Κυριακή, Ιουλίου 28, 2024
Έρχεται ναυάγιο στην ελληνική ακτοπλοΐα: Πανάκριβα εισιτήρια και κόστος 10 δισ. για την «πράσινη» μετάβαση Οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια θα είναι διαρκείς και τα επόμενα χρόνια ενώ ΕΕ και κυβέρνηση σφυρίζουν αδιάφορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI
Γράφει ο Δήμος Βερύκιος
Το πρόβλημα της αύξησης 10% των εισιτηρίων στα ακτοπλοϊκά που αντιμετωπίζει κατά το φετινό καλοκαίρι η νησιωτική Ελλάδα και δεν κατέστη δυνατόν να επιλύσει η κυβέρνηση δεν είναι πρόσκαιρο αλλά θα είναι διαρκώς επιδεινούμενο λόγω της πράσινης μετάβασης που είναι πανάκριβη και ένα μεγάλο μέρος προς το παρών καλούνται να πληρώσουν οι ίδιοι οι πολίτες - ταξιδιώτες στα επιβατηγά πλοία.
Αυτό είναι το γενικό συμπέρασμα έρευνας του ieidiseis που έγινε μετά από παρότρυνση αναγνωστών μας.
Όπως μας έλεγε χαρακτηριστικά κυβερνητικό στέλεχος με εξειδικευμένη γνώση στα ναυτιλιακά θέματα «Η ΕΕ με σχετική ευκολία εκδίδει αυστηρούς νόμους για την πίστη τήρηση των χρονικών προθεσμιών του οδικού χάρτη προς την πράσινη μετάβαση. Όμως κάνεις στις Βρυξέλλες δεν ασχολείται με την ανεύρεση των απαιτούμενων πόρων για να γίνει η πράσινη μετάβαση».
Η μετατροπή του καυσίμου από το μαζούτ στο gas oil έχει μια επιβάρυνση 40%, πέραν των πολυδάπανων τροποποιήσεων που πρέπει να γίνουν στα μηχανοστάσια των πλοίων.
Το κόστος είναι υπέρογκο που σίγουρα δεν μπορούν να σηκώσουν εφοπλιστές και κράτος.
Η Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα καθ'ότι είναι νησιωτική χώρα με 110 νησιά και 400 διαφορετικές θαλάσσιες διαδρομές. Το κόστος της πράσινης μετάβασης του Ελληνικού Στόλου για την ανανέωση των επιβατηγών υπολογίζεται στα 4 δις ευρώ μέχρι τέλος του 2029 και συνολικά θα φτάσει στα 10 δις.
Το ερώτημα είναι ποιος θα επωμισθεί αυτό το βάρος των 10 δισ; Έκτος από τους εφοπλιστές και το κράτος θα συμβάλει η ΕΕ με το ταμείο ανάκαμψη;
Από τον Μάιο του 2025 όλα τα επιβατηγά πλοία θα πρέπει να κινούνται με Gas oil επομένως οι μετακινήσεις αναμένεται να γίνουν ακριβότερες κατά 40%.
Όπως τόνιζε στο iEidiseis το κυβερνητικό στέλεχος εάν η ΕΕ δεν επωμισθεί ένα σημαντικό μέρος του κόστους της πράσινης μετάβασης στην ακτοπλοΐα , από το τέλος του 2028 δεν θα μπορεί κανείς να μετακινείται με πλοίο. Επομένως είναι εθνική ανάγκη να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των θαλάσσιων συγκοινωνιών στην νησιωτική Ελλάδα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου