Σάββατο, Ιουνίου 29, 2024

Πανελλαδικές 2024: Κάτω από τη βάση το 60% σε Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά - Πώς υπολογίζονται τα μόρια Πόσοι πήραν μέρος στις Πανελλαδικές - Οι αριστούχοι των εξετάσεων.




 


Η εικόνα των επιδόσεων των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις είναι «τραγική» και κυρίως σε Ιστορία, Φυσική και Μαθηματικά, αφού το ποσοστό των γραπτών που πήρε βαθμούς κάτω από τη βάση, σχεδόν αγγίζει το 60%.

Τις χειρότερες επιδόσεις είχαν οι υποψήφιοι στην Ιστορία, αλλά (δυστυχώς) επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις και για τη Φυσική, όπου οι επιδόσεις των υποψηφίων είναι εξαιρετικά χειρότερες από το 2023, λόγω της δυσκολίας των θεμάτων.


Στο συγκεκριμένο μάθημα κάτω από τη βάση έγραψε το 58,95% των υποψηφίων. Δηλαδή, ενώ συνολικά οι υποψήφιοι στο μάθημα αυτό ήταν 27.056 άτομα, οι 15.949 έγραψαν κάτω της βάσης.

Το 2023 κάτω από τη βάση είχε γράψει το 48,05%. Στην Ιστορία κάτω από τη βάση έγραψε το 59,87%.


Στα Μαθηματικά κάτω από τη βάση έγραψε το 58.37%.

Το 2023 είχε γράψει κάτω της βάσης στα μαθηματικά, το 55,93% των υποψηφίων.


Από την πρώτη εικόνα των στατιστικών προκύπτει ότι η πτώση των βάσεων είναι σίγουρη ακόμη και σε υψηλόβαθμες σχολές όπως Νομικές, Ιατρικές κ.λπ. , ενώ σε όλα τα πεδία η κίνηση των βάσεων στις μεσαίες ή χαμηλόβαθμες σχολές δεν θα είναι ενιαία και δύσκολα μπορούν γίνουν ασφαλείς προβλέψεις καθώς όλα τώρα θα εξαρτηθούν από τις επιλογές που θα γίνουν και στο μηχανογραφικό δελτίο. Για την ώρα οι υποψήφιοι πρέπει να υπολογίσουν τα μόρια.
Πανελλαδικές εξετάσεις: Πώς υπολογίζονται τα μόρια


Για να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, το υπουργείο Παιδείας ανέπτυξε ειδική εφαρμογή, με την οποία οι υποψήφιοι εισάγοντας τους γραπτούς τους βαθμούς, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν.

Η εφαρμογή συνυπολογίζει τους γραπτούς βαθμούς και τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων για κάθε Τμήμα.

Η εφαρμογή υπολογισμού μορίων είναι διαθέσιμη στην ακόλουθη ιστοσελίδα https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.


Στη συνέχεια την ερχόμενη εβδομάδα το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει την προθεσμία για την κατάθεση του μηχανογραφικού και οι υποψήφιοι θα έχουν στη διάθεση τους αρκετό χρόνο ώστε να «μελετήσουν» τις σχολές που μπορούν να επιλέξουν ανάλογα με τα μόρια και την πραγματική επιθυμία τους.
Πόσοι πήραν μέρος στις Πανελλαδικές


Στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις πήραν μέρος συνολικά 90.416 υποψήφιοι εκ των οποίων οι 74.847 από τα Γενικά Λύκεια και οι 15.569 από τα ΕΠΑΛ. Οι περισσότεροι υποψήφιοι ήταν στο Πεδίο Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής , δηλαδή 27.341 άτομα και μετά από το πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών 20.142 άτομα. Στα υπόλοιπα δύο Πεδία δηλαδή Θετικών σπουδών και σπουδών Υγείας οι υποψήφιοι ήταν από 13.500 στο κάθε ένα πεδίο.
Οι αριστούχοι των εξετάσεων


Η εικόνα των άριστων γραπτών δηλαδή από 18 έως 20 δεν έχει τεράστιες διακυμάνσεις σε σχέση με το 2023 αλλά σίγουρα και αυτή είναι απογοητευτική. Για παράδειγμα στα Αρχαία μόνο 74 άτομα πήραν βαθμούς από 19-20 και ακόμη 360 άτομα βαθμούς 18 έως 19 και όλα αυτά σε ένα σύνολο 19.909 υποψηφίων. Στην Ιστορία άριστα πήρε το 11%, στη Φυσική το 7% και στα μαθηματικά το 4,5%.

Τα μεγαλύτερα ποσοστά στις άριστες βαθμολογίες εντοπίζονται στα Λατινικά (24%), στη Βιολογία (22,5%) , στην Πληροφορική (21,5%) και στο μάθημα της Οικονομίας 20,20%.






Πιερρακάκης: «Οι βάσεις διαμορφώνονται και από τη ζήτηση στα μηχανογραφικά»


Ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, με συνέντευξή του στην ΕΡΤ υπενθύμισε ότι οι βάσεις διαμορφώνονται και από τη ζήτηση, δηλαδή από το πώς οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά τους δελτία. Τόνισε επίσης πως μπορεί οι υποψήφιοι να έγραψαν χαμηλές βαθμολογίες σε κάποια μαθήματα όπως στη Φυσική, αλλά έγραψαν καλύτερα σε κάποια άλλα όπως στη Χημεία ή τη Βιολογία.

«Εδώ πρέπει να κάνουμε μια αποδραματοποίηση. Γιατί αν δούμε γενικά τους τίτλους κάθε χρόνο, ανάλογα με το ποια είναι τα μαθήματα εκείνα στα οποία υπήρξε συγκριτικά χαμηλότερη επίδοση, υπάρχουν διάφοροι τίτλοι οι οποίοι είναι πολύ έντονοι. Και πέρσι στα μαθηματικά και στην ιστορία είχαμε την πλειοψηφία κάτω από τη βάση. Κι εγώ θα σας πω φέτος ότι όση ήταν η πτώση στη Φυσική, περίπου τόση ήταν η άνοδος στη Χημεία και στη Βιολογία. Σας το λέω λοιπόν ως παράδειγμα. Κάθε χρόνο σε κάθε πεδίο υπάρχει ένα μάθημα που παίρνει τον τίτλο ότι είναι δύσκολο. Δεν συγκρατούμε όμως πόσα είναι τα μαθήματα που έχουμε τη βελτίωση», δήλωσε ο υπουργός στο δελτίο ειδήσεων του ΕΡΤNews.


Ακόμη, τόνισε ότι «οι βάσεις διαμορφώνονται επίσης και από τη ζήτηση στα μηχανογραφικό» ενώ υπογράμμισε ότι πολύ σύντομα πρόκειται να ανακοινωθούν οι προθεσμίες από τα κεντρικά του υπουργείου.

Για το αν υπάρχει περίπτωση να κοπεί κάποιος από την ελάχιστη βάση εισαγωγής αν έχει γράψει πολύ χαμηλά, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε: «Κάτι που πρέπει να είναι πολύ σαφές εδώ και πρέπει να απορροφήσουμε, είναι το ότι εδώ δεν παίζει ρόλο η απόλυτη επίδοση. Παίζει ρόλο η σχετική επίδοση. Είτε είναι πιο δύσκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είτε είναι πιο εύκολα τα θέματα σε ένα συγκεκριμένο μάθημα, είναι ίδιος ο αριθμός των εισακτέων. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής δηλαδή είναι σχετική και άλλωστε γνωρίζουμε και την κατώτατη από πέρσι, γιατί τη χρησιμοποιήσαμε ως την κατώτατη βάση εισόδου στα μη κρατικά πανεπιστήμια, όταν αυτά θα έρθουν στη χώρα μας. Η κατώτατη ελάχιστη βάση εισαγωγής ήταν το 8,3 πέρσι. Συνεπώς, γνωρίζουμε ότι αυτό είναι ένα σχετικό μέτρο επίδοσης».

«Από φέτος ήδη κάνουμε τις πρώτες αλλαγές μάθημα μάθημα σε κάθε τάξη, ξεκινώντας από πολύ νωρίς για να κάνουμε το κάθε μάθημα πιο ενδιαφέρον. Θα έχουμε ψηφιακό φροντιστήριο, ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία από τον Σεπτέμβριο. Ήδη η Γλώσσα και Μαθηματικά είναι διαθέσιμα στην αντίστοιχη ψηφιακή πύλη του υπουργείου Παιδείας. Ο στόχος είναι λοιπόν σε όλα τα αντικείμενα, να γίνει και πιο ενδιαφέρον το μάθημα και το υλικό που να μπορεί να έχει κάθε μαθητής και μαθήτρια στα χέρια του για να μπορέσουν από το σπίτι τους να μελετήσουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά».



Στη συνέχεια ξεκαθάρισε ότι «κρατάμε το αδιάβλητο των πανελλαδικών εξετάσεων. Θα πρέπει το σύστημα να γίνει ακόμη πιο δίκαιο. Δηλαδή να μπορεί κανείς, χωρίς, για παράδειγμα, την ιδιωτική δαπάνη του φροντιστηρίου, να συμμετάσχει αποτελεσματικά σε αυτό. Γι’ αυτό και κάνουμε μέτρα όπως το ψηφιακό φροντιστήριο που σας ανέφερα πριν και από κει και πέρα θέλουμε επίσης στο σύστημα να δούμε πώς θα μπορούσαμε να μην κρίνονται όλα σε μια χρονική στιγμή της ζωή, των δύο εβδομάδων και των λίγων ημερών. Αυτό λοιπόν είναι κάτι που λέγεται γενικά Εθνικό Απολυτήριο. Έχουμε ανοίξει διάλογο, θα ανοίξουμε το διάλογο γι’ αυτό το επόμενο διάστημα και με τα άλλα πολιτικά κόμματα». «Δεν υπάρχει καμία πιθανότητα αιφνιδιασμού των υποψηφίων» διευκρίνισε.

Σχετικά με την ανακοίνωση για την εισαγωγή του μαθήματος της Οικονομίας στην Α’ Λυκείου, ο υπουργός είπε ότι θα διδάσκεται από οικονομολόγους. «Από τον Σεπτέμβριο του 2025, με τα νέα προγράμματα σπουδών, θα ενταχθεί το μάθημα των Οικονομικών στην πρώτη Λυκείου. (…) Οι διεθνείς οργανισμοί μάς λένε ότι πρέπει να αυξήσουμε τις γνώσεις μας για τα οικονομικά», σημείωσε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου