Τρίτη, Οκτωβρίου 15, 2024

ΕΜΠ: Με διαμαρτυρίες ξεκινά το παράρτημα στην Κύπρο - Αντιδρούν οι καθηγητές του Μετσόβιου Με εσωτερικές διαμαρτυρίες ξεκινά η προσπάθεια του ΕΜΠ να λειτουργήσει παράρτημα στην Κύπρο, με δίδακτρα για τους φοιτητές.





ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

 
 


Την απόφασή του να προχωρήσει στην ίδρυση παραρτήματος στην Κύπρο κοινοποίησε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείου και άρχισαν οι αντιδράσεις από τα ίδια του τα τμήματα στην Ελλάδα. Οι συζητήσεις για το παράρτημα στην Κύπρο είναι προχωρημένες και όπως φαίνεται αυτό που απομένει είναι να βρεθούν τα κατάλληλα κτίρια και για τη στέγαση των σχολών που θα ιδρυθούν.

Και αυτό όμως θα είναι εύκολο καθώς από την πλευρά της Κύπρου υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και συνεπώς σύντομα θα βρεθούν οι εγκαταστάσεις ώστε να επιτευχθεί ο στόχος να ξεκινήσει δηλαδή το παράρτημα να λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2026-27, με την ονομασία Διεθνές Τεχνικό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Κύπρου (International Technical University of Athens in Cyprus).


Την απόφαση αυτή όμως δεν «βλέπουν με καλό μάτι» δύο τμήματα του Πολυτεχνείου ( Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ) και των Μεταλλειολόγων-Μεταλλουργών Μηχανικών) καθώς όπως λένε στην πραγματικότητα το ΕΜΠ ιδρύει ιδιωτικό ΑΕΙ υπό το πρόσχημα της εξωστρέφειας και της διεθνοποίησής του σε βάρος των ελλήνων φοιτητών. Όπως αναφέρουν οι δυο σχολές «η ύπαρξη διδάκτρων, ήδη από το στάδιο των Προπτυχιακών Σπουδών, ως βασικού στοιχείου της λειτουργίας του Ιδιωτικού Παραρτήματος καταργεί την ισότητα στη δυνατότητα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση ανεξαρτήτως οικονομικής ικανότητας. Επιπλέον, δημιουργεί έναν παράλληλο τρόπο εισαγωγής σε ένα Ίδρυμα με το κύρος του ΕΜΠ, σύμφωνα με τον οποίο οι έχοντες οικονομική δυνατότητα θα μπορούν να εισαχθούν σε αυτό, ανεξαρτήτως προσπάθειας και προσόντων.

Η διαδικασία αυτή διαπαιδαγωγεί σε λάθος βάση τους νέους ανθρώπους, αδικεί τους άριστους φοιτητές μας και μελλοντικούς επαγγελματίες μηχανικούς που πέρασαν με κόπο τη βάσανο των πανελλαδικών εξετάσεων, και υποβαθμίζει σημαντικά το επίπεδο σπουδών που εξαρτάται καθοριστικά από το γνωστικό επίπεδο των εισερχομένων φοιτητών, καθώς και το επίπεδο των μηχανικών που συνεισφέρουν στην παραγωγική ανάπτυξη της χώρας. Τονίζουν επίσης ότι η ίδρυση του Ιδιωτικού Παραρτήματος δεν προσφέρει τίποτα στο ΕΜΠ, το οποίο έχει κατακτήσει, με το μόχθο των διδασκόντων του, των φοιτητών του και των ερευνητών του, περίοπτη θέση στον διεθνή ακαδημαϊκό χώρο.











Το γεγονός ότι τα πτυχία του Παραρτήματος θα είναι πτυχία του ΕΜΠ, με αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα στην Ελλάδα, χωρίς καμία από τις προϋποθέσεις που ισχύουν στο ΕΜΠ, θα αποβεί βλαπτικό και για τη φήμη του ΕΜΠ και, πρωτίστως, για τους απόφοιτους του Ιδρύματος, οι οποίοι έχουν κοπιάσει για να εισαχθούν και να αποφοιτήσουν από το ΕΜΠ».
Τα σχέδια του ΕΜΠ για το παράρτημα στην Κύπρο

Το παράρτημα θα περιλαμβάνει πέντε Σχολές. Η διδασκαλία των μαθημάτων θα διεξάγεται στα αγγλικά και οι φοιτητές θα πληρώνουν δίδακτρα. Η διάρκεια σπουδών θα είναι πενταετής και θα οδηγεί στην απονομή ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου. Οι υποψήφιοι φοιτητές θα πρέπει να κατέχουν απολυτήριο λυκείου με συνολική βαθμολογία 90% (18/20 συνολικά στο ελληνικό/κυπριακό απολυτήριο λυκείου), GCE A΄ Levels με βαθμούς ΑΒΒ, ή International Baccalaureate με συνολική βαθμολογία 32 και συνδυασμένη βαθμολογία 16 στο Higher Level, ενώ οι υποψήφιοι για τη Σχολή Αρχιτεκτόνων θα πρέπει να έχουν εξεταστεί και στο σχέδιο. Επίσης, πρέπει να έχουν επαρκή γνώση αγγλικών.

Οι υποψήφιοι θα υποβάλλονται σε συνέντευξη, ανεξαρτήτως των κριτηρίων εισαγωγής που έχουν επιλέξει, από επιτροπή που θα συγκροτείται με απόφαση της γενικής συνέλευσης της Σχολής. Όσοι δεν θα πληρούν κάποια από τις παραπάνω προϋποθέσεις εγγραφής θα υποχρεούνται σε ετήσιο προπαρασκευαστικό χρόνο παρακολούθησης και εξετάσεις, με καταβολή διδάκτρων. Το προπαρασκευαστικό έτος σπουδών δεν θα απευθύνεται μόνο στους υποψηφίους που δεν πληρούν τα κριτήρια εισαγωγής, αλλά κυρίως σε διεθνείς φοιτητές. Στόχος του προπαρασκευαστικού έτους είναι να προετοιμάσει τους φοιτητές ακαδημαϊκά και γλωσσικά για τις απαιτήσεις των προγραμμάτων σπουδών.

Ο φοιτητής θα παίρνει πτυχίο (Ιntegrated Μaster), εφόσον συγκεντρώσει τον ελάχιστο απαιτούμενο αριθμό διδακτικών και πιστωτικών μονάδων, καθώς επίσης και μετά την εκπόνηση και υποστήριξη διπλωματικής εργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου