Τετάρτη, Μαΐου 15, 2024

Αποκάλυψη Forbes: Αυτοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που πλούτισαν από το ρωσικό πετρέλαιο



Κάνει ονομαστική αναφορά το περιοδικό

Μπορεί οι Έλληνες, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, να πληρώνουν χρυσάφι τη βενζίνη και το πετρέλαιο, μπορεί η κυβέρνηση να τάχθηκε στο πλευρό της Ουκρανίας συμφωνώντας με την επιβολή κυρώσεων, όμως στη χώρα μας κάποιοι πλούτισαν ακόμη περισσότερο.

Σε αυτή την παράμετρο αναφέρεται εκτενές άρθρο του Forbes, το οποίο υπογράφει ο Giacomo Tognini με χαρακτηριστικό τίτλο «Γνωρίστε τους Έλληνες δισεκατομμυριούχους εφοπλιστές που πλούτισαν από το ρωσικό πετρέλαιο»!

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το άρθρο, και αναδημοσίευσε το hellasjournal.com, οι κυρώσεις μετά την εισβολή στην Ουκρανία εκτόξευσαν τις τιμές των δεξαμενόπλοιων στα ύψη, ανεβάζοντας τις περιουσίες αυτών των μεγιστάνων της ναυτιλίας σε επίπεδα ρεκόρ.


Tον Ιούνιο του 2022, οι κορυφαίοι εφοπλιστές της Ελλάδας συγκεντρώθηκαν για ένα συνέδριο στο Four Seasons στη Βουλιαγμένη. Ερχόμενοι μόλις τρεις μήνες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι εφοπλιστές της χώρας είχαν μια ανορθόδοξη άποψη για τον πόλεμο που ταλανίζει την παγκόσμια οικονομία.

«Πρόκειται για μια τραγωδία για την ανθρωπότητα, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί ευκαιρίες», δήλωσε ο Γιώργος Προκοπίου, ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στον κόσμο. «Πρέπει να είμαστε σε θέση να εκμεταλλευτούμε αυτές τις ευκαιρίες», πρόσθεσε ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ο μεγιστάνας που βρίσκεται πίσω από τη ναυτιλιακή εταιρεία Capital Maritime and Trading.

Κατά τη διάρκεια του ίδιου πάνελ, με τίτλο «Η ελληνική ναυτιλία στην πρώτη γραμμή του παγκόσμιου εμπορίου», ο κ. Προκοπίου έκανε επίσης μια τολμηρή πρόβλεψη : «Μέχρι το τέλος του έτους θα δούμε πολύ, πολύ καλές αγορές σε όλους τους τομείς. Είμαι πολύ αισιόδοξος. Τα πλοία θα έχουν πολύ υψηλότερες τιμές».

Και συνεχίζει το άρθρο που αναφέρεται ονομαστικά:
«Η πρόβλεψη αυτή επαληθεύτηκε, βοηθώντας τόσο τον κ. Προκοπίου, 77 ετών, όσο και τον κ. Μαρινάκη, 56 ετών, να ανέβουν στις τάξεις των δισεκατομμυριούχων, καθώς η αξία των πλοίων τους αυξήθηκε και το μέγεθος των αυτοκρατοριών τους διευρύνθηκε.
Ο κ. Προκοπίου και ο κ. Μαρινάκης, οι περιουσίες των οποίων ανέρχονται σε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια και 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα, έχουν παραγγείλει 123 νέα πλοία αξίας σχεδόν 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το 2022, σύμφωνα με την VesselsValue.

Οι τέσσερις ναυτιλιακές εταιρείες του Προκοπίου κατέχουν 173 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων αυτών που βρίσκονται υπό κατασκευή, 54 περισσότερα από ό,τι το 2021.

Αυτοί οι μεγιστάνες της ναυτιλίας είναι μέρος μιας νέας γενιάς Ελλήνων δισεκατομμυριούχων. Συνολικά, το Forbes εκτιμά ότι υπάρχουν τώρα τουλάχιστον 12 δισεκατομμυριούχοι της ναυτιλίας στην Ελλάδα, περισσότεροι από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία.

Επτά από αυτούς κάνουν το ντεμπούτο τους στις τάξεις των δισεκατομμυριούχων του Forbes. Συνολικά οι περιουσίες τους ανέρχονται σε 32 δισεκατομμύρια δολάρια -το ισοδύναμο περίπου του 12% του ΑΕΠ της χώρας.

Αυτοί οι μεγιστάνες είναι οι τελευταίοι σε μια σειρά από τους πρωτοπόρους που έλκουν την καταγωγή τους από εμβληματικές μορφές όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος, οι οποίοι ξεκίνησαν το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαιοφόρων μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και έγιναν διάσημοι για τους λαμπερούς γάμους και τον τρόπο ζωής τους.

Αυτή η νεότερη ομάδα δραστηριοποιείται στη ναυτιλία εδώ και δεκαετίες, αλλά μέχρι στιγμής διατηρεί χαμηλότερο προφίλ. (Παρά την επιτυχία τους, κανείς τους δεν θέλησε να μιλήσει στο Forbes, ενώ οι εκπρόσωποί τους είτε αρνήθηκαν να σχολιάσουν είτε δεν απάντησαν).

Το καινούργιο είναι ότι η αξία των συμμετοχών τους -ιδιαίτερα των δεξαμενόπλοιων- έχει εκτοξευθεί κατά αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία προκάλεσε σοκ στις παγκόσμιες αγορές εμπορευμάτων και έναν αγώνα δρόμου για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια που απαιτούνται για τη μεταφορά πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.

Συνολικά, εταιρείες που ανήκουν σε Έλληνες μεγιστάνες της ναυτιλίας παρήγγειλαν νέα πλοία αξίας σχεδόν 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων και πούλησαν 68 παλαιότερα πλοία για σχεδόν 3 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ Ιανουαρίου 2022 και Μαρτίου 2024, σύμφωνα με την VesselsValue».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου