Δευτέρα, Αυγούστου 26, 2024
Πώς οι Κινέζοι αποκοίμισαν τους Αμερικανούς και κέρδισαν το πρότζεκτ της εναέριας επιτήρησης πυρασφάλειας Γιατί οι Αμερικανοί εκφράζουν δυσαρέσκεια και ανησυχία για την εμπλοκή των Κινέζων στις ελληνικές φωτιές.
EUROKINISSI
Γράφει ο Δήμος Βερύκιος
Τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου 2024, εν μέσω πρωτόγνωρου καύσωνα η πρεσβεία της Κίνας έχοντας στο φουλ τον κλιματισμό στις 5 το απόγευμα προσκαλεί στην πρεσβευτική κατοικία μια ομάδα διακεκριμένων εκδοτών, δημοσιογράφων, διεθνολόγων και πολιτικών αναλυτών που έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό.
Είναι άνθρωποι χαμηλών τόνων, σοβαροί επαγγελματίες που την 4η Ιουλίου κάθε χρόνο δεν προσκαλούνται στην αμερικανική πρεσβεία για τον εορτασμό της Ημέρας της Εθνικής Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ.
Η πρόσκληση του «δράκου» γίνεται με αφορμή την επίσκεψη στην Αθήνα τριών στελεχών του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας επιφορτισμένοι με το κομματικό καθήκον της αναζήτησης σκέψεων, ιδεών και προτάσεων για το πώς θα μπορούσαν να προωθηθούν περαιτέρω οι ελληνοκινεζικές σχέσεις. Η συζήτηση διήρκησε τέσσερις ώρες και χαρακτηρίστηκε γόνιμη από τους διοργανωτές.
Ωστόσο, οι Κινέζοι αξιωματούχοι έκρυβαν στο μανίκι τους έναν Άσσο, ένα σημαντικό εμπορικό συμβόλαιο που ήταν έτοιμο προς υπογραφή μέσα στα επόμενα εικοσιτετράωρα από μια θυγατρική του Κινεζικού αεροναυπηγικού κολοσσού Wanfeng και του υπουργείου κλιματικής κρίσης και πολιτικής προστασίας και αφορούσε την προμήθεια τριών αεροσκαφών επιτήρησης για τη δασοπροστασία.
Δείτε πώς τα φέρνει η ζωή! Η σύμβαση υπογράφεται 4 Ιουλίου 2024 ημέρα εορτασμού Εθνικής Ανεξαρτησίας των ΗΠΑ. Καλύτερο «δώρο» δεν θα μπορούσε να προσφέρει η Αθήνα στο Πεκίνο. Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο. Τα τελευταία χρόνια οι ΗΠΑ διεξάγουν έναν ανελέητο εμπορικό πόλεμο κατά της Κίνας προσπαθώντας να μπλοκάρουν κάθε δουλειά που επιχειρούν να κάνουν στη Δύση και κυρίως στην Ευρώπη.
Και αυτό φάνηκε αμέσως μόλις έγινε γνωστό ότι έπεσαν οι υπογραφές, το συμβόλαιο μπήκε στο στόχαστρο των Αμερικανικών Αρχών καθώς θεωρήθηκε ότι η ελληνική κυβέρνηση ανέθεσε ένα έργο στρατηγικής σημασίας σε Κινεζικό κολοσσό παρά τη ρητή επισήμανση προς όλα τα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ και της ΕΕ να αποφεύγονται εμπορικές συμφωνίες με την Κίνα που άπτονται ευαίσθητων δεδομένων στρατηγικής σημασίας σε εθνικό και συμμαχικό επίπεδο.
Και δεν είναι η πρώτη φορά που η Αθήνα εξοργίζει την Ουάσιγκτον εξ αιτίας εμπορικής συμφωνίας με την Κίνα. Το 2008 εξερράγη το Κογκρέσο όταν η κυβέρνηση Καραμανλή παραχώρησε στην COSCO για 35+5 χρόνια τη διαχείρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) του ΟΛΠ και συγκεκριμένα του μοναδικού υφιστάμενου Προβλήτα ΙΙ στην περιοχή του Περάματος.
Τώρα για δεύτερη φορά η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιλέγει τον κινεζικό κολοσσό Wanfeng Aviation μέσω της θυγατρικής Diamond Aircraft Industries με έδρα την Αυστρία για την εναέρια επιτήρηση πυρασφάλειας. Η είδηση ότι στις 4 Ιουλίου 2024 η Diamond Aircraft υπέγραψε με το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την προμήθεια τριών αεροσκαφών εναέριας επιτήρησης DA62 MPP θορύβησε τις υπηρεσίες ασφαλείας των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ διότι πιστεύουν ότι μέσω αυτού του πρότζεκτ οι μυστικές υπηρεσίες της Κίνας που ελέγχουν πλήρως την Wanfeng Aviation και τη θυγατρική Diamond Aircraft Industries θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στα δεδομένα χώρας μέλους του ΝΑΤΟ.
Οι αμερικανοί θεωρούν ότι μέσω των τριών αεροσκαφών ειδικής αποστολής DA62 MPP οι Κινέζοι αποκτούν πρόσβαση στα δεδομένα με:Την Κάμερα Trakka TC-375 EO/IR που θα παρέχει απεικόνιση υψηλής ανάλυσης για αποτελεσματική παρακολούθηση και αναγνώριση.
Το σύστημα εντοπισμού κινητών τηλεφώνων Smith & Myers ARTEMIS βελτιώνοντας τις επιχειρήσεις αναζήτησης και διάσωσης εντοπίζοντας με ακρίβεια τη θέση των κινητών συσκευών.
Το Σύστημα Διαχείρισης Αποστολών CarteNav AIMS-ISR: Διευκόλυνση αποτελεσματικού σχεδιασμού και εκτέλεσης αποστολών.
Το Beyond Line-of-Sight Datalink για μετάδοση δεδομένων σχεδόν σε πραγματικό χρόνο από και προς το αεροσκάφος.
Το 4G/5G Data Link που διασφαλίζει την επικοινωνία και μεταφορά δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.
Το Maritime VHF Radio που υποστηρίζει τη θαλάσσια επικοινωνία για ολοκληρωμένη κάλυψη κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων.
Από την αυγή του Millennium τα τελευταία εικοσιπέντε χρόνια οι ΗΠΑ προειδοποιούν τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις μεταξύ των οποίων και την ελληνική ότι θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικές ως προς τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών με την Κίνα σε ευαίσθητους τομείς που επηρεάζουν τα εθνικά και συμμαχικά δίκτυα ασφαλείας. Με αυτό το σκεπτικό οι ΗΠΑ αντέδρασαν σφόδρα και στο ενδεχόμενο εμπλοκής κινεζικών εταιρικών (Huawei & ΖΤΕ) για παροχή εξοπλισμού στα νέα δίκτυα 5ης γενιάς κινητής τηλεφωνίας 5G διότι θεώρησαν ότι η πιθανότητα έλεγχου από την Κίνα των νέων δικτύων παρέχει στο Πεκίνο την δυνατότητα διεμβολισμού των πρωτοκόλλων ασφαλείας και μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης δημιουργώντας τεράστιο πρόβλημα.
Οι ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι οι κινεζικές εταιρείες – όπως η HUAWEI – μπορεί να υποχρεωθούν να δώσουν πρόσβαση στα δίκτυα που έχουν κατασκευάσει στις υπηρεσίες ασφαλείας της κινεζικής κυβέρνησης, ανεξαρτήτως χώρας που τα έχουν εγκαταστήσει. Η κινεζική πλευρά απορρίπτει τους ισχυρισμούς αυτούς, τόσο σε κυβερνητικό όσο και σε εταιρικό επίπεδο. Αλλά η μάχη συνεχίζεται, καθώς ήδη η Αμερική έχει επιβάλλει περιορισμούς και κυρώσεις στη HUAWEI και άλλες κινεζικές εταιρείες.
Επίσης, τα τελευταία χρόνια οι ΗΠΑ έφραξαν τον δρόμο στον Κινεζικό Οργανισμό Σιδηροδρόμου να συμμετάσχει στην αναβάθμιση του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου στα Δυτικά Βαλκάνια και πρωτίστως του Ελληνικού Σιδηροδρόμου που το Πεκίνο επιθυμούσε διακαώς να αναλάβει σε συνέργια με την cosco και το λιμάνι του Πειραιά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου