Δευτέρα, Μαρτίου 11, 2024
Τέλος στα σενάρια: Τι ισχύει για υποχρεωτική απόσυρση αυτοκινήτων μέσα στο 2024 Ο στόλος των ΙΧ στην Ελλάδα είναι ο πιο γερασμένος. Τι έχει αποφασιστεί για την απόσυρση αυτοκινήτου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI
Τα σενάρια δίνουν και παίρνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα για επαναφορά ενός παλαιού μέτρου, εκείνου της υποχρεωτικής απόσυρσης αυτοκινήτου και μπόνους για την αγορά νέου ΙΧ - και μάλιστα μέσα στο 2024. Πρόκειται για ένα μέτρο που έχει εφαρμοστεί στη χώρα μας στο παρελθόν, και επέστρεψε στο «τραπέζι», καθώς η Ελλάδα φαίνεται τα τελευταία χρόνια να έχει τον πιο γερασμένο στόλο ΙΧ στην Ευρώπη.
Την ιδέα είχε επιβεβαιώσει πριν κάποιες εβδομάδες ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, σε συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει για τον κλιματικό νόμο, τονίζοντας πως μέχρι να εφαρμοστεί στην πράξη θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία και με άλλα αρμόδια υπουργεία.
Ωστόσο, τα νεότερα για τη συγκεκριμένη είδηση φέρνουν ανατροπές, που είτε κάποιους τους καθησυχάζει, είτε τους απογοητεύει.
Και αυτό γιατί, δεν αναμένεται τελικά -τουλάχιστον μέσα στο 2024- να ξεκινήσει κάποιο πρόγραμμα με κίνητρα για απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων άνω των 20 ετών.
Πρόγραμμα υποχρεωτικής απόσυρσης αυτοκινήτου - Γιατί απορρίφθηκε η πρόταση
Η αγορά είχε προβεί σε προτάσεις στα αρμόδια υπουργεία, αλλά, σύμφωνα με «ΤΑ ΝΕΑ», το οικονομικό επιτελείο δεν ήθελε να χαλάσει τη βελτίωση που παρουσιάζει το εξωτερικό ισοζύγιο. Επειδή τα αυτοκίνητα είναι ακριβά και εισαγόμενα, αυτό θα αυξήσει το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου περιορίζοντας τη θετική επίπτωση της αύξησης των εξαγωγών στην ανάπτυξη και κάνοντας τη χώρα πιο ευάλωτη στον εισαγόμενο πληθωρισμό.
Έρχονται αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας από το 2025
Ένα σχέδιο αναπροσαρμογής των τελών κυκλοφορίας εξετάζει, σύμφωνα με τις πληροφορίες, το υπουργείο Οικονομικών. Μάλιστα οι αλλαγές θα προωθηθούν άμεσα.
Το βασικό ζήτημα για το υπουργείο Οικονομικών είναι πως τα τελευταία 13 χρόνια, περίοδος κατά την οποία εφαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων, έχουν πουληθεί πολλά οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικές τεχνολογίας, τα οποία αν και βοηθούν το περιβάλλον, προκαλούν προβλήματα στα φορολογικά έσοδα.
Τα ποσά που καταβάλλονται από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που έχουν τεθεί σε πρώτη κυκλοφορία μετά τον Νοέμβριο του 2010 είναι αναλογικά πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με αυτά που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες των ΙΧ που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία έως την 31η Οκτωβρίου του 2010.
Ετησίως τα έσοδα που προσδοκά το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο η εξίσωση με βάση τον σημερινό τρόπο υπολογισμού δεν βγαίνει και αναμένεται πως μεσοπρόθεσμα θα υπάρξει τρύπα στα έσοδα. Για αυτό το λόγο οι αρμόδιοι αναφέρουν πως θα υπάρξουν αναπροσαρμογές ώστε να μην κινδυνεύσει ο στόχος των 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου