Τετάρτη, Οκτωβρίου 30, 2024
Πώς παίζουν «εντός έδρας» στο X του Μασκ οι Ρεπουμπλικάνοι - Έρευνα της Washington Post Ανάλυση της Post διαπίστωσε ότι οι Ρεπουμπλικάνοι δημοσιεύουν περισσότερα μηνύματα στο «Χ», ακολουθούνται περισσότερο και γίνονται περισσότερο viral επί Μασκ.
AP Photo/Mike Stewart
Οι κορυφαίοι πολιτικοί λογαριασμοί στο X είδαν το κοινό τους να καταρρέει μερικούς μήνες πριν από τις εκλογές, ένα μήνυμα της μειωμένης επιρροής και χρησιμότητας της πλατφόρμας στον πολιτικό διάλογο υπό τον δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ, σύμφωνα με ανάλυση της Washington Post.
Οι πολιτικοί και από τις δύο πλευρές (Δημοκρατικοί και Ρεπουμπλικάνοι) αγωνίστηκαν να κερδίσουν την προσοχή που κάποτε απολάμβαναν στην πλατφόρμα που ήταν γνωστή ως Twitter, σύμφωνα με την ανασκόπηση της The Post των δεδομένων μηνών για 100 λογαριασμούς του Κογκρέσου που έκαναν τα κορυφαία tweet, συμπεριλαμβανομένων γερουσιαστών, αντιπροσώπων και επιτροπών, εξίσου Δημοκρατικών και Ρεπουμπλικανών.
Αλλά μερικά από τα tweets τους εξακολουθούν να γίνονται mega-viral - σχεδόν όλα από τους Ρεπουμπλικάνους, δείχνει η ανάλυση. Οι Ρεπουμπλικανοί έχουν επίσης δει τεράστιες εκτοξεύσεις στον αριθμό των οπαδών τους σε σχέση με τους Δημοκρατικούς και τα tweets τους έχουν λάβει συνολικά δισεκατομμύρια περισσότερες προβολές.
Δραματική «έξοδος» χρηστών επί Μασκ
Το X έχει γνωρίσει μια δραματική έξοδο χρηστών από τότε που ανέλαβε ο Μασκ το 2022, σύμφωνα με ανεξάρτητους αναλυτές όπως η Edison Research, η οποία δήλωσε τον Μάρτιο ότι η χρήση του X στις Ηνωμένες Πολιτείες είχε μειωθεί κατά 30% από πέρυσι. Η επενδυτική εταιρεία Fidelity εκτίμησε αυτόν τον μήνα ότι η αξία του X έχει πέσει κατά περίπου 88% από την ανάληψη της διοίκησης από τον Μασκ.
Αλλά οι θεατές που έχουν παραμείνει στο X βλέπουν τώρα σε μεγάλο βαθμό αναρτήσεις που κλίνουν προς την πολιτική τάση του ίδιου του Μασκ, ενός ένθερμου υποστηρικτή του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει ανέβει μαζί του στη σκηνή σε συγκεντρώσεις, έχει δωρίσει 118 εκατομμύρια δολάρια για την υποψηφιότητά του για δεύτερη θητεία και έχει ξεκινήσει ένα καθημερινό δώρο 1 εκατομμυρίου δολαρίων για εγγεγραμμένους ψηφοφόρους σε πολιτείες που βρίσκονται σε εξέλιξη. Ο Μασκ, ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, πλήρωσε 44 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει το X και έκτοτε έχει γίνει ο μεγαλύτερος χρήστης του, με 200 εκατομμύρια οπαδούς.
Δεν υπάρχουν στοιχεία «άμεσης χειραγώγησης»
Είναι σχεδόν αδύνατο να πει κανείς αν το X καταστέλλει ρητά τους Δημοκρατικούς, όπως εικάζουν ορισμένοι φιλελεύθεροι: Η ανάλυση της Post δεν βρήκε στοιχεία άμεσης χειραγώγησης. Η μετατόπιση της προσοχής θα μπορούσε να αντανακλά την αλλαγή στάσης μεταξύ των χρηστών που έχουν παραμείνει, δεδομένου ότι πολλοί αριστεροί χρήστες δήλωσαν ότι εγκατέλειψαν την πλατφόρμα με δική τους πρωτοβουλία, ενοχλημένοι από τα καμώματα του Μασκ και τους επανασχεδιασμένους κανόνες του X.
Όμως η μεταμόρφωση μιας πλατφόρμας που κάποτε είχε εμμονή με τους πολιτικούς, τους δημοσιογράφους και τους ειδησεογραφόφιλους έχει ωστόσο τροφοδοτήσει την ταραχή των Δημοκρατικών για τις χαμένες ευκαιρίες για μηνύματα κατά τη διάρκεια μιας εκλογικής χρονιάς που διεξήχθη με σφοδρότητα στο διαδίκτυο. Μια έρευνα του Pew Research Center τον Μάρτιο διαπίστωσε ότι, από τους ανθρώπους που δημοσιεύουν για πολιτικά θέματα στο Χ, οι Ρεπουμπλικάνοι ήταν πολύ πιο πιθανό να πουν ότι «οι απόψεις τους είναι ευπρόσδεκτες εκεί».
«Δεν πρόκειται για μια πλατφόρμα με τάση προς τα δεξιά, αλλά με δεξιό προσανατολισμό», δήλωσε η Σάνον ΜακΓκρέγκορ, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνας, η οποία μελετά τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
«Στο παρελθόν οι πολιτικοί παράγοντες και των δύο πλευρών έβλεπαν το Twitter ως το μέρος στο οποίο πήγαιναν για να λάβουν ειδησεογραφική κάλυψη και μια αίσθηση του πώς αντιδρούσε ο κόσμος ... αλλά δεν έχει πλέον αυτή την πραγματική πολιτική κεντρικότητα», πρόσθεσε. «Τώρα, για τους Ρεπουμπλικάνους, έχει γίνει ένας τόπος κομματικής σηματοδότησης - προς τον ηγέτη του κόμματος- προς τον ιδιοκτήτη, ο οποίος είναι πολύ κοντά του- μεταξύ τους - ότι είμαι καλός Ρεπουμπλικάνος, και έτσι φαίνεται αυτό τώρα».
Ανησυχία σε αξιωματούχους του Λευκού Οίκου
Η μετατόπιση αυτή έχει ανησυχήσει τους αξιωματούχους του Λευκού Οίκου, οι οποίοι ανησυχούν ότι η μείωση της συμμετοχής του επίσημου λογαριασμού Χ θα μπορούσε να εμποδίσει την ικανότητά τους να επικοινωνούν με τους Αμερικανούς σε στιγμές κρίσης, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει τις συζητήσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν για το θέμα. Ο λογαριασμός του Λευκού Οίκου έπεσε από ένα μέσο όρο άνω των 200.000 προβολών ανά tweet το περασμένο καλοκαίρι σε περίπου 100.000 σήμερα, σύμφωνα με την ανάλυση.
Γράφημα: Τα τυπικά tweets του Λευκού Οίκου έχουν πολύ λιγότερες προβολές / Washington Post
Οι εκπρόσωποι της X και ο Μασκ δεν απάντησαν σε αιτήματα σχολιασμού.
Η Post ανέλυσε τον αριθμό των οπαδών, τον αριθμό των προβολών και άλλες πληροφορίες από περίπου 150.000 tweets που χρονολογούνται έως τον Ιούλιο του 2023, χρησιμοποιώντας δεδομένα που παρέχονται από την Εθνική Διάσκεψη για την Ιθαγένεια, μια μη κερδοσκοπική οργάνωση πολιτών. Η ανάλυση εξέτασε τους 50 κορυφαίους λογαριασμούς των Δημοκρατικών και τους 50 λογαριασμούς των Ρεπουμπλικάνων στο Κογκρέσο, καταταγμένους με βάση τη δραστηριότητα της πλατφόρμας από το φετινό καλοκαίρι, και απέκλεισε τα retweets και τις απαντήσεις.
Αλλαγές στον αλγόριθμο
Οι αλλαγές υπό τον Μασκ στον αλγόριθμο συστάσεων του X, ο οποίος αποφασίζει ποιες αναρτήσεις θα προωθηθούν ή θαφτούν στις ροές των χρηστών, έδωσαν προτεραιότητα στο δημοφιλές περιεχόμενο από όλη την πλατφόρμα έναντι των αναρτήσεων από τους λογαριασμούς που επιλέγει ο χρήστης να ακολουθήσει. Αυτό το αδιαφανές σύστημα καθιστά δύσκολο να γνωρίζουμε γιατί ορισμένα tweets γίνονται viral πιο συχνά από άλλα.
Αλλά οι δεξιοί tweeters έχουν σαφώς επωφεληθεί από τη βασιλεία του Μασκ. Σχεδόν όλα τα 33 tweets με περισσότερες από 20 εκατομμύρια προβολές από το περασμένο καλοκαίρι προήλθαν από Ρεπουμπλικανούς, δείχνει η ανάλυση.
Οι πιο viral αναρτήσεις, από την Επιτροπή Δικαιοσύνης της Βουλής των Αντιπροσώπων και τον πρόεδρό της Ρεπουμπλικάνο Τζιμ Τζόρνταν (Οχάιο), προειδοποιούσαν ότι «δεν είστε ασφαλείς στη Φιλαδέλφεια που διοικείται από τους Δημοκρατικούς» και περιλάμβαναν ένα meme που αφορούσε τον ψευδή ισχυρισμό που επανέλαβε ο Τραμπ ότι οι μετανάστες από την Αϊτή στο Οχάιο έτρωγαν γάτες.
Γράφημα: Οι Ρεπουμπλικάνοι έχουν πολύ πιο viral tweets από τους Δημοκρατικούς / Washington Post
Από τον Ιούλιο του 2023, οι Ρεπουμπλικανοί στην ανάλυση της The Post έχουν δει τεράστια άνοδο στον αριθμό των οπαδών τους. Δεκαεπτά από τους 20 λογαριασμούς με τη μεγαλύτερη αύξηση οπαδών είναι Ρεπουμπλικάνοι, συμπεριλαμβανομένων του βουλευτή Matt Gaetz (Φλόριντα) και του γερουσιαστή Josh Hawley (Μιζούρι), οι οποίοι κέρδισαν περίπου 500.000.
Ένας από τους λίγους Δημοκρατικούς που κέρδισαν στην κατάταξη, ο βουλευτής Κόλιν Άλεντ (Τέξας), εξασφάλισε περίπου 35.000 νέους ακολούθους- διεκδικεί τη θέση του Τεντ Κρουζ (R-Texas) στη Γερουσία, ο οποίος κέρδισε περισσότερους από 400.000. Δέκα βουλευτές στα δεδομένα έχασαν στην πραγματικότητα οπαδούς - όλοι τους Δημοκρατικοί.
Οι αναρτήσεις των περισσότερων λογαριασμών προκαλούν λιγότερη εντύπωση τώρα απ' ό,τι κατά το πιο «ζωηρό» παρελθόν του Χ, δείχνει η ανάλυση. Η τυπική ανάρτηση ενός Ρεπουμπλικάνου τον περασμένο μήνα εθεάθη περίπου 7.900 φορές, δηλαδή λίγο περισσότερο από τις μισές προβολές από όσες θα είχε τον Ιούλιο του 2023. Αλλά εξακολουθούσε να βλέπεται περισσότερο από τη μέση ανάρτηση των Δημοκρατικών, η οποία έλαβε 4.100 προβολές τον περασμένο μήνα, από 5.600 το περασμένο καλοκαίρι.
Οι Ρεπουμπλικανοί δημοσιεύουν επίσης περισσότερα μηνύματα τώρα, επιτρέποντάς τους να υπερτερούν κατά πολύ των Δημοκρατικών στις ροές των χρηστών. Τα tweets των Ρεπουμπλικάνων είχαν συνολικά περισσότερες από 7,5 δισεκατομμύρια προβολές από τον Ιούλιο του 2023 - υπερδιπλάσιες από τις 3,3 δισεκατομμύρια των Δημοκρατικών, σύμφωνα με την ανάλυση.
Γράφημα: Οι followers των Ρεπουμπλικάνων έχουν εκτοξευθεί στα ύψη. Λίγοι Δημοκρατικοί το κατάφεραν / Washington Post
Υποψίες στους Δημοκρατικούς
Οι Δημοκρατικοί έχουν εκφράσει υποψίες σχετικά με το κατά πόσον το X αντιμετωπίζει πιο αυστηρά τους αριστερούς λογαριασμούς, όπως όταν η πλατφόρμα ανέστειλε για λίγο έναν λογαριασμό «White Dudes for Harris», λίγο αφότου βοήθησε να συγκεντρωθούν εκατομμύρια για την προεκλογική εκστρατεία της αντιπροέδρου Κάμαλα Χάρις. Το X δεν απάντησε σε ερωτήσεις για το τι προκάλεσε την αναστολή, την οποία ο βουλευτής Τζέρι Νάντλερ (D-Νέα Υόρκη) τον Ιούλιο περιέγραψε ως «λογοκρισία της πλατφόρμας».
Υπό τον Μασκ, η πλατφόρμα έχει περιορίσει κρυφά την κυκλοφορία στους New York Times και σε άλλους ιστότοπους που ο Μασκ έχει συκοφαντήσει- επανέφερε τους προηγουμένως απαγορευμένους πολιτικούς λογαριασμούς- και εγκαινίασε ένα σύστημα πληρωμών για τους influencers των οποίων οι πρώτοι δικαιούχοι είχαν κλίση προς τη σκληρή δεξιά.
Ο Μασκ έχει επίσης ιστορικό στο να γέρνει την πλατφόρμα προς τις ορέξεις του. Μετά από ένα tweet του στο Super Bowl που υπολειπόταν σε απόδοση του προέδρου Τζο Μπάιντεν, ο Μασκ έδωσε εντολή στους μηχανικούς της X να ενισχύσουν τις αναρτήσεις του υψηλότερα στις ροές των ανθρώπων για να μεγιστοποιήσουν την παγκόσμια προσοχή στον εαυτό του.
Στο αποκορύφωνα της επιρροής της
Παρά τη φθίνουσα συμμετοχή του X, η πλατφόρμα παρουσιάζεται τακτικά ως κοντά στο αποκορύφωμα της επιρροής της. Το X δήλωσε αυτό το μήνα ότι βλέπει «υψηλά επίπεδα χρήσης όλων των εποχών», με 547 εκατομμύρια μηνιαία ενεργούς χρήστες να ξοδεύουν 363 δισεκατομμύρια «δευτερόλεπτα χρήστη» την ημέρα. Και τον Αύγουστο, η εταιρεία δήλωσε ότι η πλατφόρμα της είχε περισσότερους Δημοκρατικούς από Ρεπουμπλικάνους, προσθέτοντας: «Υπάρχει μια θέση για όλους στην παγκόσμια πλατεία της πόλης».
Οι μεταβαλλόμενες πολιτικές και οι συζητήσεις του X έχουν οδηγήσει ορισμένους χρήστες εκτός της πλατφόρμας και σε μια μικρή αλλά αυξανόμενη ομάδα ανταγωνιστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μετά την πρόσφατη αναδιαμόρφωση των κανόνων του X ώστε να επιτρέπει στους αποκλεισμένους χρήστες να βλέπουν τα tweets ενός χρήστη, το κοινωνικό δίκτυο Bluesky δήλωσε ότι απέκτησε μισό εκατομμύριο νέους χρήστες σε μία μόνο ημέρα.
Αλλά η εταιρεία έχει βρει μια δυνητικά προσοδοφόρα θέση: τη δεξιά πολιτική διαφήμιση. Μια ανάλυση της Post νωρίτερα αυτό το μήνα διαπίστωσε ότι οι υποστηρικτές των ρεπουμπλικανών υποψηφίων ξόδευαν περισσότερο από τους Δημοκρατικούς στην πλατφόρμα τρία προς ένα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου