Δευτέρα, Οκτωβρίου 07, 2024
Εστίαση: Το μπάχαλο των POS με τα πουρμπουάρ - Τι ισχύει για πελάτη, εργαζόμενο, επιχείρηση «Μισθός» το πουρμπουάρ με «βούλα» του Αρείου Πάγου. Τι γίνεται με τα tips μέσω κάρτας και POS.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/ EUROKINISSI
Η απόφαση του Αρείου Πάγου φέρνει τα φιλοδωρήματα στο επίκεντρο, καθώς τα χαρακτηρίζει ως μισθό που υπόκειται σε φορολογικές κρατήσεις και ασφαλιστικές εισφορές.
Το ποσό που αφήνουν οι πελάτες στους εργαζόμενους, μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών, αντιμετωπίζεται πλέον ως αμοιβή, σύμφωνα με την απόφαση, χωρίς περιθώριο παρερμηνειών. Η εξέλιξη αυτή, όπως σημειώνουν επαγγελματίες του κλάδου, προκύπτει λόγω της διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τα POS.
Συγκεκριμένα, όταν το πουρμπουάρ πληρώνεται σε μετρητά, η επιχείρηση δεν εμπλέκεται στη διαδικασία και θεωρείται μια προσωπική συναλλαγή μεταξύ πελάτη και εργαζόμενου.
Ωστόσο, όταν το φιλοδώρημα καταχωρείται μέσω POS, αυτό εισάγεται στο σύστημα ως εκκρεμής συναλλαγή και αποδίδεται στον εργαζόμενο ως μισθός.
Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εστιατόρων, Γιώργος Κουράσης, η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές είναι αυτή που δημιούργησε το πρόβλημα. Ο κ. Κουράσης εξήγησε πως το φιλοδώρημα που καταχωρείται μέσω POS καταλήγει να θεωρείται ως ακαθάριστο εισόδημα, υπόκειται σε ασφαλιστικές εισφορές και συνυπολογίζεται για επιδόματα αδείας, Πάσχα και Χριστουγέννων.
«Αυτό το πρόβλημα δημιουργήθηκε μετά από την διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Όταν ο πελάτης πληρώνει το φιλοδώρημα με μετρητά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα είναι μια προσωπική συναλλαγή μεταξύ αυτών των δύο ανθρώπων, δεν συμμετέχει η επιχείρηση, δεν το γνωρίζει η επιχείρηση. Όταν όμως ο πελάτης αποφασίσει να πληρώσει τον λογαριασμό και αποφασίσει να βάλει μέσα και το φιλοδώρημα, μπαίνει ως μια εκκρεμής συναλλαγή στο POS η οποία το αποδίδει στον εργαζόμενο ως μισθό».
Η νέα νομοθετική ερμηνεία απαιτεί από τους επιχειρηματίες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τον τρόπο που διαχειρίζονται τα φιλοδωρήματα. Εάν δεν τηρηθεί η σωστή διαδικασία καταγραφής στις ταμειακές μηχανές, ενδέχεται να προκύψουν διαφορές στον τζίρο της επιχείρησης, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε φορολογικές παρατυπίες. Όπως επεσήμανε και η φοροτεχνικός Χριστίνα Μαννέ, οι ασφαλιστικές εισφορές θα πρέπει να παρακρατούνται κανονικά από το φιλοδώρημα, καθώς πλέον θεωρείται πρόσθετη αποδοχή.
Η διαδικασία είναι σχετικά απλή: στο τέλος του μήνα, η επιχείρηση εκκαθαρίζει τα ποσά που έχουν καταβληθεί ως φιλοδωρήματα και τα αποδίδει στους εργαζόμενους. Υπάρχει, μάλιστα, ειδικό κουμπί στα POS για την καταχώρηση των φιλοδωρημάτων, ώστε να μην προκύπτουν φορολογικές παρατυπίες. Το ποσό αυτό δεν υπόκειται σε ΦΠΑ, όμως πλέον φορολογείται ως μισθός, με όλες τις αντίστοιχες κρατήσεις και δικαιώματα. Αν, για παράδειγμα, ένας πελάτης πληρώσει 100 ευρώ και αφήσει 10 ευρώ φιλοδώρημα, η επιχείρηση θα πρέπει να διασφαλίσει ότι αυτό καταγράφεται σωστά ως πρόσθετη αποδοχή.
Σε περίπτωση μη τήρησης αυτών των κανόνων, οι επιχειρήσεις κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωπες με φορολογικές κυρώσεις, καθώς η απόφαση του Αρείου Πάγου καθιστά σαφές πως τα φιλοδωρήματα είναι ακαθάριστο εισόδημα και υπόκεινται σε όλες τις προβλεπόμενες κρατήσεις.
Η απόφαση του Αρείου Πάγου για τα φιλοδωρήματα
Τη «βόμβα» έριξε προ ημερών ο Άρειος Πάγος. Πλέον, τα φιλοδωρήματα, tips ή πουρμπουάρ θεωρούνται πρόσθετες παροχές και φορολογούνται ως μισθός και μπαίνουν στο στόχαστρο της εφορίας.
Σύμφωνα μάλιστα με απόφαση του Αρείου Πάγου, ακόμη και το μικρό ποσό που αφήνει ένας πελάτης σε εργαζόμενο πρέπει να θεωρείται μέρος του μισθού και να υπόκειται σε κρατήσεις και ασφαλιστικές εισφορές.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου