Τρίτη, Ιουνίου 06, 2023

Mπλόκο από 8 ευρωπαϊκές χώρες ενάντια στα αυστηρότερα όρια ρύπων Ομάδα 8 κρατών-μελών σχεδιάζει να μπλοκάρει την πρόταση εφαρμογής των αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 7 για οχήματα με θερμικούς κινητήρες.



Τα νέα όρια ρύπων διχάζουν την ΕΕ


Γράφει ο Πέτρος Πιτσίνης
 


Στο στόχαστρο της Γαλλίας, της Ιταλίας και άλλων 6 ευρωπαϊκών κρατών έχουν μπει οι μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 7 για τα Ι.Χ. και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.


Μεγαλώνει η αντίσταση ενάντια στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη θέσπιση αυστηρότερων ορίων εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η γερμανική εφημερίδα «Frankfurter Allgemeine Zeitung» αναφέρει, ότι μία ομάδα 8 κρατών μελών της ΕΕ με επικεφαλής τη Γαλλία και την Ιταλία σχεδιάζει να μπλοκάρει την πρόταση εφαρμογής των αντιρρυπαντικών προδιαγραφών Euro 7 για οχήματα με θερμικούς κινητήρες. Όπως τονίζουν μάλιστα σε κοινή γραπτή δήλωσή τους, «αρνούμαστε οποιεσδήποτε νέες οδηγίες σχετικά με ρύπους (περιλαμβανομένων νέων διαδικασιών δοκιμής ή ορίων) για επιβατικά αυτοκίνητα και επαγγελματικά βαν».
Ζητούνται εναλλακτικές

Τη συγκεκριμένη ανακοίνωση συνυπογράφουν, εκτός από την Ιταλία και τη Γαλλία, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Πολωνία, η Ρουμανία και η Σλοβακία. Οι οκτώ αυτές χώρες συγκεντρώνουν τον απαιτούμενο αριθμό ψήφων για να μπλοκάρουν την πρόταση της Κομισιόν στο αρμόδιο Συμβούλιο Υπουργών, οπότε δεν θα μπορεί να τεθεί σε ισχύ.








Η ομάδα των οκτώ χωρών υποστηρίζει, ότι οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα δεσμεύσουν πόρους, που είναι αναγκαίοι για την επίτευξη των πρόσφατα θεσμοθετημένων στόχων για χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τον κλάδο του αυτοκινήτου. Ανάλογη εκτίμηση έκανε και ο Σύνδεσμος των Ευρωπαίων Αυτοκινητοκατασκευαστών ACEA, σύμφωνα με τον οποίο θα κοστίσουν τα νέα στάνταρ πολύ ακριβά, ενώ θα έχουν ελάχιστο όφελος για το περιβάλλον και το κλίμα. Ο ACEA έχει υπολογίσει ότι η ενσωμάτωση των νέων αντιρρυπαντικών συστημάτων θα προκαλέσει περίπου 2.000 ευρώ αύξηση στην τιμή ενός μέσου Ι.Χ. και 20.000 ευρώ στο κόστος αγοράς ενός φορτηγού. Έτσι θεωρεί πολύ λογικότερη τη διατήρηση των –έτσι και αλλιώς πολύ αυστηρών- σημερινών στάνταρ στα Ι.Χ. και την επένδυση των χρημάτων που θα εξοικονομηθούν σε εναλλακτικές λύσεις, μεταξύ των οποίων και τα συνθετικά καύσιμα e-Fuels.



H Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και ο Φρανς Τίμερμανς.


Απέναντι στη Γαλλία, την Ιταλία και τις άλλες έξι χώρες «συνοδοιπόρους» τους βρίσκονται η γερμανίδα πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν και - κυρίως - ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν και αρμόδιος για την «Πράσινη Συμφωνία», Φρανς Τίμερμανς. O ολλανδός αντιπρόεδρος αποκάλυψε, σύμφωνα με πληροφορίες του ιστότοπου Focus online, σε κορυφαία στελέχη μεγάλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών ότι επιθυμεί να βάλει όσο το δυνατόν νωρίτερα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ο Τίμερμανς φέρεται να έχει δηλώσει, ότι επιδιώκει τη θεσμοθέτηση ήδη από το 2026 τόσο αυστηρών αντιρρυπαντικών προδιαγραφών, που θα κάνουν ουσιαστικά απαγορευτική την ταξινόμηση νέων βενζινοκίνητων μοντέλων. Υπογράμμισε επίσης - σύμφωνα με το ρεπορτάζ - την απόλυτη προτεραιότητα της κλιματικής ατζέντας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ακόμη και αν συνεπάγεται κάτι τέτοιο την απώλεια μεγάλου αριθμού θέσεων εργασίας.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου