Τρίτη, Φεβρουαρίου 02, 2021

Οι αποκαλύψεις της Τζ. Μπότση και της Αγγ. Λάμπρη για την σεξουαλική παρενόχληση- ΒΙΝΤΕΟ




Τζένη Μπότση: Ένιωσα πολύ κοντά την ανάσα του, τον είδα να αυτοϊκανοποιείται

Αγγελική Λάμπρη για την παρενόχληση: Ήμουν εγκλωβισμένη, ολοκλήρωσε μόνος του

«Το 1994 είχα τελειώσει τη σχολή. Μετά από κάποιους μήνες επικοινώνησε μαζί μου και μου είπε να πάω σε κάποιο θέατρο για να δούμε ένα έργο [...] Κάποια στιγμή με έβαλε να χορέψω και με γύρισε προς τον τοίχο. Τον ένιωσα πολύ κοντά μου και όταν γύρισα να τον κοιτάξω είδα ότι αυτοϊκανοποιούταν», ανέφερε η ηθοποιός Τζένη Μπότση.... σε συνέντευξη της σχετικά με την καταγγελία για σεξουαλική κακοποίηση προ ημερών μαζί με τις Αγγελική Λάμπρη και Λουκία Μιχαλά από γνωστό συνάδελφό τους και σκηνοθέτη. Σε αποκαλύψεις και για τη δική της υπόθεση προχώρησε και η Αγγελική Λάμπρη.

Η μαρτυρία της Τζένης Μπότση



Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, η ηθοποιός Τζένη Μπότση περιέγραψε αναλυτικά τη στιγμή που βίωσε τη σεξουαλική παρενόχληση, φανερά συναισθηματικά φορτισμένη, ενώ παράλληλα ευχαρίστησε τη Σοφία Μπεκατώρου που με την κίνησή της να αποκαλύψει ότι είχε πέσει θύμα βιασμού έδωσε θάρρος σε όλες τις γυναίκες να βγουν και να μιλήσουν.


«Το 1994 είχα τελειώσει τη σχολή. Μετά από κάποιους μήνες επικοινώνησε μαζί μου και μου είπε να πάω σε κάποιο θέατρο για να δούμε ένα έργο. Ήταν ένας λαμπερός πρωταγωνιστής και η χαρά μου ήταν μεγάλη», ανέφερε αρχικά η Τζένη Μπότση. «Πήγαμε σε ένα διαμέρισμα στην περιοχή του Ζωγράφου γιατί μου είπε ότι γίνονταν έργα στο θέατρο. Εκεί έγινε η οντιστιόν και κάποια στιγμή μου είπε να αφήσω το κείμενο και να αυτοσχεδιάσω, ενώ μου υπαγόρευε εκείνος να πω κάποια χυδαία λόγια. Μάλιστα μου είπε ότι το έργο θα διασκευαζόταν. Δίστασα και μου είπε να το σκεφτώ. Έφυγα, το σκέφτηκα και πήγα πάλι στο ίδιο μέρος. Μου ζητήθηκε να φοράω φούστα. Κάποια στιγμή με έβαλε να χορέψω και με γύρισε προς τον τοίχο. Τον ένιωσα πολύ κοντά μου και όταν γύρισα να τον κοιτάξω είδα ότι αυτοϊκανοποιούταν. Έπαθα σοκ, ούρλιαζα, έκλαιγα. Ήμουν 22 ετών», συνέχισε.

Και προσθέτει: «Το συγκεκριμένο συμβάν δεν το μοιράστηκα με κανέναν για πάρα πολλά χρόνια. Δεν μπόρεσα να το πω στους γονείς μου γιατί δεν θα με άφηναν να ασχοληθώ ξανά με το θέατρο. Λίγες μέρες μετά το είπα στην κοπέλα που ήμασταν μαζί στο καμαρίνι και της είπα να μην πάει. Με πήρε τηλέφωνο προχθές και με ευχαρίστησε».

Επίσης, σχολίασε ότι «σε όλες τις ακροάσεις ήμουν πολύ επιθετική. Δούλεψα με τον εαυτό μου και έκανα ψυχανάλυση. Ήθελα να το κάνω εδώ και πολλά χρόνια. Υπήρξαν και άλλες γυναίκες που συνέβη το ίδιο. Κατάλαβα ότι από τη στιγμή που γίνεται συνέχεια έπρεπε να το πω. Ζητώ συγγνώμη απ’ όλα τα κορίτσια που δεν μπόρεσα να το σταματήσω. Μιλάω στο τηλέφωνο με γυναίκες που δεν τις ξέρω και νιώθω ότι μιλάω με την αδερφή μου. Τώρα δεν φοβόμαστε. Φτάνει κάθε μορφή βίας».


«Ο χώρος μας είναι υπέροχος και είναι κρίμα να υπάρχουν άνθρωποι που χαλάνε τον χώρο μας...Είναι άλλο το φλερτ και άλλο αυτή η βία. Με έχουν φλερτάρει στη δουλειά και έχω φλερτάρει. Όλο αυτό, όμως, μου έκοψε ένα μεγάλο κομμάτι από την αξιοπρέπεια μου. Γιατί έγινε όλο αυτό; Χρησιμοποιούσε τα όνειρα μας για να μας εξευτελίσει. Δεν θα μπορούσα να χα κάνει τίποτα τότε, κανείς δεν θα μας πίστευε τότε. Τώρα όμως που αισθάνομαι ότι αλλάζει η κοινωνία μας θεώρησα ότι είναι η κατάλληλη στιγμή. Η μητρότητα με έκανε να νιώσω ατρόμητη. Ένιωθα ευθύνη για το παιδί μου. Της έδειξα ότι δεν φοβάμαι την αλήθεια», κατέληξε.






Η μαρτυρία της Αγγελική Λάμπρη

Τη δική της τραυματική εμπειρία με τον ίδιο άνθρωπο αποκάλυψε και η Αγγελική Λάμπρη, η οποία προχώρησε στην κοινή καταγγελία με την Τζένη Μπότση. Μιλώντας στην ΕΡΤ1 περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια τα όσα βίωσε πριν από 22 χρόνια. «Το θυμάμαι και ταράζομαι. Ήταν το 1998, μόλις είχα τελειώσει τη δραματική σχολή. Με πήρε τηλέφωνο ο συγκεκριμένος σκηνοθέτης και μου είπε ότι θέλει να με δει για μία ακρόαση. Μου μίλησε για ένα συγκεκριμένο έργο και ότι έψαχνε μία ηθοποιό. Μου είπε να φοράω συγκεκριμένα ρούχα και μου όρισε την ημερομηνία της ακρόασης», είπε και συνέχισε:

«Όταν πήγα στο θέατρο, μπήκα μέσα και εκείνος κλείδωσε την πόρτα. Ξαφνιάστηκα πάρα πολύ γιατί δεν συμβαίνει αυτό γενικώς. Ρώτησα γιατί κλείδωσε την πόρτα και μου απάντησε για λόγους ασφαλείας. Ανέβηκα στην σκηνή και ανέβηκε κι εκείνος μετά από λίγο και ενώ έκανα τον αυτοσχεδιασμό άρχισε να έρχεται πάρα πολύ κοντά. Άρχισα να νιώθω πάρα πολύ άβολα και αμήχανα και να φοβάμαι. Κι όσο πλησίαζε φοβόμουν ακόμα περισσότερο. Σταμάτησα την πρόβα, λέγοντας πως δεν νιώθω καλά. Είπα τη δικαιολογία ότι είμαι άρρωστη για να φύγω όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Επέμενα πάρα πολύ. Εκείνος μου έλεγε ότι η οντισιόν θα έπρεπε να γίνει εκείνη τη μέρα. Περισσότερο ταραγμένη του έλεγα ότι δεν μπορώ να κάνω αυτή τη στιγμή οντισιόν και τον παρακάλεσα να φύγω».

«Φοβήθηκα πολύ, κατέβηκα από τη σκηνή και κατέβηκε και εκείνος από την άλλη μεριά της σκηνής και στάθηκε απέναντι μου. Κι ενώ ήμουν σοκαρισμένη σε ένα κλειδωμένο θέατρο, δεν μπορούσα να φύγω και εκείνος προέβη σε μια ολοκληρωμένη σεξουαλική πράξη μόνος του, βλέποντας τον τρόμο στα μάτια μου και τον φόβο μου. Ήθελα να φωνάξω βοήθεια και ήξερα πως δεν ήταν κανείς εκεί να με ακούσει. Ήθελα να φύγω τρέχοντας και δεν μπορούσα γιατί ήμουν κλειδωμένη και το κλειδί ήταν πάνω του. Πάγωσε όλο μου το αίμα, δεν πίστευα ότι συμβαίνει αυτό, ήταν πολύ σοκαριστικό».

Παράλληλα, η Αγγελική Λάμπρη ευχαρίστησε δημόσια τη Σοφία Μπεκατώρου, καθώς, όπως είπε η ίδια, ήταν αυτή που της ανέπνευσε. «Υποκλινόμαστε στο μεγαλείο της ψυχής και στη δύναμη που βρήκε για να βγει μπροστά και να πει την αλήθεια της. Εύχομαι από εδώ και μετά κανείς άνθρωπος να μην βιώσει ξανά λεκτική, σωματική ή σεξουαλική βία. Κι αν συμβεί αυτό να ξέρει ότι μπορεί να βγει και να μιλήσει. Να βρει τη δύναμη και να μιλήσει. Είμαστε όλοι εδώ και είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε και να πιστέψουμε οποιονδήποτε έχει υποστεί κάτι τέτοιο. Όταν έγινε αυτή η καταγγελία ήμασταν τρεις γυναίκες. Αυτή τη στιγμή, τώρα που μιλάμε, είμαστε 14. Έπεται και συνέχεια. Είμαι περήφανη για το θάρρος και τη δύναμη όλων αυτών των γυναικών για να συμπορευτούμε γι' αυτό. Είμαστε όλες μία γροθιά. Είμαστε ενωμένες» υπογράμμισε Αγγελική Λάμπρη.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου