Το τραγικό ναυάγιο στο Παλέρμο που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 7 ανθρώπων μπορεί να προκλήθηκε από ανθρώπινα λάθη, δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο εισαγγελέας του Τερμίνι Ιμερέζε, Αμπρότζιο Καρτόζιο, επισημαίνοντας ωστόσο ότι προς το παρόν δεν μπορεί να αποκλειστεί κανένα σενάριο...
H Εισαγγελία του Termini Imerese ανακοίνωσε σήμερα επισημα ότι ξεκίνησε έρευνα γυρω από τις συνθήκες βύθισης του πολυτελούς σκάφους Bayesian κοντά στο λιμάνι του Πορτιτσέλο λίγο πριν από τις 5 το πρωί της περασμένης Δευτέρας. Οι ερευνητές εξετάζουν τα αδικήματα της πρόκλησης ναυαγίου και πολλαπλής ανθρωποκτονίας εξ αμελείας εις βάρος αγνώστων προσώπων, όπως είχαν αποκαλύψει ήδη από εχθές διεθνή ΜΜΕ.
Ένα από τα σημεία που εστιάζει η εισαγγελική έρευνα είναι οι ευθύνες που μπορεί να φέρουν μέλη του πληρώματος για την τραγωδία, επιβεβαίωσαν σήμερα οι Εισαγγελείς στη συνέντευξη Τύπου, στην οποία συμμετείχαν και αξιωματούχοι του Λιμενικού Σώματος και της Πυροσβεστικής. Όπως εξήγησαν, θέλουν να ανακαλύψουν πόσα γνώριζαν για όσα συνέβαιναν οι εργαζόμενοι στο πλοίο και σε ποιο βαθμό είχαν ενημερωθεί οι επιβάτες. «Φυσικά και πρόκειται για ένα εύλογο ερώτημα» ανέφεραν χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον Καρτόζιο, μπορεί να πρόκειται για υπόθεση ανθρωποκτονίας εξ αμελείας, αφού δεν αποκλείεται η βύθιση να προκλήθηκε από «συμπεριφορές ανθρώπων που δεν ήταν αυτές που έπρεπε». «Αυτή είναι μόλις η αρχή της έρευνας», πρόσθεσε ο Ιταλός εισαγγελέας.
Μεταξύ άλλων οι εισαγγελείς υπογράμμισαν πόσο σημαντικό είναι να ανελκυστεί το ναυάγιο από τον βυθό. «Αν δεν συμβεί αυτό, θα είναι δύσκολο θα διερευνηθεί πλήρως η βύθιση του Bayesian» είπαν χαρακτηριστικά. Όπως αποκάλυψαν, δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα νεκροψίες στις σορούς που ανασύρθηκαν από το ναυάγιο, το οποίο παραμένει σε 50 μέτρα βάθος.
Σύμφωνα με την Daily Mail, η πρόκληση ναυαγίου αποτελεί ξεχωριστό αδίκημα σύμφωνα με τον ιταλικό ποινικό κώδικα και επισύρει ποινή φυλάκισης έως και 12 ετών.
Σύμφωνα με τον Ραφαέλε Μακάουντα, επικεφαλής των λιμενικών αρχών του Παλέρμο, το γιοτ είχε λάβει άδεια να παραμείνει αρόδου στην περιοχή όπου βυθίστηκε. «Δεν υπήρχε προειδοποίηση για καταιγίδα εκείνο το βράδυ», εξήγησε.
Ο Μακάουντα πρόσθεσε ότι το χρονοδιάγραμμα της ανάσυρσης του γιοτ από τον βυθό της θάλασσας δεν είναι σαφές και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες
Η ταχύτητα με την οποία βυθίστηκε το Bayesian και το γεγονός ότι άλλα πλοία που βρίσκονταν κοντά του δεν έπαθαν ζημιές από τον υδροσίφωνα προκαλεί ερωτήματα, κυρίως αν η καρίνα του σκάφους, η οποία αποτελεί αντίβαρο στο τεράστιο κατάρτι του, ήταν ανεβασμένη ή κατεβασμένη την ώρα του συμβάντος.
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής εισαγγελέας Ραφαέλε Καμαράνο δήλωσε ότι η Πολεμική Αεροπορία της Ιταλίας έχει επιβεβαιώσει ότι η πιθανότερη αιτία για τη βύθιση του γιοτ είναι ο υδροσίφωνας, ενώ πρόσθεσε ότι θα πραγματοποιηθούν νεκροψίες- νεκροτομές στα θύματα.
Οι εφτά νεκροί και τα ερωτήματα
Υπενθυμίζεται ότι εχθές ανασύρθηκε από το ναυάγιο η σορός του τελευταίου αγνοούμενου ατόμου του ναυαγίου του σούπερ γιοτ. Ανήκει στην κόρη του βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, την Χάνα.
Το υπό βρετανική σημαία ιστιοφόρο γιοτ Bayesian, μήκους 56 μέτρων, που μετέφερε 22 επιβάτες και πλήρωμα, είχε αγκυροβολήσει ανοικτά του λιμανιού του Πορτιτσέλο, κοντά στο Παλέρμο, όταν ανατράπηκε και βυθίστηκε εν μέσω σφοδρής καταιγίδας τα χαράματα της Δευτέρας.
Τα ναυάγιο βρίσκεται στον βυθό σε βάθος πενήντα μέτρων. Η ιταλική πυροσβεστική υπηρεσία ανακοίνωσε ότι οι επιχειρήσεις έρευνας ήταν μακρές και δύσκολες. Σε αυτές συμμετείχαν περισσότερα από 400 άτομα, ανάμεσά τους και 28 ειδικευμένοι δύτες.
Τα πτώματα των πέντε άλλων επιβατών ανασύρθηκαν την Τετάρτη και χθες, Πέμπτη, από το εσωτερικό του γιοτ. Πρόκειται για τον Βρετανό μεγιστάνα Μάικ Λιντς, τον πρόεδρο της Morgan Stanley International Τζόναθαν Μπλούμερ, τον δικηγόρου της Clifford Chance Κρις Μορβίλο, και τις δύο συζύγους των τελευταίων.
Το πτώμα του μέλους του πληρώματος, του σεφ που εργαζόταν στο γιοτ, του Ρεκάλντο Τόμας, βρέθηκε στην θάλασσα νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, κοντά στον τόπο του ναυαγίου.
Η επίσημη αναγνώριση των νεκρών και οι νεκροψίες θα ξεκινήσουν μετά την μεταφορά και του τελευταίου θύματος στο νοσοκομείο.
Δικαστική έρευνα διεξάγεται για την βύθιση του γιοτ, που έχει εκπλήξει τους ειδικούς που θεωρούν ότι ένα σκάφος σαν το Bayesian, κατασκευασμένο από την περίφημη ναυπηγική εταιρεία Perini, θα έπρεπε να έχει αντέξει την καταιγίδα. Ο πλοίαρχος του γιοτ, ο Τζέιμς Κάτφιλντ, τα οκτώ μέλη του πληρώματος και οι επιβάτες που επέζησαν ανακρίθηκαν, αλλά δεν έχουν κάνει δημόσιες δηλώσεις.
Η ανέλκυση, πολύπλοκη και δαπανηρή επιχείρηση
Ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, επικεφαλής της The Italian Sea Group, ιδιοκτήτρια της Perini, δήλωσε στο Reuters ότι το ναυάγιο ήταν αποτέλεσμα σειράς «αχαρακτήριστων, παράλογων σφαλμάτων» που έγιναν από το πλήρωμα και απέκλεισε κατασκευαστικά ελαττώματα.
Η ανέλκυση του Bayesian, που βρίσκεται πεσμένο στην δεξιά του πλευρά ανέπαφο στον βυθό, μπορεί να βοηθήσει στην έρευνα ώστε να διαπιστωθεί τι συνέβη, αλλά η επιχείρηση θα είναι πολύπλοκη και δαπανηρή.
Ο Νικ Σλόουν, ο νοτιοαφρικανός μηχανικός που ηγήθηκε της επιχείρησης ανέλκυσης του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia που ναυάγησε το 2012, δήλωσε στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης ότι η επιχείρηση μπορεί να κοστίσει μέχρι και 15 εκατομμύρια ευρώ. Δήλωσε στην La Repubblica ότι η ανέλκυση του γιοτ θα χρειασθεί έξι έως οκτώ εβδομάδες, μαζί με τις προπαρασκευαστικές εργασίες, και θα πρέπει να πραγματοποιηθεί στα μέσα του Οκτωβρίου, χωρίς να εξηγήσει τους λόγους.
Η ανέλκυση του γιοτ πρέπει να γίνει «πολύ, πολύ αργά» και μπορεί να διαρκέσει μερικές μέρες, είπε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου