Δευτέρα, Νοεμβρίου 04, 2024
Kaiser και Henninger έγιναν «κτήμα» της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας – Το τίμημα για τη Νήσος Η θυγατρική του Ομίλου Carslberg εξαγόρασε τα σήματα απ’ τη γερμανική – Αντί 1 εκατ. ευρώ το deal για το 35% της Νήσος – Η πολύτιμη χρηματοδοτική στήριξη της μητρικής και οι παράγοντες που βοήθησαν στην αύξηση της κερδοφορίας της
ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΟΡΦΙΔΗΣ
Aπό τη μία η αύξηση των τουριστικών ροών που ευνόησαν την κατανάλωση μπύρας, από την άλλη η ελάφρυνση κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης που πλήρωσε βοήθησαν την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική του Ομίλου Carslberg με σήματα όπως Fix και Mythos, να καταγράφει αύξηση της κερδοφορίας της. Παρ’ όλα αυτά η εταιρεία που μόλις εντός 15 μηνών άλλαξε διευθύνοντα σύμβουλο, εξακολουθεί να χρειάζεται τη χρηματοδοτική στήριξη της μητρικής, όπως εξάλλου φαίνεται απ’ τις οικονομικές καταστάσεις, στο πλαίσιο των σημαντικών επενδύσεων που κάνει τα τελευταία χρόνια με στόχο να διευρύνει περαιτέρω τα μερίδια της.
Μεταξύ των επενδύσεων, όπως προκύπτει απ’ τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποίησε, είναι και η προ μηνών εξαγορά των σημάτων Kaiser και Henninger για την ελληνική αγορά αντί 4 εκατ. ευρώ από τη γερμανική ζυθοποιία Binding. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία παράγει τις συγκεκριμένες μπύρες εδώ και χρόνια, με την Kaiser μάλιστα να έχει σημαντικό αποτύπωμα στις πωλήσεις της.
Είχε προηγηθεί το 2023 η εξαγορά του 35% της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων με το γνωστό σήμα “Νήσος” αντί 1 εκατ. ευρώ και τη μεταφορά μέρους της παραγωγής στο εργοστάσιο της Ριτσώνας και η δεύτερη η εξαγορά στην τρέχουσα χρήση απ’ την γερμανική των σημάτων
Οι συγκεκριμένες κινήσεις συνδυάστηκαν και με τις επενδύσεις που έγιναν στο εργοστάσιο της Σίνδου για τον εκσυγχρονισμό του και τη δυνατότητα παραγωγής της μπύρας Carlsberg. Μόνο πέρυσι οι επενδύσεις που έγιναν σε μηχανολογικό εξοπλισμό προσέγγισαν τα 9,5 εκατ. ευρώ.
Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
Σε ό,τι αφορά τη στήριξη της μητρικής, στις οικονομικές καταστάσεις φαίνεται ότι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει δανειακές υποχρεώσεις προς συνδεδεμένες επιχειρήσεις ύψους 53 εκατ. ευρώ έχοντας αποπληρώσει πέρυσι 17 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία μάλιστα γνωστοποιεί πως τον περασμένο Σεπτέμβριο έλαβε Επιστολή Υποστήριξης από την μητρική εταιρεία Carlsberg Breweries ΑS, με την οποία η τελευταία δεσμεύεται ότι θα υποστηρίξει οικονομικά την Ολυμπιακή Ζυθοποιία όσον αφορά τις υποχρεώσεις της, τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις της καθώς και τις δεσμεύσεις της για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών από την ημερομηνία έγκρισης των χρηματοοικονομικών καταστάσεων. Μία στήριξη πολύτιμη μιας που το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας υπερβαίνει το σύνολο των βραχυπρόθεσμων απαιτήσεων κατά 48,3 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον πως η εταιρεία έχει και δάνεια από τραπεζικά ιδρύματα ύψους 11 εκατ. ευρώ.
Οι επιδόσεις
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, που προ ημερών ανακοίνωσε την τοποθέτηση νέου διευθύνοντος συμβούλου, είχε μείωση του συνολικού όγκου πωλήσεων το 2023 κατά 17% αν και οι πωλήσεις στην ελληνική αγορά αυξήθηκαν 3%. Συγκεκριμένα ο όγκος πωλήσεων ανήλθε 1.241 χιλιάδες εκατόλιτρα από 1.500 χιλιάδες εκατόλιτρα το 2022. Η εξέλιξη αυτή, όπως σημειώνει, έχει να κάνει με την απότομο “φρένο” που πάτησαν οι πωλήσεις της εταιρείας στην Carslberg Bulgaria που από περίπου 16 εκατ. ευρώ περιορίστηκαν στις 736 χιλ. ευρώ.
Παρ’ όλα αυτά το τελικό αποτέλεσμα σε αξία εμφανίζεται θετικό συνολικά για την εταιρεία αφού οι καθαρές πωλήσεις (χωρίς τον ΕΦΚ) εμφάνισαν αύξηση 8% σε σχέση με το 2022 λόγω της αύξησης των τουριστικών ροών στη χώρα και παράλληλα τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο 28% από 30% που ήταν πριν. Συγκεκριμένα αυξήθηκαν στα 129,65 εκατ. ευρώ (με τον ΕΦΚ στα 181,12 εκατ.) από τα 119,93 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.
Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν τόσο λόγω της αύξησης των πωλήσεων, όσο και λόγω της συγκράτησης των εξόδων μέσω στοχευμένων ενεργειών συγκράτησης του κόστους. Τα EBIT αυξήθηκαν στα 17,67 εκατ. ευρώ από 13,25 εκατ. ευρώ το 2022. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 10,24 εκατ. ευρώ από 7.05 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.
Το προσωπικό της εταιρείας αυξήθηκε στα 408 άτομα, από 399 στο τέλος του 2022.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου