Σάββατο, Ιουνίου 22, 2024

Η ώρα της αλήθειας...

 




Ένα αποδεικτικό στοιχείο για τη «συνωμοσία της σιωπής» που κυριαρχούσε πριν από τα Τέμπη γύρω από τα προβλήματα λειτουργίας του σιδηροδρόμου έρχεται να προστεθεί στην ογκώδη δικογραφία για το τραγικό δυστύχημα.



Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐμης ζήτησε από τη Hellenic Train να του στείλει το πολύωρο βίντεο στο οποίο καταγράφονταν τον Οκτώβριο του 2022, χιλιόμετρο προς χιλιόμετρο, οι ελλείψεις και τα κενά...

στα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων.

Σχετικά με την ύπαρξη αυτού του οπτικού υλικού, ενημέρωσε τον κ. Μπακαΐμη το σωματείο των μηχανοδηγών (Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης-ΠΕΠΕ) με εξώδικο που έστειλε στις 14 Ιουνίου 2024. Στο εξώδικο ανέφερε ότι «υπάρχει βιντεοσκοπημένο υλικό, το οποίο καταγράφηκε μέσα από την καμπίνα μηχανοδήγησης αμαξοστοιχίας που διήνυε τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το φθινόπωρο του έτους 2022, για λογαριασμό της Hellenic Train με παρόντα στέλεχος της ΗΤ-Μηχανικό που περιέγραφε επακριβώς τα προβλήματα».

Η ΠΕΠΕ είχε ζητήσει από τη Hellenic Train το υλικό αυτό τον Μάιο του 2023, εν όψει της συνέντευξης Τύπου που οργάνωνε τότε μαζί με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μηχανοδηγών (ALE). Μάλιστα, στη συνέντευξη της 11ης Μαΐου 2023 έγινε αναφορά στην ύπαρξη του βίντεο, χωρίς όμως κάποιος αρμόδιος να δείξει τότε ενδιαφέρον.

Για τη δημιουργία του βίντεο είχε ασχοληθεί επαγγελματικό συνεργείο εικονοληψίας, ενώ μέσα στην καμπίνα του μηχανοδηγού υπήρχε μηχανικός που κατέγραφε με το μικρόφωνο τα προβλήματα. Φωτοσήματα που δεν λειτουργούσαν, λανθασμένες ρυθμίσεις στα κλειδιά, υπέρβαση ερυθρού φωτοσήματος κατόπιν εντολής, απώλειες σήματος στους ασυρμάτους, δυσκολίες στις επικοινωνίες κ.λπ. Σε κάθε σημείο όπου το πρόβλημα ήταν πιο σοβαρό, ο μηχανικός ανέφερε τη φράση: «Κίνδυνος ατυχήματος!»

Η απόφαση της Hellenic Train να φτιάξει αυτό το βίντεο τον Οκτώβριο του 2022 δημιουργεί από μόνη της αίσθηση καθώς ήταν μια περίοδος στην οποία διαφήμιζε την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Εξάλλου, λίγους μήνες νωρίτερα και έπειτα από διαπραγματεύσεις με τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, είχε δει να ψηφίζεται στη Βουλή (Πάσχα 2022) η νέα σύμβαση μέσω της οποίας θα λάμβανε κρατική επιδότηση «δημόσιας υπηρεσίας» συνολικού ύψους 750 εκατομμυρίων ευρώ σε βάθος 15 ετών.

Ο Κ. Καραμανλής καμάρωνε τότε διότι με αυτή τη σύμβαση «διόρθωνε» τα λάθη της κακής ιδιωτικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ. Η πραγματικότητα ήρθε να τον διαψεύσει με τον χειρότερο τρόπο στις 28 Φεβρουαρίου 2023, αλλά φαίνεται πως στη Hellenic Train υπήρχαν κάποιοι που είχαν τις αγωνίες τους και νωρίτερα. Αλλωστε, η ΠΕΠΕ έστελνε συνεχώς εξώδικα προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επισημαίνοντας τις ελλείψεις κυρίως στα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας.

Η ΠΕΠΕ επανήλθε στο θέμα του καταχωνιασμένου βίντεο με το πρόσφατο εξώδικο, αναφέροντας προς τον εφέτη ανακριτή: «Επειδή ενάμισι έτος μετά το τραγικό δυστύχημα συνεχίζονται αμείωτα τα προβλήματα και οι ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και ο κίνδυνος νέου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, παρακαλούμε όπως, ως έχετε την αρμοδιότητα, το ανακτήσετε από τη Hellenic Train και το συμπεριλάβετε στη σχετική δικογραφία, προκειμένου να σχηματίσετε ιδία αντίληψη για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και για τα αίτια του εγκληματικού δυστυχήματος των Τεμπών»...

Εφ.Συν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου