Τετάρτη, Νοεμβρίου 27, 2024
Πιερία: «Δεν φαίνεται ανθρώπινο λάθος» λέει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ για την παραλίγο σύγκρουση των τρένων
Ερωτηματικά εγείρονται για το νέο σοβαρό περιστατικό στον σιδηροδρομικό σταθμό του Κορινού στην Πιερία, όπου δύο τρένα παραλίγο να συγκρουστούν.
Η σύγκρουση των τρένων στην Πιερία αποφεύχθηκε στο παρά πέντε, όταν το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας (25.11.24) αμαξοστοιχία Intercity λίγο έλειψε να πέσει πάνω σε συρμό Προαστιακού, που είχε σταματήσει στις ράγες λόγω βλάβης, όπως αποκαλύπτει σημερινό δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη».
Από την πλευρά του, ο ΟΣΕ με ανακοίνωσή αναφέρει ότι θα διερευνηθούν άμεσα τα ακριβή αίτια του περιστατικού, σημειώνοντας ότι στο τμήμα αυτό του σιδηροδρομικού δικτύου λειτουργεί σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση από τον Αύγουστο του 2023.
Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το συγκεκριμένο σύστημα έχει λάβει όλα τα αναγκαία πιστοποιητικά ασφαλείας, που απαιτούνται από την σχετική νομοθεσία, ενώ διαθέτει και το ανάλογο πιστοποιητικό ασφαλούς λειτουργίας που εκδόθηκε από την ΡΑΣ.
«Με δεδομένη την ασφαλή κυκλοφορία των τρένων που εγγυάται διεθνώς η λειτουργία συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, ο ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η κατασκευάστρια εταιρεία άμεσα κάνουν όλους τους απαιτούμενους τεχνικούς ελέγχους, όπως επιβάλλουν τα τεχνικά εγχειρίδια των συστημάτων αυτών με σκοπό την εξακρίβωση των ακριβών αιτίων που αναφέρονται στο ανωτέρω περιστατικό», καταλήγει η ανακοίνωση του ΟΣΕ.
«Σταθμάρχης και μηχανοδηγός λειτούργησαν βάσει πρωτοκόλλου»
Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης, μιλώντας στο newsit.gr κάνει λόγο για τεχνικό κι όχι ανθρώπινο λάθος.
«Και ο σταθμάρχης και ο μηχανοδηγός πολύ πριν πλησιάσει το ένα τρένο το άλλο ήταν σε συνεννόηση και από ό,τι φαίνεται δεν είναι ανθρώπινο λάθος. Έχει μπει μέσα η κατασκευάστρια εταιρεία και ο ΟΣΕ που συντηρούν το δίκτυο, από ότι φαίνεται το θέμα είναι τεχνικό. Αλλά θα έχουμε ακριβή συμπεράσματα, όταν βγει το πόρισμα, που θα αφορά και τη σηματοδότηση».
Ο ίδιος επισημαίνει δε ότι «ο μηχανοδηγός και ο σταθμάρχης λειτούργησαν επαγγελματικά, τα δύο τρένα δεν ήρθαν σε κοντινή απόσταση ούτε σε οπτική επαφή. Ήταν σε συνεννόηση, μειώθηκαν οι ταχύτητες κανονικά και ακινητοποιήθηκαν χωρίς να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Το μοναδικό θέμα που υπήρχε ήταν η πίεση που δέχτηκαν οι επιβάτες λόγο καθυστέρησης».
Και καταλήγει: «Ήταν ελεγχόμενη πλήρως η κατάσταση. Για να πούμε ακριβώς τι συμβαίνει θα πρέπει να περιμένουμε το πόρισμα της κατασκευάστριας εταιρίας και του ΟΣΕ. Ο συρμός του προαστιακού πρέπει να είχε πάνω από 150 άτομα, δεν υπήρχε ούτε οπτική επαφή μεταξύ των τρένων. Λειτούργησαν βάσει του πρωτοκόλλου».
Το χρονικό
Όλα συνέβησαν όταν συρμός του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα, υπέστη βλάβη περίπου στις 5 το απόγευμα της Δευτέρας, με αποτέλεσμα να ακινητοποιηθεί στο Σταθμό του Κορινού.
Η αμαξοστοιχία Intercity 57 που είχε ως προορισμό την Αθήνα και κινούνταν και αυτή στη γραμμή καθόδου, πλησίαζε κανονικά – έχοντας μάλιστα «πράσινους» σηματοδότες – προς το σημείο που βρισκόταν ο χαλασμένος συρμός.
Οι μηχανοδηγοί της Intercity διαπίστωσαν τον κίνδυνο νέου δυστυχήματος, μόνο όταν άκουσαν από τον ασύρματο τον συνάδελφό τους να ενημερώνει πως παραμένει στον Σταθμό ακινητοποιημένος.
Αμέσως, συνομίλησαν μέσω κινητού τηλεφώνου με τον μηχανοδηγό του προαστιακού προκειμένου να επιβεβαιώσουν πως βρισκόταν σταματημένος ουσιαστικά μπροστά τους.
Τότε, κατάφεραν να φρενάρουν το τρένο πριν υπάρξει κίνδυνος για τους επιβάτες της αμαξοστοιχίας αλλά και τους ίδιους.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Βασίλης Οικονόμου μιλώντας στον ΑΝΤ1 το πρωί της Τετάρτης (27.11.24) κι αναφερόμενος στο περιστατικό το οποίο κι επιβεβαίωσε, υποστήριξε ότι ο ΟΣΕ το ερευνά και πως έχουν παρθεί όλα τα μέτρα.
«Έχουν γίνει κινήσεις τεχνικά. Από την Δευτέρα το απόγευμα έχουν γίνει πολλά δοκιμαστικά. Πλέον ανταποκρίνεται ο σηματοδότης. Λειτουργεί και η τηλεδιοίκηση και η φωτοσήμανση», είπε ο κ. Οικονόμου.
Ο ίδιος επεσήμανε ότι από την στιγμή που έχει γίνει αναφορά από τον μηχανοδηγό, το θέμα θα ερευνηθεί. «Θα ερευνηθούν και όλοι οι διάλογοι», κατέληξε.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου