Πέμπτη, Δεκεμβρίου 09, 2021

Η λίστα Πέτσα χωρίς κριτήρια, η λίστα Κικίλια με κριτήρια...








Πληθαίνουν τα ερωτήματα για την επιλογή του Μαξίμου να μοιράσει δεκάδες εκατομμύρια σε μέσα ενημέρωσης χωρίς να θέσει κανένα κριτήριο, ενώ το υπουργείο Υγείας έκανε την ίδια ακριβώς δουλειά θέτοντας συγκεκριμένα κριτήρια.


Υπενθυμίζεται ότι η λίστα Πέτσα λειτούργησε με υπουργική απόφαση που... εξέδωσε ο Γρηγόρης Δημητριάδης, γενικός γραμματέας του πρωθυπουργού και ανιψιός του Κυριάκου Μητσοτάκη, παρότι είχε αρνητική γνώμη από την Αρχή Ελέγχου των Δημοσίων Συμβάσεων, η οποία προειδοποίησε ότι παραβιάζεται ο ευρωπαϊκός και ο εθνικός νόμος.


Η σύγκριση ανάμεσα στη λίστα Πέτσα και τη λίστα Κικίλια είναι καταλυτική, καθώς δείχνει ότι η ίδια κυβέρνηση εφάρμοσε δύο διαφορετικές πολιτικές. Στη λίστα Πέτσα όλα έγιναν χωρίς η προεδρία της κυβέρνησης να θέσει κριτήρια και διανεμήθηκαν εκατομμύρια με βάση έναν αλγόριθμο (που κατείχε η Initiative, όπως κατέθεσε στην Εξεταστική ο πρόεδρός της Μιχάλης Γκάλγκος), ενώ στη λίστα Κικίλια τα κριτήρια μπήκαν στη σύμβαση -ενδεχομένως ο Βασίλης Κικίλιας να αποδείχθηκε πιο έμπειρος από τον Στέλιο Πέτσα...


Ο Κικίλιας διασφάλισε τη θέση του


Συγκεκριμένα στο άρθρο 2 παρ. 2 (στη σελ. 94), όπου περιγράφονται το αντικείμενο της σύμβασης και η παροχή υπηρεσιών, ορίζεται πως τα κριτήρια είναι «η τηλεθέαση των τηλεοπτικών σταθμών βάσει της διαθέσιμης μέτρησης από ανεξάρτητο φορέα, όπου αυτός υφίσταται, ή με κριτήρια δημοφιλίας, καθώς και με αναφορά στον βαθμό ανταπόκρισης και απήχησης σε κάθε ηλικιακή ομάδα, συμπράττοντα φορέα κ.ο.κ. ανωτέρω κατά τον αποτελεσματικότερο οικονομικά τρόπο». Επισημαίνεται ότι τα κριτήρια καθίστανται ξεκάθαρα στο έβδομο πρακτικό της επιτροπής παραλαβής, το οποίο αφορά τη δεύτερη εκταμίευση ποσού για την καμπάνια.


Στη σελίδα 72 του πρακτικού ορίζεται ότι η επιλογή των μέσων ενημέρωσης βασίζεται:



1. Στα διαθέσιμα μερίδια τηλεθέασης για τους τηλεοπτικούς σταθμούς.


2. Στις ακροαματικότητες των ραδιοφωνικών σταθμών Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Περιφέρειας.


3. Στη διαθεσιμότητα, τα στοιχεία αναγνωσιμότητας, πωλήσεων και διανομής για τα έντυπα μέσα.



4. Στη διείσδυση ανά site βάσει των unique users / browsers όπως αυτοί μετριούνται και καταγράφονται στα Google Analytics των sites.


Επιπλέον, σύμφωνα με τη δήλωση του αναδόχου και τους όρους της σύμβασης, η επιλογή των μέσων και η αναλυτική κατανομή του υλικού σε αυτά διενεργείται με τήρηση των ακόλουθων κριτηρίων:


1. Στοιχείων διείσδυσης μέσων από τις εταιρείες.


α. Nielsen_TV Audience Measurement για τη μέτρηση της τηλεθέασης.


β. MRB Hellas S.A., για τις συνήθειες κατανάλωσης μέσων και ακροαματικότητας ραδιοφώνου.



γ. Focus Bari S.A._Bari Report για τη διείσδυση των έντυπων μέσων και για μέσα της περιφέρειας όπου υπάρχουν τέτοιες καταγραφές.


δ. Google Analytics & Similar Web.


2. Με συνεκτίμηση των ειδικών αναγκών στόχευσής (π.χ. Programmatic Digital Buying).


3. Με διαθέσιμα δημιουργικά υλικά.


4. Με αξιολόγηση των συνθηκών αγοράς (π.χ. τα υπαίθρια μέσα στην παρούσα φάση, λόγω των περιορισμών κυκλοφορίας, δεν προτάθηκαν).


Σημειώνεται ότι και το Ελεγκτικό Συνέδριο με απόφασή του ουσιαστικά επικύρωσε τα κριτήρια που τέθηκαν από το υπουργείο Υγείας...


Κώστας Πουλακίδας


ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου