Ο Τούρκος πρόεδρος επέστρεψε στο σκληρό ροκ της «Γαλάζιας Πατρίδας» και αμφισβητεί την ελληνικότητα νησίδων και βραχονησίδων στο Αρχιπέλαγος
Με ευθείες απειλές εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας σε νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο, μέσα στο FIR Αθηνών, η πληγωμένη εκλογικά κυβέρνηση Ερντογάν αλλάζει σελίδα στις σχέσεις Αθήνας – Αγκυρας, επαναφέροντας επιτακτικά στο προσκήνιο τη βασική θέση της «Γαλάζιας Πατρίδας», αμφισβητώντας νομικά την ελληνική κυριαρχία στις νησίδες και βραχονησίδες, υπαγορεύοντας τη μοιρασιά τους ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, ενώ «απαγορεύει» στην Ε.Ε. να αναμειχθεί σε αυτή τη διμερή ελληνοτουρκική διαφορά σε βάρος της κυριαρχίας και ελληνικών εθνικών συμφερόντων.
Της Κύρας Αδάμ
Η επαναφορά της Τουρκίας «στον σκληρό πυρήνα» των επεκτατικών βλέψεών της σε βάρος της Ελλάδας, με το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», συμπίπτει χρονικά με την ήττα Ερντογάν στις εκλογές, με το ταξίδι του στην Ουάσινγκτον και με την επικείμενη συνάντηση στην Αγκυρα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, όταν αυτή οριστικοποιηθεί.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει λίγο χρόνο στη διάθεσή της να αναπροσαρμόσει τη στάση της απέναντι στην πρόκληση Ερντογάν να αμφισβητεί ανοιχτά την ελληνικότητα των νησίδων και βραχονησίδων, με ατράνταχτα νομικά επιχειρήματα για την ελληνικότητά τους. Στην περίπτωση που το θέμα δεν κλείσει κατά την προσεχή συνάντηση με τον Ερντογάν, η συνοχή της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο θα είναι το πρώτο θέμα στη διμερή πολιτική διαπραγμάτευσή των δύο χωρών, σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών συμφερόντων.
Η αφορμή για την εκτόξευση τουρκικών απειλών εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας ήταν το διεθνές περιβαλλοντολογικό συνέδριο για τους ωκεανούς, που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στην Ελλάδα, με την παράλληλη ελληνική δημιουργία δύο περιβαλλοντολογικών θαλάσσιων πάρκων στο Ιόνιο και στη μέση του Αιγαίου, σε μια περιοχή από τις Κυκλάδες έως τα Δωδεκάνησα.
Η Τουρκία με την ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ όχι μόνο αμφισβητεί εκ νέου και ευθέως το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ελληνικών νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο, μέσα στο FIR Αθηνών, δηλαδή αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία στην καρδιά του Αιγαίου, απειλεί παράλληλα ότι δεν θα δεχθεί «οποιοδήποτε τετελεσμένο», αφήνοντας ανοιχτούς όλους τους πιθανούς νομικούς, πολιτικούς και επιχειρησιακούς τρόπους αντίδρασής της. Επίσης, επαναφέρει ως μόνο τρόπο λύσης του προβλήματος «τη διμερή συνεργασία» και σε περιβαλλοντολογικά θέματα στο Αιγαίο, και δι’ αυτού του τρόπου επανεισάγει τον στόχο της για μοιρασιά ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία των ελληνικών νησίδων και βραχονησίδων.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη -χωρίς να το δικαιούται -παριστάνει την «έκπληκτη» από τη συμπεριφορά της Αγκυρας και την αμφισβήτηση της ελληνικότητας των νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο. Ενώ γνωρίζει πολύ καλώς, ειδικά από το 2021, ότι ο βασικός στόχος της «Γαλάζιας Πατρίδας» του τουρκικού κράτους είναι η διάσπαση της συνοχής της ελληνικής κυριαρχίας, μέσω του τουρκικού νομικού και πολιτικού επιχειρήματος ότι υφίσταται θέμα ιδιοκτησιακού καθεστώτος νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο που δεν έχουν αποδοθεί στην Ελλάδα με διεθνείς Συνθήκες (Λωζάννης και Παρισίων). Δηλαδή, κατά την Αγκυρα, υφίσταται θέμα μοιρασιάς των «αδέσποτων» νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο, ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, με διμερή πολιτική συμφωνία.
Η αντίδραση του ελληνικού ΥΠΕΞ ήταν χλιαρή και μόνο με υποσχέσεις ότι θα υποστηρίζει απαρέγκλιτα την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας. Γι’ αυτό ενδεχομένως ο υπουργός Αμυνας Νίκος Δένδιας αναγκάστηκε να ανεβάσει τον προσωπικό λεκτικό πήχη προς την Αγκυρα, χωρίς κι αυτός να της δώσει την αποστομωτική απάντηση, αν και είχε την ευκαιρία ως ΥΠΕΞ το 2021 και την έχασε, στέλνοντας στην Αγκυρα λάθος περιεχόμενο και λάθος μήνυμα στην απαντητική ελληνική επιστολή στον ΟΗΕ.
Η Τουρκία έθεσε με επίσημη επιστολή της για πρώτη φορά θέμα ελληνικότητας και ιδιοκτησίας των βραχονησίδων στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 προς τον ΟΗΕ, κατά τη διάρκεια της πρώτης κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη. Δι’ αυτού του τρόπου, η Τουρκία πέτυχε το θέμα της ελληνικότητας των βραχονησίδων να πάρει επίσημες νομικές διαστάσεις και σε βάρος της συνοχής της ελληνικής κυριαρχίας. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δηλώνει στο εσωτερικό της χώρας ότι οι βραχονησίδες είναι ελληνικές και δεν συζητά ελληνική κυριαρχία.
Παρά ταύτα, στο πλαίσιο του ΟΗΕ η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να διασφαλίσει την ελληνικότητα των βραχονησίδων και στην ελληνική απαντητική επιστολή στον ΟΗΕ στις 25 Μαΐου 2022 αναφέρεται ψευδώς, επιπόλαια και επικίνδυνα ότι οι βραχονησίδες του Αιγαίου παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τη Συνθήκη της Λωζάννης και των Παρισίων. Ωστόσο στις Συνθήκες δεν υπάρχει η λέξη βραχονησίδα και σε καμιά Συνθήκη δεν αναγράφεται ότι οι βραχονησίδες του Αιγαίου παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τις Συνθήκες.
Το έωλο αυτό ελληνικό νομικό επιχείρημα σε νομικό πλαίσιο του ΟΗΕ, Σ.Α. και του ΔΔΧ αποτελεί καταστροφική παραχώρηση ελληνικής κυριαρχίας. Και τούτο διότι οι βραχονησίδες στα όρια του FIR Αθηνών είναι απολύτως ελληνικές, όχι λόγω των Συνθηκών, αλλά λόγω πληθώρας διεθνών Συμβάσεων που έχει προσυπογράψει η Αγκυρα. Ωστόσο και η προηγούμενη και η τωρινή κυβέρνηση της Ν.Δ. -με εκκωφαντική σιωπή και αδιαφορία των πολιτικών κομμάτων- δεν κάνει καμία αναφορά σε αυτές, για να διασφαλίσει την ελληνική κυριαρχία και να εξαφανίσει άπαξ και διαπαντός τη θέση της Τουρκίας εν τη γενέσει της.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη μέχρι στιγμής με δική της ευθύνη και βασιζόμενη σε ψευδείς και πρόχειρους ισχυρισμούς δεν έχει κατορθώσει να διασφαλίσει νομικά την ελληνικότητα των νησίδων και βραχονησίδων. Το γεγονός αυτό επιτρέπει στον Ερντογάν, ανεξαρτήτως της εσωτερικής πολιτικής ισχύος του, να διατηρεί στην πρώτη γραμμή των διαπραγματεύσεων με την Ελλάδα το θέμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των βραχονησίδων και να ζητά τη μοιρασιά τους, για να μπορέσει να φτάσει τη «Γαλάζια Πατρίδα» του μέχρι τη μέση του Αιγαίου (25ος μεσημβρινός), αλλά και να την ξεπερνά, όπως έπραξε πριν από λίγες μέρες, δηλώνοντας ότι δεν θα αποδεχθεί κανένα «τετελεσμένο».
Το Μαξίμου κάνει τα στραβά μάτια στις νέες προκλήσεις
Από τον Μάιο του 2022 η ελληνική κυβέρνηση στέλνει στην Αγκυρα το λάθος μήνυμα ότι δεν μπορεί να στηρίξει νομικά την ελληνικότητα των βραχονησίδων και νησίδων στο Αιγαίο στον ΟΗΕ, στο Σ.Α. και το ΔΔΧ. Η Τουρκία αντιλαμβάνεται ότι η Αθήνα αφήνει τις βραχονησίδες για «μοιρασιά» σε μια μελλοντική συνολική διευθέτηση των διμερών θεμάτων. Γι’ αυτό από τον Μάιο του 2022 η κυβέρνηση Ερντογάν έχει κορυφώσει τις επιχειρησιακές ενέργειές της στο Αιγαίο και εκτελεί σχεδόν σε καθημερινή βάση, καθ’ όλη τη διάρκεια των ετών, στρατιωτικές ασκήσεις με UAVs από Βορρά προς Νότο και αντιστρόφως, καταλαμβάνοντας και κατασπαράσσοντας την ελληνική κυριαρχία των βραχονησίδων.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όμως, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα ήσυχα νερά στο Αιγαίο, που τα θεωρεί το «πολιτικό επίτευγμά» της, ούτε βλέπει ούτε ακούει ούτε προσμετρά την καθημερινή προκλητική επιχειρησιακή δραστηριότητα της Αγκυρας στο Αιγαίο. Η ελληνική «ανάγνωση» της τουρκικής συμπεριφοράς είναι ότι διατηρείται το καλό κλίμα όσο διάστημα η Αγκυρα -για δικούς της λόγους και ανάγκες- δεν χρησιμοποιεί στις επιχειρήσεις της στο Αιγαίο μαχητικά αεροσκάφη F-16.
Η Αγκυρα, πέραν της ελλιπούς ελληνικής νομικής θέσης στο θέμα των νησίδων και βραχονησίδων, έχει σταθερό αρωγό στους ισχυρισμούς της την πρόσφατη έκθεση του αμερικανικού Κογκρέσου, που υποστηρίζει ότι 39 βραχονησίδες στο Αιγαίο είναι διαφιλονικούμενες, δεν έχουν ελληνική κυριαρχία, δεν ανήκουν στην Ελλάδα, δηλαδή ενισχύει τους ισχυρισμούς της Τουρκίας. Χωρίς να έχει υπάρξει ούτε ένα επιφώνημα αντίδρασης από την ελληνική κυβέρνηση.
Η «πονηρή» επιστολή Μπλίνκεν στο Κογκρέσο για τα τουρκικά F-16
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, μόλις προσφάτως, στην επιστολή του Αντονι Μπλίνκεν προς το Κογκρέσο για την απελευθέρωση πώλησης και αναβάθμισης F-16 στην Τουρκία, αναφέρει ότι απαγορεύεται η χρήση των τουρκικών F-16 σε περιοχές «των διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων» της Ελλάδας.
Δι’ αυτού του τρόπου η επιστολή Μπλίνκεν στο Κογκρέσο δεν περιλαμβάνει νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο, αφού αυτές δεν έχουν αποδοθεί στην Ελλάδα μέσω Συνθηκών -κατά τον ισχυρισμό της Τουρκίας- και ως εκ τούτου επιτρέπονται οι τουρκικές υπερπτήσεις σε νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο, που είναι διαφιλονικούμενες, χωρίς ιδιοκτησιακό καθεστώς και συγκεκριμένη κυριαρχία, δηλαδή ελληνική.
Η επαναφορά της Τουρκίας «στον σκληρό πυρήνα» των επεκτατικών βλέψεών της σε βάρος της Ελλάδας, με το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», συμπίπτει χρονικά με την ήττα Ερντογάν στις εκλογές, με το ταξίδι του στην Ουάσινγκτον και με την επικείμενη συνάντηση στην Αγκυρα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, όταν αυτή οριστικοποιηθεί.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει λίγο χρόνο στη διάθεσή της να αναπροσαρμόσει τη στάση της απέναντι στην πρόκληση Ερντογάν να αμφισβητεί ανοιχτά την ελληνικότητα των νησίδων και βραχονησίδων, με ατράνταχτα νομικά επιχειρήματα για την ελληνικότητά τους. Στην περίπτωση που το θέμα δεν κλείσει κατά την προσεχή συνάντηση με τον Ερντογάν, η συνοχή της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο θα είναι το πρώτο θέμα στη διμερή πολιτική διαπραγμάτευσή των δύο χωρών, σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας και των εθνικών συμφερόντων.
Η αφορμή για την εκτόξευση τουρκικών απειλών εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας ήταν το διεθνές περιβαλλοντολογικό συνέδριο για τους ωκεανούς, που θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα στην Ελλάδα, με την παράλληλη ελληνική δημιουργία δύο περιβαλλοντολογικών θαλάσσιων πάρκων στο Ιόνιο και στη μέση του Αιγαίου, σε μια περιοχή από τις Κυκλάδες έως τα Δωδεκάνησα.
Η Τουρκία με την ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ όχι μόνο αμφισβητεί εκ νέου και ευθέως το ιδιοκτησιακό καθεστώς των ελληνικών νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο, μέσα στο FIR Αθηνών, δηλαδή αμφισβητεί την ελληνική κυριαρχία στην καρδιά του Αιγαίου, απειλεί παράλληλα ότι δεν θα δεχθεί «οποιοδήποτε τετελεσμένο», αφήνοντας ανοιχτούς όλους τους πιθανούς νομικούς, πολιτικούς και επιχειρησιακούς τρόπους αντίδρασής της. Επίσης, επαναφέρει ως μόνο τρόπο λύσης του προβλήματος «τη διμερή συνεργασία» και σε περιβαλλοντολογικά θέματα στο Αιγαίο, και δι’ αυτού του τρόπου επανεισάγει τον στόχο της για μοιρασιά ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία των ελληνικών νησίδων και βραχονησίδων.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη -χωρίς να το δικαιούται -παριστάνει την «έκπληκτη» από τη συμπεριφορά της Αγκυρας και την αμφισβήτηση της ελληνικότητας των νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο. Ενώ γνωρίζει πολύ καλώς, ειδικά από το 2021, ότι ο βασικός στόχος της «Γαλάζιας Πατρίδας» του τουρκικού κράτους είναι η διάσπαση της συνοχής της ελληνικής κυριαρχίας, μέσω του τουρκικού νομικού και πολιτικού επιχειρήματος ότι υφίσταται θέμα ιδιοκτησιακού καθεστώτος νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο που δεν έχουν αποδοθεί στην Ελλάδα με διεθνείς Συνθήκες (Λωζάννης και Παρισίων). Δηλαδή, κατά την Αγκυρα, υφίσταται θέμα μοιρασιάς των «αδέσποτων» νησίδων και βραχονησίδων στο Αιγαίο, ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία, με διμερή πολιτική συμφωνία.
Η αντίδραση του ελληνικού ΥΠΕΞ ήταν χλιαρή και μόνο με υποσχέσεις ότι θα υποστηρίζει απαρέγκλιτα την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας. Γι’ αυτό ενδεχομένως ο υπουργός Αμυνας Νίκος Δένδιας αναγκάστηκε να ανεβάσει τον προσωπικό λεκτικό πήχη προς την Αγκυρα, χωρίς κι αυτός να της δώσει την αποστομωτική απάντηση, αν και είχε την ευκαιρία ως ΥΠΕΞ το 2021 και την έχασε, στέλνοντας στην Αγκυρα λάθος περιεχόμενο και λάθος μήνυμα στην απαντητική ελληνική επιστολή στον ΟΗΕ.
Η Τουρκία έθεσε με επίσημη επιστολή της για πρώτη φορά θέμα ελληνικότητας και ιδιοκτησίας των βραχονησίδων στις 30 Σεπτεμβρίου 2021 προς τον ΟΗΕ, κατά τη διάρκεια της πρώτης κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη. Δι’ αυτού του τρόπου, η Τουρκία πέτυχε το θέμα της ελληνικότητας των βραχονησίδων να πάρει επίσημες νομικές διαστάσεις και σε βάρος της συνοχής της ελληνικής κυριαρχίας. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δηλώνει στο εσωτερικό της χώρας ότι οι βραχονησίδες είναι ελληνικές και δεν συζητά ελληνική κυριαρχία.
Παρά ταύτα, στο πλαίσιο του ΟΗΕ η κυβέρνηση δεν μπόρεσε να διασφαλίσει την ελληνικότητα των βραχονησίδων και στην ελληνική απαντητική επιστολή στον ΟΗΕ στις 25 Μαΐου 2022 αναφέρεται ψευδώς, επιπόλαια και επικίνδυνα ότι οι βραχονησίδες του Αιγαίου παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τη Συνθήκη της Λωζάννης και των Παρισίων. Ωστόσο στις Συνθήκες δεν υπάρχει η λέξη βραχονησίδα και σε καμιά Συνθήκη δεν αναγράφεται ότι οι βραχονησίδες του Αιγαίου παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τις Συνθήκες.
Το έωλο αυτό ελληνικό νομικό επιχείρημα σε νομικό πλαίσιο του ΟΗΕ, Σ.Α. και του ΔΔΧ αποτελεί καταστροφική παραχώρηση ελληνικής κυριαρχίας. Και τούτο διότι οι βραχονησίδες στα όρια του FIR Αθηνών είναι απολύτως ελληνικές, όχι λόγω των Συνθηκών, αλλά λόγω πληθώρας διεθνών Συμβάσεων που έχει προσυπογράψει η Αγκυρα. Ωστόσο και η προηγούμενη και η τωρινή κυβέρνηση της Ν.Δ. -με εκκωφαντική σιωπή και αδιαφορία των πολιτικών κομμάτων- δεν κάνει καμία αναφορά σε αυτές, για να διασφαλίσει την ελληνική κυριαρχία και να εξαφανίσει άπαξ και διαπαντός τη θέση της Τουρκίας εν τη γενέσει της.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη μέχρι στιγμής με δική της ευθύνη και βασιζόμενη σε ψευδείς και πρόχειρους ισχυρισμούς δεν έχει κατορθώσει να διασφαλίσει νομικά την ελληνικότητα των νησίδων και βραχονησίδων. Το γεγονός αυτό επιτρέπει στον Ερντογάν, ανεξαρτήτως της εσωτερικής πολιτικής ισχύος του, να διατηρεί στην πρώτη γραμμή των διαπραγματεύσεων με την Ελλάδα το θέμα του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των βραχονησίδων και να ζητά τη μοιρασιά τους, για να μπορέσει να φτάσει τη «Γαλάζια Πατρίδα» του μέχρι τη μέση του Αιγαίου (25ος μεσημβρινός), αλλά και να την ξεπερνά, όπως έπραξε πριν από λίγες μέρες, δηλώνοντας ότι δεν θα αποδεχθεί κανένα «τετελεσμένο».
Το Μαξίμου κάνει τα στραβά μάτια στις νέες προκλήσεις
Από τον Μάιο του 2022 η ελληνική κυβέρνηση στέλνει στην Αγκυρα το λάθος μήνυμα ότι δεν μπορεί να στηρίξει νομικά την ελληνικότητα των βραχονησίδων και νησίδων στο Αιγαίο στον ΟΗΕ, στο Σ.Α. και το ΔΔΧ. Η Τουρκία αντιλαμβάνεται ότι η Αθήνα αφήνει τις βραχονησίδες για «μοιρασιά» σε μια μελλοντική συνολική διευθέτηση των διμερών θεμάτων. Γι’ αυτό από τον Μάιο του 2022 η κυβέρνηση Ερντογάν έχει κορυφώσει τις επιχειρησιακές ενέργειές της στο Αιγαίο και εκτελεί σχεδόν σε καθημερινή βάση, καθ’ όλη τη διάρκεια των ετών, στρατιωτικές ασκήσεις με UAVs από Βορρά προς Νότο και αντιστρόφως, καταλαμβάνοντας και κατασπαράσσοντας την ελληνική κυριαρχία των βραχονησίδων.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, όμως, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα ήσυχα νερά στο Αιγαίο, που τα θεωρεί το «πολιτικό επίτευγμά» της, ούτε βλέπει ούτε ακούει ούτε προσμετρά την καθημερινή προκλητική επιχειρησιακή δραστηριότητα της Αγκυρας στο Αιγαίο. Η ελληνική «ανάγνωση» της τουρκικής συμπεριφοράς είναι ότι διατηρείται το καλό κλίμα όσο διάστημα η Αγκυρα -για δικούς της λόγους και ανάγκες- δεν χρησιμοποιεί στις επιχειρήσεις της στο Αιγαίο μαχητικά αεροσκάφη F-16.
Η Αγκυρα, πέραν της ελλιπούς ελληνικής νομικής θέσης στο θέμα των νησίδων και βραχονησίδων, έχει σταθερό αρωγό στους ισχυρισμούς της την πρόσφατη έκθεση του αμερικανικού Κογκρέσου, που υποστηρίζει ότι 39 βραχονησίδες στο Αιγαίο είναι διαφιλονικούμενες, δεν έχουν ελληνική κυριαρχία, δεν ανήκουν στην Ελλάδα, δηλαδή ενισχύει τους ισχυρισμούς της Τουρκίας. Χωρίς να έχει υπάρξει ούτε ένα επιφώνημα αντίδρασης από την ελληνική κυβέρνηση.
Η «πονηρή» επιστολή Μπλίνκεν στο Κογκρέσο για τα τουρκικά F-16
Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, μόλις προσφάτως, στην επιστολή του Αντονι Μπλίνκεν προς το Κογκρέσο για την απελευθέρωση πώλησης και αναβάθμισης F-16 στην Τουρκία, αναφέρει ότι απαγορεύεται η χρήση των τουρκικών F-16 σε περιοχές «των διεθνώς αναγνωρισμένων συνόρων» της Ελλάδας.
Δι’ αυτού του τρόπου η επιστολή Μπλίνκεν στο Κογκρέσο δεν περιλαμβάνει νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο, αφού αυτές δεν έχουν αποδοθεί στην Ελλάδα μέσω Συνθηκών -κατά τον ισχυρισμό της Τουρκίας- και ως εκ τούτου επιτρέπονται οι τουρκικές υπερπτήσεις σε νησίδες και βραχονησίδες στο Αιγαίο, που είναι διαφιλονικούμενες, χωρίς ιδιοκτησιακό καθεστώς και συγκεκριμένη κυριαρχία, δηλαδή ελληνική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου