Κυριακή, Μαρτίου 10, 2024

«Ιερός» πόλεμος και για αφίσα ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης...

 




Την ώρα που η κοινή γνώμη παρακολουθεί άφωνη το τρανσφοβικό πογκρόμ εκατοντάδων κατά δύο ανυπεράσπιστων τρανς ατόμων η Θεσσαλονίκη γίνεται θέατρο ακόμη μιας σκοταδιστικής υπόθεσης.

Η αφίσα της ταινίας «Αδέσποτα Κορμιά»... έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις σε ακραίους και συντηρητικούς κύκλους και τώρα ήρθε η σειρά και του Μητροπολίτη Φιλόθεο να ζητήσει να μην αναρτηθεί στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ.


Ο κ. Φιλόθεος με επιστολή του προς τη διευθύντρια του Φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό, χαρακτηρίζει την αφίσα «βαθύτατα προκλητική για το θρησκευτικό συναίσθημα των χριστιανών της πόλη».

Μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο ιεράρχης αναφέρει: «Τείνει, δυστυχῶς, νὰ καταστεῖ συνήθεια, τὰ τελευταῖα χρόνια, ἡ ἐκ μέρους διαφόρων "καλλιτεχνῶν" χρησιμοποίηση τῶν ἱερῶν Προσώπων τῆς Πίστης, ὄχι γιὰ νὰ ἀποδώσουν τὸν ἁρμόζοντα σεβασμὸ καὶ νὰ ἐκφράσουν τὴν πρέπουσα εὐλάβεια πρὸς Αὐτά, ἀλλὰ γιὰ νὰ "διαφημίσουν" έκδηλώσεις καὶ δημιουργήματα τέχνης. Αὐτὲς οἱ διαφημίσεις ὑπὸ τὸ πρόσχημα μιᾶς ἀμφίβολης καλλιτεχνικὰ γραφιστικῆς προσέγγισης, ἀγγίζουν - ἐνίοτε δὲ καὶ ὑπερβαίνουν- τὰ ὅρια τῆς κακόβουλης πρόκλησης καὶ τῆς κακοποιητικῆς πρόθεσης».

Πριν από την επίσημη αντίδραση της Εκκλησίας είχε προηγηθεί επίθεση από το κόμμα Νίκη με τον βουλευτή του κόμματος, Κομνηνό Δελβερούδη, να χαρακτηρίζει την αφίσα προκλητική και βλάσφημη.  

«Η εν λόγω αφίσα προσβάλλει απροκάλυπτα τα χρηστά ήθη, βλασφημώντας το ιερό σύμβολο του σταυρού και τα ιερά πρόσωπα του Εσταυρωμένου Χριστού και της Παναγίας, ενώ το απαράδεκτο αυτό γεγονός φανερώνει ακόμα μία φορά πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη επαναφοράς των ποινικών διατάξεων για την κακόβουλη βλασφημία και την καθύβριση θρησκεύματος» είχε υποστηρίξει σε επίκαιρη ερώτηση προς τη Λίνα Μενδώνη.

Στη Νίκη είχε απαντήσει η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Κυριακή Μάλαμα, υπογραμμίζοντας «ευτυχώς, κανένας τέτοιος σκοταδισμός δεν μπορεί να αγγίξει την κοινωνία μας και, κυρίως, δεν μπορεί να κλονίσει τις δημοκρατικές ελευθερίες μας. Εμείς σε αυτούς τους κυρίους και στον Μεσαίωνα που εκπροσωπούν απαντάμε ότι καλούμε τον κόσμο να είμαστε όλοι στην προβολή του ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης για να υψώσουμε ασπίδα δημοκρατίας απέναντι στις επικίνδυνες απόψεις τους».

Η απάντηση από τη σκηνοθέτη

Η Ελίνα Ψύκου, η σκηνοθέτις του ντοκιμαντέρ που εστιάζει στα δικαιώματα των γυναικών στη Ευρώπη έχει ήδη δώσει τη δική της αποστομωτική απάντηση λέγοντας «το αρχικό σκεπτικό ήταν ένα σώμα (κορμί όπως λέει και ο τίτλος της ταινίας) που συνδυάζει τη γέννηση και τον θάνατο, τα ανθρώπινα πάθη, το γυναικείο και το ανδρικό βίωμα, δηλαδή τον άνθρωπο. Αυτή την ανθρωποκεντρική προσέγγιση κάποια άτομα τη βρίσκουν βλάσφημη. Όπως κι εγώ έχω το δικαίωμα και την απόλυτη ελευθερία να εκτυπώνω, να αναρτώ και να αφισοκολλώ το πόστερ της ταινίας μου και σε λίγες ημέρες να την προβάλω».

Σε χθεσινή της ανάρτηση, μάλιστα, κάνει λόγο για εκφοβισμό της και σημειώνει «για μια αφίσα που απεικονίζει την Παναγία, την όπως αποκαλούν μητέρα τους. Που την απεικονίζει σταυρωμένη (όπως ο Χριστός) και έγκυο στον Χριστό. Μάλλον στο μυαλό τους πάθη επιτρέπεται να περνάνε δημόσια μόνο οι άντρες. Οι γυναίκες ας κρατήσουν τα πάθη για το σπίτι. Και μάλλον είναι ντροπή να δείχνεις την Παναγία με γυμνό στήθος. Γυμνό μπορεί να είναι το γυναικείο στήθος μόνο στις ταινίες ενηλίκων που βλέπουν τα βράδια, όταν κοιμούνται τα παιδιά και κλείνουν τα φώτα για να μην τους βλέπει ο Θεός. Δε φοβόμαστε και αγαπάμε τους ανθρώπους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου