Κυριακή, Δεκεμβρίου 22, 2024

Οι σπουδές που επιλέγουν οι Έλληνες – Οι διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών Τις τάσεις στις σπουδές σε Ελλάδα και ΕΕ καταγράφει η ετήσια έκθεση της ΕΘΑΑΕ.




ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

 
 


Το 2022, πάνω από το ένα πέμπτο του συνόλου των εγγεγραμμένων φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ΕΕ επέλεξε τις επιστήμες διοίκησης επιχειρήσεων και τις νομικές σπουδές (22,1%). Η δεύτερη συνηθέστερη επιλογή για τους φοιτητές ήταν οι επιστήμες της μηχανικής, των κατασκευών και της δόμησης (15,5%).

Ακολουθούν: οι επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας (14,1%), οι τέχνες και οι ανθρωπιστικές επιστήμες (11,5%), οι κοινωνικές επιστήμες, η δημοσιογραφία και η πληροφόρηση (9,7%), η εκπαίδευση (7,4%), οι φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και η στατιστική (6,9%), οι επιστήμες πληροφορικής και επικοινωνιακών συστημάτων (5,3%), οι υπηρεσίες (5%) και, τέλος, η γεωπονική επιστήμη, η δασοπονία, η ιχθυοκαλλιέργεια και η κτηνιατρική (2%).


Τα στοιχεία αυτά είναι περιλαμβάνονται στην Ετήσια Έκθεση για την Ποιότητα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της ΕΘΑΑΕ (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης) για το 2023, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή και περιλαμβάνει βασικά στοιχεία και δείκτες για την ανώτατη εκπαίδευση το 2023 στην Ελλάδα και διεθνώς, επιλεγμένα θέματα και αναλύσεις, στοιχεία για την πορεία των πιστοποιήσεων των προγραμμάτων σπουδών και θεματική ανάλυση των εκθέσεων πιστοποίησης του τομέα των επιστημών υγείας, με στόχο να προσφέρει μια ισορροπημένη παρουσίαση σχετικά με τα επιτεύγματα των ελληνικών ΑΕΙ και τους τομείς που απαιτούν περαιτέρω προσοχή και μέριμνα από τα ίδια τα Ιδρύματα και την Πολιτεία.
Ποιες σπουδές προτιμούν οι νέοι στην Ευρώπη

Στο σύνολο των εγγεγραμμένων φοιτητών στην ΕΕ για το 2022, οι γυναίκες υπερτερούν αριθμητικά των ανδρών σε επτά από τα δέκα πεδία σπουδών: στις επιστήμες της διοίκησης επιχειρήσεων και τις νομικές σπουδές (12,3%), στις επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας (10,2%), στις τέχνες και τις ανθρωπιστικές επιστήμες (7,5%), στις κοινωνικές επιστήμες, τη δημοσιογραφία και την πληροφόρηση (6,4%), την εκπαίδευση (5,9%), τις φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και τη στατιστική (3,5%), τη γεωπονική επιστήμη, τη δασοπονία, την ιχθυοκαλλιέργεια και την κτηνιατρική (1%).


Οι άνδρες φοιτητές υπερτερούν των γυναικών στις υπόλοιπες κατηγορίες: στις επιστήμες της μηχανικής, των κατασκευών και της δόμησης (11,3%), στις επιστήμες πληροφορικής και επικοινωνιακών συστημάτων (4,2%) και στις υπηρεσίες (2,6%). Κατανομή (%) φοιτητών ανά αντικείμενο σπουδών και φύλο στην ΕΕ (επίπεδα 5-8), το 2022 (με βάση δεδομένα της Eurostat33).
Οι κατηγορίες στις οποίες οι γυναίκες υπερτερούν των ανδρών

Στην Ελλάδα οι περισσότεροι φοιτητές επιλέγουν τις επιστήμες της μηχανικής, των κατασκευών και της δόμησης (20,2%), ως αποτέλεσμα της πανεπιστημιοποίησης των πρώην ΤΕΙ στα οποία λειτουργούσε μεγάλος αριθμός Τμημάτων τεχνολογικής εκπαίδευσης. Στη δεύτερη θέση, σε αντίθεση με τον μέσο όρο των χωρών της ΕΕ, έρχονται οι επιστήμες της διοίκησης επιχειρήσεων και οι νομικές σπουδές (19,9%).


Οι κοινωνικές επιστήμες, η δημοσιογραφία και η πληροφόρηση αποτελούν την τρίτη επιλογή των φοιτητών στην Ελλάδα (πέμπτη επιλογή στην Ευρώπη) και ακολουθούν: οι τέχνες και οι ανθρωπιστικές επιστήμες (12,5%), οι φυσικές επιστήμες, τα μαθηματικά και η στατιστική (9,3%), οι επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας (8,5%), οι γεωπονικές επιστήμες, η ιχθυοκαλλιέργεια και η κτηνιατρική (4,69%), η εκπαίδευση (4,66%), οι επιστήμες πληροφορικής και επικοινωνιακών συστημάτων (4,7%) και οι υπηρεσίες (3,1%).

Αναφορικά με το φύλο, στο σύνολο των εγγεγραμμένων φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα (872.828), οι γυναίκες υπερτερούν αριθμητικά των ανδρών σε τέσσερις από τις δέκα κατηγορίες με βάση το αντικείμενο σπουδών ως εξής: στις τέχνες και τις ανθρωπιστικές επιστήμες (8,1% γυναίκες, 4,4% άνδρες), στις κοινωνικές επιστήμες, τη δημοσιογραφία και την πληροφόρηση (7,6% γυναίκες, 5,5% άνδρες), στις επιστήμες υγείας και κοινωνικής πρόνοιας (5,7% γυναίκες, 2,8% άνδρες) και στην εκπαίδευση (3,9% γυναίκες, 1% άνδρες).]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου