Άδοξο τέλος είχε η εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη, η οποία έριξε αυλαία μετά από τρεις μήνες συνεδριάσεων, χωρίς ουσιαστικά να έχει...ολοκληρώσει την έρευνά της για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Η έλλειψη σημαντικών εγγράφων της δικογραφίας, αλλά και η επίμονη άρνηση της πλειοψηφίας να δεχθεί να καταθέσουν κρίσιμοι μάρτυρες, απομείωσαν το έργο της επιτροπής, θυμίζοντας την κοινοβουλευτική ρήση «αν θέλεις να ξεχαστεί ένα θέμα συγκρότησε μια εξεταστική επιτροπή».
Η αποδοχή της πρότασης από τη ΝΔ στόχευε στη συγκάλυψη λένε ευθέως στην αντιπολίτευση και μετρούν τα φάουλ και τις αποκαλυπτικές ως προς τις προθέσεις της πλειοψηφίας, συνεδριάσεις, εστιάζοντας ακόμη και στην εκρηκτική συμπεριφορά του προέδρου της Δημήτρη Μαρκόπουλου και την απαράδεκτη φράση περί «γουρλίδικης» επιτροπής.
Παρά τις πιέσεις της αντιπολίτευσης τέσσερις ουσιώδεις μάρτυρες δεν κλήθηκαν ποτέ προς κατάθεση: Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών την ημέρα του τραγικού δυστυχήματος Κώστας Γενιδούνιας, ο οποίος ζήτησε να κληθεί στην εξεταστική επιτροπή, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης που ενημέρωσε τον Κώστα Καραμανλή για τον «ορατό πλέον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μεγίστης σοβαρότητας», αλλά και οι Κώστας Σπηλιόπουλος και ο Χρήστος Τριαντόπουλος τον οποίο ο πρώην περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός έχει δείξει ως υπεύθυνο για το μπάζωμα του τόπου του δυστυχήματος.
Στα «φάουλ» που υπέσεσε η κυβερνητική πλειοψηφία της επιτροπής, καταγράφεται αρχικά το γεγονός ότι η δικογραφία από την εισαγγελία εφετών Λάρισας δεν έφτασε ποτέ στα χέρια των μελών της επιτροπής, ενημερώνοντας μετά από σχετικό αίτημα του Βασίλη Κόκκαλη του ΣΥΡΙΖΑ πως «το θέμα χορήγησης εγγράφων εκκρεμεί ενώπιον του αρμόδιου Συμβουλίου Εφετών Λάρισας το οποίο πρόκειται να αποφασίσει το συντομότερο δυνατόν».
Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί, το δεύτερο φάλτσο, η απόρριψη δηλαδή του αιτήματος της αντιπολίτευσης για διαβίβαση της κατάθεσης του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή στην αρμόδια εισαγγελία προκειμένου να διερευνηθεί για το αδίκημα της ψευδορκίας. Αλλά και ένα τρίτο: Η κατόπιν εορτής κλήση του τέως περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού. Ο κ. Αγοραστός ο οποίος κλήθηκε μετά την απαγγελία κατηγοριών σε βάρος του και αρνήθηκε να καταθέσει, καθώς είναι κατηγορούμενος στην υπόθεση.
Είναι αξιοσημείωτο ότι καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών της επιτροπής οι βουλευτές της πλειοψηφίας επιχείρησαν να αναδείξουν τον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους, του μοιραίου σταθμάρχη, υποβαθμίζοντας κάθε άλλη παράμετρο.
Όπως την κατάθεση του προέδρου της επιτροπής εμπειρογνωμόνων Ιωάννη Χαλκιά, ο οποίος χαρακτήρισε παράνομη τη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη μετά την υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Μεταφορών που ήρε το ηλικιακό όριο, υπογραμμίζοντας ότι η ύπαρξη του συστήματος ETCS (σ.σ. σύστημα αυτόματης πέδησης) θα είχε αποσοβήσει την τραγωδία, διότι τα τρένα που κινούνταν σε αντίθεση κατεύθυνση θα είχαν σταματήσει αυτόματα.
Το κυβερνητικό αφήγημα περί ανθρώπινου λάθους κατέρριψε και ο καθηγητής Βασίλειος Προφυλλίδης, μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, καταθέτοντας ότι αν λειτουργούσε το Δευτεροβάθμιο Κέντρο της Καρόλου, υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης, είχε εγκατασταθεί η τηλεδιοίκηση και τα συστήματα GSMR και ETCS, δεν θα θρηνούσαμε την απώλεια 57 συνανθρώπων μας...
Ολγα Παναγιωτίδου
topontiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου