Σάββατο, Ιουνίου 07, 2014
«Μνηστήρες» κολοσσοί για την αγορά ΟΛΠ - ΟΛΘ
ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Ηχηρά ονόματα παγκόσμιου βεληνεκούς παίρνουν θέση μάχης για τη διεκδίκηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
ENTONO ενδιαφέρον από μεγάλες εταιρείες παρουσιάζεται για τη διεκδίκηση των...
λιμανιών του Πειραιά (φωτογραφία) και της Θεσσαλονίκης
Πέντε από τους έξι μνηστήρες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον Πειραιά πέρασαν στην επόμενη και τελική φάση του διαγωνισμού, ενώ απρόσμενα μεγάλο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε και για τον ΟΛΘ, καθώς στη λίστα των υποψηφίων περιλαμβάνονται οκτώ πολυεθνικοί κολοσσοί, εκ των οποίων οι δύο θα διεκδικήσουν και τα δύο λιμάνια.
Το αμερικανικό fund Cartesian Group έμεινε τελικά εκτός διεκδίκησης του Πειραιά, καθώς σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ δεν πληρούσε τα κριτήρια συμμετοχής και οι πέντε μνηστήρες που θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για το 67% του ΟΛΠ είναι η κινεζική Cosco που ήδη δραστηριοποιείται στον Πειραιά, η Ports America, ο μεγαλύτερος διαχειριστής λιμένων στις ΗΠΑ, το εκ Νέας Ζηλανδίας επενδυτικό σχήμα Utilico Emerging Markets Limited που ανήκει στις Morrison & Co και ICM Limited, η μεγάλου βεληνεκούς ολλανδική APM Terminals που ελέγχεται από τον δανέζικο κολοσσό Maersk με συμφέροντα σε 64 λιμάνια σε 39 χώρες ανά τον κόσμο και η International Container Terminal Services που εδρεύει στις Φιλιππίνες.
Κατά τη β' φάση, οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα αποκτήσουν πρόσβαση σε λεπτομερή στοιχεία για το περιουσιακό στοιχείο και τους σχετικούς όρους της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Ο διαγωνισμός για την πώληση του ΟΛΠ αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2014, ενώ προβλέπεται να γίνει αναθεώρηση ή τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης που έχει συνάψει ο ΟΛΠ με το ελληνικό Δημόσιο, ενώ επίσης θα πρέπει να συμφωνηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά. Στη διαδικασία του διαγωνισμού θα συμπεριληφθεί και ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ ΟΛΠ και Cosco, το περιεχόμενο του οποίου θα καθορίσουν οι σχετικές αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Απρόσμενα μεγάλο ενδιαφέρον από ηχηρά ονόματα εκδηλώθηκε και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ιάπωνες, Δανοί, Ελβετοί, Γερμανοί, Βρετανοί, Ρώσοι, Τούρκοι και Φιλιππινέζοι θα κονταροχτυπηθούν για το 67% του ΟΛΘ που πωλεί το Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.
Ανάμεσα στους οκτώ που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι η oλλανδική APM Terminals που ελέγχεται από τη δανέζικη Maersk με συμφέροντα σε 64 λιμάνια σε 39 χώρες ανά τον κόσμο και η International Container Terminal Services που εδρεύει στις Φιλιππίνες. οι οποίες διεκδικούν και τον Πειραιά.
Τη λίστα συμπληρώνουν το γερμανικό επενδυτικό fund Deutsche Invest Equity Partners, GmbH, η ελβετικών συμφερόντων Duferco Particiption Holding, ο ιαπωνικός γίγαντας Mitsui & Co., Ltd, η βρετανική P&O Steam Navigation Company, οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι RZD σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η τουρκικών συμφερόντων εταιρεία Yilport Holding.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα οι σύμβουλοι αξιοποίησης θα αξιολογήσουν τις υποβληθείσες αιτήσεις και θα υποβάλουν την εισήγησή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
ethnos.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου