Ούτε ένα μήνα εργασιακής πείρας δεν είχε συμπληρώσει ο σταθμάρχης στον οποίο η κυβέρνηση προσπαθεί να φορτώσει το σύνολο της ευθύνης για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ακόμη χειρότερο είναι ότι ο κατηγορούμενος σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία κατά συρροή από αμέλεια, πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή από αμέλεια αλλά και για διατάραξη συγκοινωνιών ανέλαβε για... πρώτη φορά βάρδια στον σταθμό της Λάρισας στις 25 Φεβρουαρίου.
Δηλαδή στις αρχές του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας, γεγονός που ήταν νομοτελειακό να προκαλέσει μαζικές μετακινήσεις πολιτών. Τέσσερις μέρες αργότερα συνέβη το μοιραίο.
«Μετά το τέλος της εκπαίδευσης και την πιστοποίηση, καλή μας αρχή» σημείωνε ο σταθμάρχης Β.Σ. σε ανάρτησή του στο Facebook στις 23 Ιανουαρίου. Τότε έδωσε τις σχετικές εξετάσεις έχοντας ολοκληρώσει την τρίμηνη πρακτική του. Από την 1η έως τη 14η Φεβρουαρίου βρέθηκε στον σταθμό της Καλαμπάκας, ενώ στη συνέχεια μετακινήθηκε στον σταθμό των Νέων Πόρων, αναλαμβάνοντας βάρδια στις 22 και 23 του ίδιου μήνα.
Την επομένη –και μόνο για τη συγκεκριμένη μέρα– έκανε μαθητεία στον σταθμό της Λάρισας, έναν από τους πιο απαιτητικούς σταθμούς της χώρας.
Κατά τις πληροφορίες, ο σταθμάρχης προσλήφθηκε στον ΟΣΕ το 1989 με την ιδιότητα του αχθοφόρου, ενώ με τον νόμο Ρέππα (3891/2010) μετατάχτηκε στο υπουργείο Παιδείας το 2011.
Τον Απρίλιο του 2022 υπέβαλε αίτηση προκειμένου να διεκδικήσει μία από τις 18 θέσεις σταθμάρχη που είχε προκηρύξει ο ΟΣΕ. Δύο μήνες αργότερα το όνομά του εντοπίζεται ανάμεσα στα άτομα που επέλεξε η αρμόδια τριμελής επιτροπή.
«Δεν είχε τον “αέρα” του πίνακα»
Ο σταθμάρχης κυκλοφορίας και επί πέντε χρόνια επικεφαλής του κέντρου τηλεδιοίκησης Αθηνών Γιώργος Μαυροπάνος μιλώντας στο Documento υποστήριξε ότι ο Β.Σ. δεν είχε την απαιτούμενη εμπειρία για να χειριστεί τον πίνακα, ο οποίος σχετίζεται με την τοπική τηλεδιοίκηση.
«Δεν είχε τον “αέρα” του πίνακα, τον άγχωνε φοβερά» είπε και πρόσθεσε πως «γι’ αυτό δεν έκανε χαράξεις». Επ’ αυτού εξήγησε ότι οι χαράξεις αφορούν τις κατευθύνσεις που αποτυπώνονται στον σχετικό πίνακα, γεγονός που μπορεί υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις να απαιτεί το γύρισμα όχι μόνο ενός αλλά αρκετών κλειδιών.
«Για να δώσω ένα απλό παράδειγμα, εάν κάποιος θέλει να οδηγηθεί από την εξώπορτα του σπιτιού του στην κουζίνα, γεγονός που προϋποθέτει ότι θα περάσει από τέσσερις πόρτες, με τη χάραξη οι τέσσερις πόρτες θα άνοιγαν με μία κίνηση. Αλλιώς, χωρίς τη χάραξη, θα έπρεπε να ανοίξει μία μία τις πόρτες, με κίνδυνο να ξεχάσει κάποια και να πέσει πάνω της» ήταν το παράδειγμα που έδωσε.
Αποδίδει δε σαφείς ευθύνες στους εκπαιδευτές του σταθμάρχη, όπως επίσης και στα επιτελικά στελέχη που υπέγραψαν τη δήθεν επαρκή εκπαίδευσή του, αλλά και στον άμεσο προϊστάμενό του που τον εμπιστεύτηκε να κάνει μια τόσο σοβαρή και υπεύθυνη δουλειά. Αυτά που στηλιτεύει επίσης είναι το έλλειμμα εκπαίδευσης και η υποστελέχωση, η οποία –όπως είπε– έφτασε στο αποκορύφωμά της από το 2010 και μετά.
Ο κ. Μαυροπάνος θεωρεί συνυπεύθυνους για το δυστύχημα και τους δύο μηχανοδηγούς διότι δεν προέβησαν στις σχετικές ανακοινώσεις μέσω ασυρμάτου και παράλληλα καυτηριάζει την έλλειψη συστήματος τηλεδιοίκησης, το οποίο έχει πληρωθεί αδρά αλλά ποτέ δεν λειτούργησε. «Και σε όποιον βαθμό τοποθετήθηκε δεν υπάρχει το απαιτούμενο προσωπικό για την υποστήριξη της λειτουργίας του, τη συντήρησή του και την αντιμετώπιση βλαβών» κατέληξε.
Ο ελεγχόμενος όρισε τον… ελεγκτή
Πολιτική θύελλα έχει προκαλέσει στο μεταξύ η σπουδή του Κυριάκου Μητσοτάκη να συσταθεί (κατ’ ευφημισμόν) υπερκομματική επιτροπή εμπειρογνωμόνων για τη διερεύνηση της τραγωδίας. Μάλιστα, μέλος της τριμελούς επιτροπής ορίστηκε και ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος διατέλεσε την περίοδο 2010-15 διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχοντας συμπεριλάβει στο βιογραφικό του τη δραματική μείωση του προσωπικού τού εν λόγω οργανισμού.
Τόσο ο Νίκος Παππάς όσο και η Κουμουνδούρου με διαδοχικές ανακοινώσεις αποσαφήνισαν ότι ο ελεγχόμενος δεν δικαιούται να ορίσει τον ελεγκτή του. «Ενημερώνουμε τον κ. Μητσοτάκη και τον κ. Γεραπετρίτη πως ο ελεγχόμενος δεν μπορεί να ορίζει τον ελεγκτή του» ανέφερε ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, προσθέτοντας: «Εκτός εάν ο κ. Μητσοτάκης, που την προανήγγειλε, έχει κάποια σπουδή να βγάλει ένα προεκλογικό πόρισμα το οποίο θα επιβεβαιώσει αυτό που έσπευσε να προδικάσει εχθές: πως για όλα φταίει “κυρίως ένα ανθρώπινο λάθος”».
Την Παρασκευή το γραφείο Τύπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισήμανε ότι αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή, θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα. «Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κ. Μητσοτάκης:
Οτι όλα είναι ένα “τραγικό ανθρώπινο λάθος” και “διαχρονικές οι ευθύνες”. Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δεν θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες αρχές» ξεκαθάρισε η Κουμουνδούρου.
Οργανισμός διερεύνησης μόνο στα χαρτιά
Στις 19 Ιανουαρίου η ΝΔ ψήφισε μόνη της στη Βουλή το νομοσχέδιο για τη συγκρότηση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Ακόμη κι αν κάποιος παραμερίσει τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, των υπαλλήλων της ΡΑΣ και της Ομοσπονδίας Εργαζομένων Ανεξάρτητων Αρχών (ΟΕΑΑ) για το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος οργανισμός είναι τύποις ανεξάρτητος από τη βούληση του εκάστοτε υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, αυτό που θα διαπιστώσει είναι πως μέχρι σήμερα παραμένει –στην κυριολεξία– κουφάρι. Διότι πολύ απλά δεν έχει καν συγκροτηθεί...
Άγγελος Προβολισιάνος
documentonews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου