Τετάρτη, Νοεμβρίου 13, 2024

Μετρό Θεσσαλονίκης: Δύο ακυρώσεις διαγωνισμών και μία απευθείας ανάθεση 30.000 ευρώ κόστισε το… μνημειώδες λογότυπο Έντονες αντιδράσεις στα social media για το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης που παρουσιάστηκε σήμερα.





(ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΤΕΑΜ

 

 


Παρουσιάστηκε σήμερα, σε επίσημη εκδήλωση που διοργανώθηκε γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, το λογότυπο του πολύπαθου Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στα social media.

Στην εκδήλωση που έγινε στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε πως «το πεζό γράμμα «μ», αποτέλεσε μία προφανή επιλογή ώστε να παραπέμπει άμεσα στο μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο «Μ,» το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σε διάφορες παραλλαγές σε όλον τον κόσμο», προσθέτοντας «ότι απλοποιήθηκε το βυζαντινό γράμμα Μ, ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του μετρό Θεσσαλονίκης».


Εμείς πάλι βλέπουμε ένα απλό, άνευρο και σίγουρα ανέμπνευστο (να μας επιτρεπεί ο νεολογισμός) πεζό γράμμα «μ» μέσα σε έναν κύκλο, ο σχεδιασμός του οποίου απαιτεί μερικά λεπτά της ώρας.

Οι αντιδράσεις που προκάλεσε η παρουσίαση του λογότυπου:











































Απευθείας ανάθεση ύψους 30.000 ευρώ

Ο σχεδιασμός αυτού του λογότυπου, κόστισε στο Δημόσιο 30.000 ευρώ. Αυτό τουλάχιστον αναφέρει το έγγραφο της απευθείας ανάθεσης, διότι με απευθείας ανάθεση θα γινόταν ένα τέτοιο έργο, με ή χωρίς εισαγωγικά.

Απλά αυτή τη φορά είχαν προηγηθεί δύο διαγωνισμοί που ακυρώθηκαν.


Ο πρώτος προκηρύχθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο και προέβλεπε μάλιστα έπαθλα για τους τρεις πρώτους (8.000, 4.000 και 2.000 ευρώ), ωστόσο γρήγορα ακυρώθηκε μετά την αντίδραση της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος σχετικά με τους όρους του.

Τον περασμένο Ιούνιο προκηρύχθηκε νέος διαγωνισμός, αυτή τη φορά χωρίς βραβεία. Ένας νικητής, ένας ανάδοχος, με την αξία της σύμβασης να φτάνει τα 30.000 ευρώ. Ορίστηκε μάλιστα και τριμελής επιτροπή για την ανάδειξη του «νικητή», μόνο που κανένα από τα μέλη του δεν είχαν, όπως λέγεται, καμία σχέση και κανένα υπόβαθρο στον τομέα του branding.

Τι έγινε; Απορρίφθηκαν όλες οι προσφορές και επειδή ο χρόνος πλέον ήταν μικρός μέχρι τα επίσημα εγκαίνια αποφασίστηκε να δοθεί το έργο όπως τα περισσότερα δημόσια έργα στη χώρα. Με απευθείας ανάθεση, με την ίδια αξία σύμβασης, ύψους 30.000 ευρώ.




ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ by Newsroom on Scribd


Το «άγνωστο» γραφείο που πήρε το έργο

Το γραφείο που επιλέχθηκε είναι άγνωστο στην «πιάτσα». Κι αυτό δεν το λέμε εμείς, το λέει ο Δημήτρης Φακίνος, Διευθυντής των ΕΒΓΕ και εκπρόσωπος της γραφιστικής κοινότητας. Μιλώντας προ ημερών στην Parallaxi, είχε τονίσει: «Η απόφαση να δοθεί το έργο σε ένα “άγνωστο” γραφείο είναι εξίσου ανησυχητική. Όταν πρόκειται για ένα τόσο σημαντικό δημόσιο έργο, θα έπρεπε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια και αξιοπιστία. Η επιλογή μιας εταιρείας χωρίς διακεκριμένο υπόβαθρο στον τομέα δημιουργεί το λιγότερο αμφιβολίες για το κριτήριο της επιλογής και το πώς λήφθηκαν αυτές οι αποφάσεις. Είναι σαφές ότι η διαδικασία αυτή όχι μόνο απαξιώνει τους σχεδιαστές, αλλά υπονομεύει και την ίδια τη σημασία του branding για δημόσια έργα τέτοιας εμβέλειας».

Πρόκειται για την εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE. Η MnMS προσφέρει όπως η ίδια αναφέρει στο site της «Υπηρεσίες Digital Marketing & Design» και είχε κύκλο εργασιών το 2023 ύψους 374.044,81 ευρώ, αλλά έσοδα μόλις 12.098,14 ευρώ. Το 2022, δε, είχε παρουσίασε ζημία ύψους 20.902,48 ευρώ, όπως φαίνεται από τις οικονομικές της καταστάσεις που έχει αναρτήσει η ίδια η εταιρεία στο κάτω μέρος του site της. Ως εκπρόσωπος της εταιρείας στο ΓΕΜΗ εμφανίζεται ο κ. Κωνσταντίνος Γκουγκάκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου