Τρίτη, Μαΐου 21, 2024
Ναυάγιο της Πύλου: Ένταση πριν την έναρξη της δίκης – Τραυματισμοί και προσαγωγές Δύο άτομα τραυματίστηκαν, ενώ έγιναν και δύο προσαγωγές πριν την έναρξη της δίκης για το ναυάγιο της Πύλου, στην Καλαμάτα.
ertnews.gr
Επεισόδια σημειώθηκαν έξω από τα δικαστήρια της Καλαμάτας, πριν την έναρξη της δίκης για τους 9 Αιγύπτιους κατηγορούμενους, για το ναυάγιο της Πύλου.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ υπήρξε ένταση μεταξύ ΜΑΤ και του μπλοκ του ΠΑΜΕ που είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό δύο ατόμων, ενώ έγιναν και δύο προσαγωγές.
Έξω από τα δικαστήρια βρίσκονται επίσης μέλη συλλογικοτήτων.
Ο έλεγχος των προσώπων που εισέρχονται στο δικαστικό μέγαρο γίνεται με μεγάλη προσοχή.
Guardian για τη δίκη της τραγωδίας στην Πύλο: Οι αρχηγοί των κυκλωμάτων δεν κάθονται στο εδώλιο
Οι επιζώντες του ναυαγίου που στοίχισε τη ζωή σε 600 ανθρώπους «δεν είναι πραγματικοί λαθρέμποροι», λέει η υπεράσπιση, ενώ η έρευνα για το ρόλο της ακτοφυλακής είναι ελλιπής.
«Εννέα άνδρες που κατηγορούνται ότι προκάλεσαν ένα από τα φονικότερα ναυάγια που έχουν σημειωθεί στη Μεσόγειο είναι «αποδιοπομπαίοι τράγοι» που δεν θα έπρεπε ποτέ να είχαν διωχθεί», δήλωσαν οι συνήγοροι υπεράσπισης, πριν από την πολυαναμενόμενη δίκη τους στην Ελλάδα.
Οι Αιγύπτιοι κρατούμενοι από την καταστροφή της 14ης Ιουνίου πέρυσι, θα εμφανιστούν στο δικαστήριο της Καλαμάτας την Τρίτη 22/5.
Περίπου 600 άνδρες, γυναίκες και παιδιά έχασαν τη ζωή τους όταν το Adriana, που πιστεύεται ότι μετέφερε έως και 750 άτομα, ανατράπηκε σε διεθνή ύδατα στα ανοικτά της Πύλου.
Οι εικόνες των επιβατών που ήταν στοιβαγμένοι στο υπερβολικά γεμάτο πλοίο με προορισμό την Ιταλία έκαναν τον γύρο του κόσμου, προκαλώντας ερωτηματικά για το αν η ελληνική ακτοφυλακή - που ειδοποιήθηκε για πρώτη φορά για το πλοίο αφού παρουσίασε πρόβλημα στη μηχανή του περίπου 15 ώρες πριν ανατραπεί - θα μπορούσε να είχε κάνει περισσότερα για να αποτρέψει την καταστροφή.
Τα θύματα που είχαν επιβιβαστεί στο σκάφος στη Λιβύη ήταν από το Πακιστάν, τη Συρία, την Αίγυπτο και την Παλαιστίνη. Οι γυναίκες και τα παιδιά είχαν κλειδωθεί στο αμπάρι της βάρκας. Το πλοίο βυθίστηκε σε μια από τις βαθύτερες περιοχές της Μεσογείου. Μέχρι σήμερα έχουν ανασυρθεί μόνο 82 πτώματα.
Από τους 104 επιζώντες, όλοι ήταν ενήλικοι άνδρες και αγόρια.
Οι κατηγορούμενοι έχουν αρνηθεί ότι εμπλέκονται στην επιχείρηση λαθρεμπορίας
Σχεδόν ένα χρόνο μετά, οι εννέα, ηλικίας μεταξύ 20 και 40 ετών που κατηγορούνται για λαθρεμπόριο μεταναστών, συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, διακινδύνευση ανθρώπινων ζωών και πρόκληση ναυαγίου - αντιμετωπίζουν κατηγορίες που, αν καταδικαστούν, επισύρουν πολλαπλές ποινές ισόβιας κάθειρξης. Όλοι έχουν αρνηθεί ότι εμπλέκονται στην επιχείρηση λαθρεμπορίας.
Οι συνήγοροι υπεράσπισης έχουν ήδη διαμηνύσει ότι όταν η δίκη ξεκινήσει την Τρίτη θα προσπαθήσουν να απορριφθεί η υπόθεση, υποστηρίζοντας ότι, καθώς το ναυάγιο συνέβη σε διεθνή ύδατα, τα ελληνικά δικαστήρια δεν έχουν δικαιοδοσία να το δικάσουν.
Η Βίκυ Αγγελίδου, δικηγόρος που εκπροσωπεί δύο από τους άνδρες, δήλωσε ότι τα στοιχεία των μαρτύρων κατηγορίας δεν ήταν απλώς ανεπαρκή, αλλά «δεν στέκονταν».
«Οι μάρτυρες εξαναγκάστηκαν να δώσουν κατάθεση υπό πίεση. Δεν υπάρχει η παραμικρή απόδειξη εναντίον των κατηγορουμένων και αυτό γιατί ήταν πελάτες που πλήρωναν όπως και οι υπόλοιποι. Οι πραγματικοί λαθρέμποροι δεν μπαίνουν ποτέ σε πλοίο. Μιλάμε για μεγάλες επιχειρήσεις. Είναι επαγγελματίες».
Η Νατάσα Νταϊλιάνη, επίσης δικηγόρος υπεράσπισης, δήλωσε ότι είναι σαφές ότι οι ύποπτοι ήταν «αποδιοπομπαίοι τράγοι για να καλύψουν τις ευθύνες της [ελληνικής] ακτοφυλακής. Πρέπει να υπάρξει μια δίκαιη δίκη και να αναζητηθούν οι πραγματικές αιτίες», πρόσθεσε η ίδια.
Τι απαντά η ακτοφυλακή
Αξιωματούχοι της ελληνικής κυβέρνησης επιμένουν ότι οι αρχές δεν ήταν σε θέση να αναλάβουν δράση νωρίτερα, επειδή το πλοίο βρισκόταν σε διεθνή ύδατα. Ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη παράλληλη έρευνα για τη συμπεριφορά της ελληνικής ακτοφυλακής, οι αξιωματούχοι της ναυτιλίας έχουν αποκρούσει τους ισχυρισμούς ότι σκόπιμα δεν παρενέβησαν από φόβο μήπως μια μεγάλη ομάδα αιτούντων άσυλο βγει στην ξηρά.
Όπως ισχυρίστηκαν, ενώ ένα σκάφος είχε αποσταλεί στην περιοχή, τα μέλη του πληρώματος του χτυπημένου σκάφους απέρριψαν τις προσφορές βοήθειας, λέγοντας: «Καμία βοήθεια ... Πάμε στην Ιταλία».
Οι ομάδες που υποστηρίζουν τα δικαιώματα των επιζώντων και των μεταναστών αμφισβητούν την εκδοχή αυτή. Σε έκθεση που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο, η υπηρεσία συνόρων της ΕΕ, η Frontex, η οποία είχε εντοπίσει το σκάφος από αέρος πριν από την ακτοφυλακή, αναφέρθηκε σε παράβαση καθήκοντος, λέγοντας ότι οι ελληνικές αρχές δεν απάντησαν στις επακόλουθες κλήσεις και στις προσφορές της για βοήθεια.
Σε μήνυση που κατέθεσαν τον Σεπτέμβριο, οι επιζώντες όχι μόνο κατηγόρησαν τις ελληνικές αρχές ότι σκόπιμα δεν παρενέβησαν για τη διάσωση των επιβαινόντων, αλλά ισχυρίστηκαν ότι μια καταδικασμένη προσπάθεια ρυμούλκησης προκάλεσε τη βύθιση του σκάφους.
«Υπάρχει πραγματικός κίνδυνος αυτοί οι εννέα επιζώντες να κριθούν "ένοχοι" με βάση ελλιπή και αμφισβητήσιμα στοιχεία, δεδομένου ότι η επίσημη έρευνα για τον ρόλο του λιμενικού δεν έχει ολοκληρωθεί», δήλωσε η Judith Sunderland, αναπληρώτρια διευθύντρια Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας στο Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
«Η αξιόπιστη και ουσιαστική απόδοση ευθυνών για ένα από τα χειρότερα ναυάγια στη Μεσόγειο πρέπει να περιλαμβάνει τον προσδιορισμό τυχόν ευθυνών των ελληνικών αρχών», συμπληρώνει.
Φωτογραφίες: ertnews.gr, tharrosnews.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου