Τρίτη, Μαΐου 21, 2024
Γιατί οι Κινέζοι στήνουν εργοστάσια αυτοκινήτων στην Τουρκία Tα οχήματα των κινέζικων αυτοκινητοβιομηχανιών SAIC, BYD, και Chery, που θα παράγονται στην Τουρκία, δεν θα επιβαρύνονται με δασμούς στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η πρόσφατη ανακοίνωση της αμερικανικής κυβέρνησης για τετραπλασιασμό των δασμών εισαγωγής στα αυτοκίνητα κινεζικής παραγωγής, άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στον εμπορικό πόλεμο μεταξύ των δύο χωρών. Μάλιστα ανάλογες σκέψεις εξέφρασε πρόσφατα και η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, προκαλώντας μεγάλες αντιδράσεις στις ευρωπαϊκές μάρκες αυτοκινήτου, που δραστηριοποιούνται στη χώρα το μεταξιού και φοβούνται αντίποινα από την πλευρά των Κινέζων.
Οι τελευταίοι δεν μένουν φυσικά με σταυρωμένα χέρια και εξετάζουν διάφορους τρόπους, για να μπουν δια της πλαγίας οδού στην Ευρώπη, χωρίς να επιβαρύνονται τα αυτοκίνητα τους με υψηλούς δασμούς, οι οποίοι θα τους στερούσαν την ανταγωνιστικότητα. Ήδη μάλιστα βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Τουρκία για τη δημιουργία μονάδων παραγωγής αυτοκινήτων στη γειτονική χώρα από τους κινέζικους ομίλους Chery, BYD και SAIC.
Πολλοί ενδιαφερόμενοι
Η πληροφορία προέρχεται από τον ίδιο τον Τούρκο υπουργό Βιομηχανίας και Τεχνολογίας, Φατίχ Κασίρ, που δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg, ότι η χώρα του επιθυμεί να ολοκληρώσει σύντομα τις διαπραγματεύσεις με τις BYD και Chery. Ανάλογο ρεπορτάζ του αυτοκινητιστικού ιστότοπου autonews.com αναφέρει, ότι παράλληλες συζητήσεις γίνονται μεταξύ της τουρκικής κυβέρνησης και των άλλων δύο κινεζικών ομίλων Great Wall και SAIC, στον οποίο ανήκει και η γνωστή πρώην βρετανική μάρκα MG.
Από την πλευρά των Κινέζων επικρατεί σιγή ιχθύος, όμως είναι γεγονός, ότι επεκτείνουν ταχύτητα την παρουσία τους στην Ευρώπη. Πρόσφατα μάλιστα είχε δηλώσει το Νούμερο Ένα της BYD Europe, Μάικλ Σου, ότι η εταιρεία του σχεδιάζει να φτιάξει άλλη μια μονάδα παραγωγής στην Ευρώπη εκτός από εκείνη, που έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται στην Ουγγαρία.
Η Τουρκία αποτελεί εδώ και χρόνια σημαντική αυτοκινητοπαραγωγό χώρα με ετήσιο τζίρο δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ από τον συγκεκριμένο κλάδο, ενώ από πέρυσι έχει και δική της αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία λανσάρισε πρόσφατα το παρθενικό της μοντέλο, το ηλεκτρικό SUV Togg X10.
Οι Κινέζοι δεν προσβλέπουν πάντως μόνο στην ευρωπαϊκή αλλά και στην τουρκική αγορά αυτοκινήτου, που εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το 2023 κατέκτησαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ένα σημαντικό μερίδιο της τάξης του 7,5% στις συνολικές πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ. στη γειτονική μας χώρα, ενώ τα επόμενα χρόνια αναμένονται άλματα στις ταξινομήσεις οχημάτων μηδενικών ρύπων στην Τουρκία.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου