταση εξισορροπεί πάντως το ABS που επεμβαίνει αρκετά δύσκολα.

Σε συνθήκες ταξιδιού το πρώτο πράγμα που παρατηρείς με θετικό τρόπο είναι η ανετότατη σέλα με τις γενναίες διαστάσεις και την σωστά σχεδιασμένη σκληρότητα.

Στην συνέχεια διαπιστώνεις την εξαιρετική προστασία που απολαμβάνουν τα πόδια σου από τον αέρα και την βροχή. Χωμένα σφιχτά στο ρεζερβουάρ καλύπτονται ιδανικά από τα πλαστικά. Επιπροσθέτως η ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος ζελατίνα σε συνδυασμό με την «μέσα» θέση οδήγησης προστατεύει επίσης ικανοποιητικά.

Δεν είναι λοιπόν παράξενο που χωρίς να το πολυκαταλάβεις, παρακινούμενος και από τον ψυχωμένο κινητήρα, θα βρεθείς να ταξιδεύεις κρατώντας υψηλές μουαγιέν.

Φυσικά το Versys 1000 είναι σαφώς προσανατολισμένο για χρήση σε άσφαλτο, όπως φανερώνουν και οι 17άρηδες τροχοί του, οπότε μην περιμένετε να διασχίσετε κακοτράχαλους χωματόδρομους στην σέλα του.



Τέλος, η τιμή του ανακοινώθηκε στα 13.490 ευρώ και ακούγεται μάλλον λογική, θα διατίθενται δε σε δύο χρωματισμούς, λευκό πέρλα και γκρι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος, υγρόψυκτος σε σειρά με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 2ΕΕΚ
Διάμετρος επί διαδρομή (χιλ.): 77x56
Χωρητικότητα (κ.εκ.): 1.043
Σχέση συμπίεσης: 10,3:1
Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 118 / 9.000
Ροπή (χλγρ./σ.α.λ.): 10.4 / 7.700
Τροφοδοσία: Ψεκασμός Kehlin 38mm
Σύστημα εξαγωγής: 4 - 1 - 2 με καταλύτη
Σύστημα λίπανσης: Υγρό κάρτερ
Σύστημα εκκίνησης: Μίζα

ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος: Αλουμινένιο δύο δοκών
Μήκος (χιλ.): 2.235
Πλάτος (χιλ.): 900
Βάρος κατασκευαστή, κενή (κιλά): 239
Υψος σέλας (χιλ.): 84
Γωνία κάστερ: 27°
Ιχνος (χιλ.): 107
Μεταξόνιο (χιλ.): 1520

ΕΜΠΡΟΣ
Ανεστραμμένο πιρούνι
Διαδρομή / Διάμετρος (χιλ.): 150 / 43
Ρυθμίσεις: Προφόρτισης, απόσβεσης
Ελαστικό: 120/70-17
Φρένο: Δυο δίσκοι 300 χιλ. με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων

ΠΙΣΩ
Ενα αμορτισέρ οριζόντια τοποθετημένο με μοχλικό τύπου Back-link
Διαδρομή (χιλ.): 150
Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς
Ελαστικό: 180/55-17
Φρένο: Δίσκος 250 χιλ. με δαγκάνα ενός εμβόλου

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ταχύμετρο, στροφόμετρο, ολικός και δύο μερικοί χιλιομετρητές, χρονόμετρο, ένδειξη θερμοκρασίας, ρολόι, λυχνίες για φώτα, φλας, ρεζέρβα, ABS, KRTC, δύο χάρτες ανάφλεξης, LED πίσω φώτα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου